|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - czy 6d podoła z af przy reportażu?
beata_k - Nie 28 Cze, 2015 Temat postu: czy 6d podoła z af przy reportażu? Serdecznie wszystkich witam
Jestem tu nowa i nie za bardzo ogarniam możliwości tego forum. Fotografuje w studio i zarabiam także na fotografii reportażowej. Do tej pory używałam 7d, mam kilka szkieł do niego. Niestety nie stać mnie na 5d3 i dlatego chciałam zapytać, czy 6d ma podobny af jak 7d.
Mój 7d jest już dość mocno wysłużony i to chyba pora na wymianę, czy powinnam zmienić system czy może w moim przypadku lepiej kupić 7d2?
kurdeniewiemco - Nie 28 Cze, 2015
wymieniasz sprzęt dlatego że jest "stary"? to trochę dziwne. Ja jak coś wymieniam to dlatego że brakuję mi czegoś w tym co do tej pory mam, coś co mnie ogranicza. A to że jest stare to w niczym nie powinno przeszkadzać.
komor - Nie 28 Cze, 2015
Patrząc na specyfikacje modułów AF w 7D i 6D łatwo dojść do wniosku, że oczywiście 6D nie ma tak „reporterskiego” AF jak 7D. W zastosowaniach np. sportowych może więc mu iść gorzej (co nie znaczy, że źle). Ale 6D ma za to bardzo czuły środkowy punkt AF dobrze pracujący w ciemnych warunkach. W zastosowaniach reporterskich to też dość istotna cecha, wszystko więc sprowadza się do tego, jakiego rodzaju reporterkę uprawiasz.
Osobną kwestią oczywiście pozostaje zmiana formatu matrycy, która może pociągnąć za sobą zmianę części szklarni.
Arek - Nie 28 Cze, 2015
Dopóki poprzestajesz na centralnym punkcie AF będzie dobrze. Jeśli zaczniesz używać bocznych będzie źle. Kwestia jak pracujesz.
Wojmistrz - Nie 28 Cze, 2015
To też ne tak, że będzie źle, ale centralny 6D jest znaczącym punktem w tym aparacie, co nie znaczy, że trzeba się opierać jedynie na nim.
MM - Nie 28 Cze, 2015
AF 6D z pewnością nie stworzy leniwego komfortu (jak np. w Nikonie), ale jeżeli operator aparatu ma wiedzę i cierpliwość to spokojnie reporterkę takim 6D zrobi. Skoro dawało się to robić starym 5D to tym bardziej da się 6D. Będzie duuużo łatwiej. Trzeba tylko chcieć i trochę umieć. Na pewno warto skupić się na centralnym punkcie o czym pisał już Arek i będzie dobrze. Jakość zdjęć do tych z 7D jest bez porównania lepsza, więc moim zdaniem warto w to wchodzić.
beata_k - Nie 28 Cze, 2015
kurdeniewiemco napisał/a: | wymieniasz sprzęt dlatego że jest "stary"? to trochę dziwne. |
beata_k napisał/a: | Mój 7d jest już dość mocno wysłużony i to chyba pora na wymianę |
niestety takie czasy, migawka się zacina, jego dni są policzone, wymiana migawki to około 35% jego wartości. Poza tym nie dostałam kilku zleceń z tego powodu że nie dysponuje FF.
Ja tylko się zastanawiam, bo pewnie kilka robót mogę odpuścić jak zdecyduje sie na 7d2.
Tylko martwie się o ten af.
Wymieniać z tego powodu, że jest stary to ja sobie mogę smartfona
komor napisał/a: | W zastosowaniach reporterskich to też dość istotna cecha, wszystko więc sprowadza się do tego, jakiego rodzaju reporterkę uprawiasz. |
to raczej reportaż ślubny, jakieś eventy, reportaże z konferencji prasowych, zero sportu.
komor napisał/a: | Osobną kwestią oczywiście pozostaje zmiana formatu matrycy, która może pociągnąć za sobą zmianę części szklarni. |
Niestety robiłam zdjęcia aparatami nikona i one miażdżą na wyższych iso mojego canona, ja wiem że to wiekowy aparat i nie nalezy go porównywać ale czy ten af jest rzeczywiście taki słaby na ciągłym, że nie doruwnuje temu z 7d?
