forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Canon EOS-1D Oryginal

emigrant - Pon 18 Maj, 2015
Temat postu: Canon EOS-1D Oryginal
Witam

Stałem się posiadaczem starego(może jeszcze nadal jarego) Canona 1D pierwszej generacji, firmware 1.4.0(tutaj jest 1.0.1 http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1d ). Skąd go mam jak kogoś to interesuje mogę napisać, ale raczej to nie jest tego tematem. Napiszę, że 1D jest Nowojorski ;) . Nie, nie kradziony i temu podobne historie, żeby komuś to nie przyszło to na myśl.
Dostałem go razem z 2 bateriami(NP-E3), z 2 wydmuszkami co udaje baterię i do tego podłącza się zasilacz żeby 1D był bezpośrednio zasilany z gniazdka(DC-E1), zasilacz(K30120) i ładowarkę do baterii(NC-E2). Bardzo zadbany, zero rys, jak fabrycznie nowy. Mniejsza o to.
On ma 4mpix matrycę, ale taki człowiek bardziej obeznany mówił mi, że to nie ma totalnego znaczenia. Może nie tak dosłownie, ale nie ma.

Jestem laikiem w fotografi. W 2006 roku kupiłem sobie Fuji S7000 za 650 dolarów( w Polsce on wtedy kosztował 3999pln). Niestety to była pomyłka z tym Fuji. Robiłem nim trochę zdjęć, lecz moje ustawienia ograniczały się zazwyczaj do auto. Ze mnie taki niedzielny fotograf, a teraz ograniczyłem się tylko do "ajfona".

OK, mam tego 1D bez żadnego szkła ani lampy. Rzuca on mnie troche na głęboką wodę, ale ja lubię wyzwania. Nawet mam chęć i motywację żeby 1D służył do nauki skoro już go mam. Poznać tajniki lustrzanki, obeznać się z obiektywami. Całe menu mam już obcykane, co gdzie jak ustawiać.
O ile ilość klikniętych fotek jest nieresetowalna albo to się nie przerolowało to on ma pstryknięte tylko 5700 fotek. Tak pokazuje "file". Aż niewiarygodne. Nie wiem czy jakimś programem serwisowym da się to sprawdzić dokładniej.