Panowie, jest ktoś wśród was, kto używał obu w takich warunkach i mógłby coś napisać?
dcs - Nie 28 Cze, 2015
beata_k, jakie obiektywy masz do Canona (i lampy)?
komor - Nie 28 Cze, 2015
beata_k napisał/a: | to raczej reportaż ślubny, jakieś eventy, reportaże z konferencji prasowych, zero sportu |
To ja wolałbym 6D w takim przypadku jednak. Mam 7D i doceniam jego komfort pod względem AF. Też nie robię sportu.
dcs napisał/a: | jakie obiektywy masz do Canona |
Pytanie jest o tyle istotne, że jeśli nie ma się obiektywów z bardzo dobrym AF, to różnicy (na gorsze) między 7D a 6D można nie zauważyć, bo błędy AF spowodowane przez obiektyw będą skutecznie ukrywać różnicę między tymi korpusami.
dcs - Nie 28 Cze, 2015
Pytanie jest o tyle istotne bo pewnie 24-70 lub 24-105 nie masz
i będziesz musiała i tak kupić -w sumie wydatek z 10 koła
beata_k - Nie 28 Cze, 2015
mam:
s14/2.8
c50/1.4
c50/1.8
c17-55is (ten tylko pod cropa)
t90/2.8
c70-200/2.8
c135/2
c85/1.8
c40/2.8
ex580
metz 58/1
2x Yn 580III
[ Dodano: Nie 28 Cze, 2015 20:53 ]
dcs napisał/a: | Pytanie jest o tyle istotne bo pewnie 24-70 lub 24-105 nie ma |
24-105 szybko się zepsóło, no własnie się martwię, że na wymianie starcę i kolega od nikona mnie straszy, ze lepiej uciekać z tego systemu.
dcs - Nie 28 Cze, 2015
Czyli jak pisałem.
Chyba, że cię zadowoli 70D.
6D kosztuje tyle co 7D II, ale do niego chyba przydałby ci się choćby Tamron 24-70.
beata_k - Nie 28 Cze, 2015
dcs napisał/a: | Chyba, że cię zadowoli 70D. |
ale ten aparat to zupełnie inna liga, koledzy uzywaja go do filmowania.
dcs napisał/a: | 6D kosztuje tyle co 7D II, ale do niego chyba przydałby ci się choćby Tamron 24-70. |
ja wiem że będę musiała sprzedać 17-55 i dołozyc do jakiegośc lepszego zuma, to jest powód dla którego nie stać mnie na 5d3
tylko panowie, powiedzcie mi ktoś z was używał obu czy jest tak jak piszę MM, że trzeba ograniczyć się do centralnego?
dcs - Nie 28 Cze, 2015
beata_k napisał/a: | ale ten aparat to zupełnie inna liga |
-inna liga,
6D -to też inna liga
ale ile komfortu wprowadza pstrykanie takich szalonych imprez na dwa korpusy -nigdy o tym nie myślałaś?
-Może wystarczy ci sam pełnoklatkowy 6D lub 5D III
i stary 7D z 17-55
beata_k - Nie 28 Cze, 2015
dcs napisał/a: | le ile komfortu wprowadza pstrykanie takich szalonych imprez na dwa korpusy -nigdy o tym nie myślałaś? |
mam 2 korpusy, jeszcze 50D
dcs napisał/a: | stary 7D z 17-55 |
to wymieniać migawkę w 7d, ona naprawdę jest zajechany a jaka pewność że coś poza migawka nie padnie?
dcs - Nie 28 Cze, 2015
żadnej
Chyba powinnaś zanabyć 5D III
i się na zaś nie martwić.
(popchnąć 50D i zrobić migawkę jak się rozsypie)
A w przyszłości kupić 24-70.
beata_k - Nie 28 Cze, 2015
dcs napisał/a: | Chyba powinnaś zanabyć 5D III
i się na zaś nie martwić. |
ale to wydatek +120% mojego budżetu, tu nawet nie chodzi o zmartwienia.
dcs napisał/a: | popchnąć 50D i zrobić migawkę jak się rozsypie) |
ale 50D, chodzą za 1000-1200zł
dcs, jakimi aparatami ty robisz zdjęcia?
dcs - Nie 28 Cze, 2015
m.in. Nikonami D810
[ Dodano: Nie 28 Cze, 2015 21:43 ]
Podejrzewam że w 6D przyoszczędzili w paru miejscach.
Warto poczytać forumy ile to to wytrzymuje -na pewno trochę ludzi naklepało nimi +100k klatek.
Bądź co bądź, to miała być tania pełna klatka.
beata_k - Nie 28 Cze, 2015
dcs, a porównywałeś kiedyś af 7d do 6d? Bo ja tylko jakość zdjęć.
dcs - Nie 28 Cze, 2015
Poczekaj na MM, FuzBal
albo kogoś.
[pewnie dla pewności w złych warunkach powinnaś ostrzyć środkowym i przekadrowywać -ale nie traktuj tego jako rzetelnej informacji, bo nie porównywałem. zresztą sportu nie robisz]
beata_k - Pon 29 Cze, 2015
dcs, jakieś dwa lata temu kolega mi powiedział, że to jedno z lepszych forów i żebym się nie logowała gdzie indziej, bo tu sporo praktyków i zawsze cos pomogą. Z czytania testów optycznych o skuteczności af też nie za wiele się dowiem, w życiu by mi nie przyszło testować af na 85/1.8
Wojmistrz - Pon 29 Cze, 2015
beata_k, bo tak to jest z wierzeniem na słowo. Aby się przekonać, musisz wziąć aparat do ręki, podpiąć szkło i zobaczyć. Może warto odwiedzić salon Canona?
beata_k - Pon 29 Cze, 2015
Wojmistrz napisał/a: | beata_k, bo tak to jest z wierzeniem na słowo. Aby się przekonać, musisz wziąć aparat do ręki, podpiąć szkło i zobaczyć. Może warto odwiedzić salon Canona? |
No tak mogłam wybrać się do sklepu, to jest genialne Wojmistrz
czyli nikt poza wyżej wspomnianymi MM i FuzBal tak naprawdę nie porównywali af obu aparatów?
to może ja się zaloguje na canon board, tam jest szansa, że ludzie mieli oba te aparty w rękach?
MM - Pon 29 Cze, 2015
Jeżeli nie robisz sportu to nie wymagasz od AF-u ogromnych wyzwań. Ślub to jest czasami spore wyzwanie, ale skoro masz zlecenia i na tym zarabiasz to zakładam, że coś jednak potrafisz. A osoba na takim poziomie spokojnie może kupić 6D i robić tym zdjęcia. Nie będzie komfortu, trzeba będzie być skupionym, ale efekt jakościowy będzie bardzo zadowalający.
Jest jeszcze inna prawda. Choć ta kosztuje. Chcąc mieć duży komfort pracy, powtarzalność, jakość itd. trzeba kupić 5D3 i np. 24-70/2.8 II. To jest perfekcyjny zestaw. Nie widzę powodu by go zmieniać przez najbliższe kilka lat. Inwestycja warta kredytu w banku bo się zwyczajnie spłaci. Będzie więcej zleceń i będzie świetna jakość. 5D3 to jak dla mnie najbardziej wszechstronny aparat o znakomitej jakości zdjęć w stosunku do swojej ceny. Masz praktycznie wszystko czego potrzebujesz plus mocną mechanicznie i niezawodną puszkę, Do tego kup oryginalnego gripa i na 5 lat masz spokój. Wymiana migawki to nie jest wtedy wielki problem.
Jakość zdjęć 7D jest ŻAŁOSNA przy 6D czy też 5D3. Ja swojego 7D pozbyłem się przed dwoma laty. Mam go jeszcze w pracy, ale jak nawet tam mi kupili 5D3 to do ręki biorę tylko wtedy, gdy muszę użyć 600mm i wycinać coś z cropa. W innych wypadkach już TYLKO 5D3.
Na koniec. Naprawdę wpadnij do jakieoś sklepu i spradź jak śmiga AF na 6D - nawet bez robienia zdjęć. Tylko unikaj ostrzenia bocznymi w kiepskim świetle bo precyzji tam raczej nie będzie.
Edit.
Popatrzyłem jaką masz szklarnię. Nie masz tam niestety dobrego reporterskiego szkła na FF w szerszych kątach. 135L super, 70-200/2.8 niezłe, 50/1.4 to jest jednak loteria, 17-55 nie podłączysz.
Naprawdę polecam 24-70. Są zestawy z 5D3, są cashbaki Canona. Sprzedać co tylko można, dołożyć, pożyczyć, skredytować, kupić i mieć spokój na lata.
beata_k - Pon 29 Cze, 2015
MM napisał/a: | Chcąc mieć duży komfort pracy, powtarzalność, jakość itd. trzeba kupić 5D3 i np. 24-70/2.8 II. |
no tak w okolicach 20K, robiłam tym zestawem zdjęcia i rzeczywiście było super, chociaż prawie tak samo dobrze jak z d800 i n24-70/2.8
dzieki MM, przymierzam się do t24-70/2.8VC, robiłam nim zdjęcia na 7d i 7d2.
Bedę cisnąc na środkowym, niestety na 5d3 mnie nie stać własnie ze względu na wydatki na zuma 24-70 a powiem szczerze 6d nigdy nie miałam w rękach.
Strasznie dużo na tym forum teoretyków
MM - Pon 29 Cze, 2015
beata_k napisał/a: | Strasznie dużo na tym forum teoretyków |
Naukowców też sporo.
Na szczęście jest kilka osób, które zamiast oglądać wykresy zajmuje się czymś tak prozaicznym jak robienie zdjęć
Co do tego Tamrona to miej świadomość, że jednak w stosunku do 24-70L jego AF będzie gorszy co w połączeniu z 6D będzie ważyło tak na szybkości jak i na celności. Oczywiście "da się" bo troszkę lat pracowałem na pierwszym 5D i też się dało, choć ile potu mnie to czasami kosztowało to ... to trzeba zwyczajnie przeżyć
Teraz praca na 5D3 i 24-70/2.8 II to fraszka i swawole a nie męczące zajęcie.
BezKomentarza - Wto 30 Cze, 2015
To jeszcze dorzucę swoją opinię, bo masę fotoreportaży zrobiłem Canonem 6D ze szkłem 24-105 i autofocus jest szybki jak skurczybyczek, na wszystkich punktach autofocusa, inna sprawa że nie ma ich zbyt wiele, ale ostrzy szybko i celnie, a robiłem nim koncerty, przedstawienia taneczne i zestaw jest jak najbardziej zacny. Duża w tym zasługa obiektywu jednak. Dałem mój 24-105 koledze, co miał 60D i też natychmiast zauważył różnicę w porównaniu ze swoją Sigmą 18-55(50?). Także to szkło reporterskie fajne jest. Bo również posiadam stałkę 50/1.4 i jak tam kolega wyżej zauważył, to ona niezdecydowana jest z wyborem punktu ostrzenia i czasem lata w te i we wte.
MM napisał/a: | Jakość zdjęć 7D jest ŻAŁOSNA przy 6D czy też 5D3. |
Zgadzam się, pełna klatka plus o niebo lepsza redukcja szumów i nie ma o czym mówić.
Sunders - Wto 30 Cze, 2015
BezKomentarza napisał/a: | dorzucę swoją opinię, bo masę fotoreportaży zrobiłem Canonem 6D ze szkłem 24-105 i autofocus jest szybki jak skurczybyczek |
BezKomentarza, gdybyś zrobił kiedyś to samo Canonem 5D3 ze szkłem 24-70/2,8 II to tak jakbyś swojemu obecnemu zestawowi dał Red Bulla
BezKomentarza napisał/a: | 6D ze szkłem 24-105 i autofocus jest szybki jak skurczybyczek, na wszystkich punktach autofocusa, inna sprawa że nie ma ich zbyt wiele, ale ostrzy szybko i celnie |
Nie wpuszczaj beaty_k w maliny, na bocznych i w dodatku z tym szkłem, to wcale tak różowo nie jest .
Wojmistrz - Wto 30 Cze, 2015
beata_k napisał/a: | Wojmistrz napisał/a: | beata_k, bo tak to jest z wierzeniem na słowo. Aby się przekonać, musisz wziąć aparat do ręki, podpiąć szkło i zobaczyć. Może warto odwiedzić salon Canona? |
No tak mogłam wybrać się do sklepu, to jest genialne Wojmistrz
czyli nikt poza wyżej wspomnianymi MM i FuzBal tak naprawdę nie porównywali af obu aparatów?
to może ja się zaloguje na canon board, tam jest szansa, że ludzie mieli oba te aparty w rękach? | Po prostu najlepiej sprawdzić samemu, bo opowiadania innych mają różne "zabarwienia". Ja mam 6D, do tego opieram się głównie na 3 obiektywach, tj Sigma 12-24, Canon 24-70/2.8 oraz Canon 70-200/2.8 i wystarcza do wszystkiego, od ślubów po mecze rugby.
beata_k - Wto 30 Cze, 2015
Wojmistrz napisał/a: | Po prostu najlepiej sprawdzić samemu, bo opowiadania innych mają różne "zabarwienia". Ja mam 6D, do tego opieram się głównie na 3 obiektywach, tj Sigma 12-24, Canon 24-70/2.8 oraz Canon 70-200/2.8 i wystarcza do wszystkiego, od ślubów po mecze rugby. |
No tak, tylko że zdjęcia MM, są po sieci dostępne, zajrzałam i wiem, że ten Pan wie co mówi, bo jego zdjęcia mówią same za siebie.
Co do 24-105, to ja go napewno kupie z 6d, bo w zestawie jest w okazyjnej cenie ale tylko po to, zeby go jak najszybciej sprzedać. To jest dość przecietne szkoło jeżeli chodzi o jakośc wykonania i szybkość af, no i najważniejsze to dość ciemny obiektyw, takiego szkła nie potrzebuje.
Widzę też, że macie tu galerię
Wojmistrz - Wto 30 Cze, 2015
Tylko teraz możesz kupić zestaw z 24-105, ale nie f/4 IS L, a nowym obiektywem Canon 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM.
beata_k - Wto 30 Cze, 2015
Wojmistrz, mam na oku w okazyjnej cenie zestaw z 24-105/4, zastanawiam się nad zakupem t24-70/2.8VC, po odsprzedaży zestawowego canona trochę dołoże i bedzie akurat.
Niestety zestaw 6d + wyżej wspomniany tamron wychodzi ponad 1000 złoty więcej, głupia sprawa, że tak musze kombinować.
|
|