|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Bezlusterkowiec do filmowania - E-M5 Mark II czy Lumix G7
slaaneesh - Pon 29 Cze, 2015 Temat postu: Bezlusterkowiec do filmowania - E-M5 Mark II czy Lumix G7 Przymierzam się do zakupu bezlusterkowca typowo do filmowania.
Pod uwagę biorę Panasonic'a Lumix'a G7 lub Olympusa M5 Mk II
G7 jeszcze nie ma na rynku, więc raczej trudno będzie powiedzieć o nim coś więcej oprócz tego, że:
- jest następcą G6, który w sumie ponoć całkiem nieźle spełniał się jako kamera
- posiada rozdzielczość 4K, która w sumie średnio jest mi potrzebna, bo zanim stanie się standardem, to trochę czasu minie, a tymczasem pliki dużo ważą, obciążają sprzęt itp.
- cena z obiektywem kitowym to chyba 3999 zł
M5 Mark II oferuje natomiast:
- słynie z niesamowitej stabilizacji matrycy, ale oferuje "tylko" FullHD
- cena z obiektywem kitowym to ok. 5500 zł
Miałem go w rękach przez chwilę w sklepie i rzeczywiście stabilizacja miażdży, ale zauważyłem kilka rzeczy, które budzą moją wątpliwość:
1. podczas filmowania nie da się za pomocą pokręteł zmieniać przysłony, czasu i iso. Jest to wykonalne wyłącznie z poziomu ekranu dotykowego.
Zastanawiam się więc czy jest to kwestia ustawień czy tak już po prostu jest?
2. podczas filmowania nie da się zmienić balansu bieli.
Niestety nie sprawdziłem czy działa ustawienie konkretnych (choćby podstawowych WB) pod guzikami Fn, a dokładniej czy zadziała podczas filmowania bez konieczności zatrzymywania nagrywania
3. jaki bitrate mamy dostępny przy nagrywaniu MOV FullHD 50 kl?
Zastanawia mnie też jak u obu modeli ma się sprawa nagrzewania matrycy? Pracowałem sporo na Canonie 550D i po kilkudziesięciu minutach nagrywania pojawiała się informacja o przegrzanej matrycy, a po chwili aparat się wyłączał.
Powyższe modele mają obudowy ze stopu magnezu, więc powinno być lepiej, ale może ktoś ma doświadczenie w tym temacie?
Używa w ogóle ktoś tych sprzętów do nagrywania filmów?
RB - Pon 29 Cze, 2015
Przy tym budżecie to może jednak nabyć aparat zrobiony "do filmowania", czyli GH3? Z 14-140 za 5200-5300 dostaniesz.
komor - Wto 30 Cze, 2015
slaaneesh napisał/a: | jaki bitrate mamy dostępny przy nagrywaniu MOV FullHD 50 kl? |
W teście na Optycznych nie widzę akurat tej informacji, krótkie googlanie i wg DPReview maksymalny bitrate w OM E5 Mark II to 77 Mbps. Sporo więcej niż w pierwszej wersji, która wg tejże tabeli miał 17 Mbps. Olympus OM-D E-M1 ma 24 Mbps.
slaaneesh - Czw 02 Lip, 2015
Cytat: | krótkie googlanie i wg DPReview maksymalny bitrate w OM E5 Mark II to 77 Mbps |
Przy FullHD 25kl owszem, ale przy 50kl to już (chyba) ok 25Mbps.
Cytat: | Przy tym budżecie to może jednak nabyć aparat zrobiony "do filmowania", czyli GH3? Z 14-140 za 5200-5300 dostaniesz. |
Rzeczywiście GH3 wygląda ciekawie, choć nie bardzo wiem jakie są te główne korzyści "specjalnie do filmowania", bo przecież G6 można porównać do GH3, jak również G7 do GH4 (4K). Zastanawiam się gdzie ta różnica 30-40% w cenie. Czy będę wiedział za co zapłaciłem?
Olympus M5 Mk II miażdży swoją wspaniałą stabilizacją, która przy filmowaniu jest zbawienna i wprowadza nową jakość, ale nie mogę znaleźć nikogo, z mógłby z doświadczenia powiedzieć jak się sprawdza na co dzień.
Do filmowania (cokolwiek kupię) i tak przyda się obiektyw porządny i jasny (2,8), który ma stabilizację. Jednak porównując stabilizacje w M5 Mk II oraz GH4 ze swoim stabilizowanym obiektywem... no cóż, sami zobaczcie.
https://www.youtube.com/watch?v=KBlfBelTLwU
Martwi mnie jednak, że jak zatrzymam film, to stopklatka wygląda bardzo brzydko w M5. Czy możliwe, że nagrywa aż tak źle czy to jakiś inny problem u twórcy filmu?
T.B. - Czw 02 Lip, 2015
Chcesz robić filmy, czy stopklatki?
To po pierwsze, po drugie i po trzecie.
A po czwarte i piąte - to są różne filmy jakoś tam zsynchronizowane i w żadnym momencie nie dostaniesz z tego połączonego filmu tej samej stopklatki po obu stronach. Zauważyłeś to?
dcs - Czw 02 Lip, 2015
Ostrość klatek Olympusa E-M5 II w porównaniu do GH3 jest słabsza http://www.dpreview.com/r...418347502726281
http://www.dpreview.com/r...763627699018534
http://www.dpreview.com/r...-om-d-e-m5-ii/5
http://www.dpreview.com/r...lumix-dmc-gh3/9
http://www.dpreview.com/r...umix-dmc-gh3/10
http://www.dpreview.com/r...umix-dmc-gh3/11
[ Dodano: Czw 02 Lip, 2015 15:56 ]
G7 http://www.optyczne.pl/83...mix_DMC-G7.html :
MP4*:PAL area: [4K] 3840x2160:4K/25p 100Mbps, 4K/24p 100Mbps/[Full HD] 1920x1080:FHD/50p 28Mbps, FHD/25p: 20Mbps/[HD] 1280x720:HD/25p 10Mbps/[VGA] 640x480:VGA/25p 4Mbps
AVCHD*:PAL area: [Full HD] 1920x1080:FHD/50p 28Mbps, 50p recording/[Full HD] 1920x1080:FHD/50i 17Mbps, 50i recording/[Full HD] 1920x1080:FHD/25p 24Mbps, 50i recording (sensor output is 25fps)/[Full HD] 1920x1080:FHD/24p 24Mbps
http://www.panasonic.com/...c-g7.specs.html
komor - Czw 02 Lip, 2015
slaaneesh napisał/a: | Jednak porównując stabilizacje w M5 Mk II oraz GH4 ze swoim stabilizowanym obiektywem... no cóż, sami zobaczcie. |
Jeśli obydwa obiektywy były ustawione na 12 mm, to najwyraźniej Olympus agresywniej obcina brzegi kadru w celu wspomożenia stabilizacji mechanicznej odrobiną elektronicznej. Tam mi to wygląda na tym filmie, bo kąt widzenia obrazu z GH4 jest zauważalnie większy. Czyli coś za coś.
mt89 - Pią 03 Lip, 2015
Z tego co wiem to GH4 jest zrobiony specjalnie pod filmowanie. ma bardzo dobrą optykę i też ma magnezową obudowę. Podobno (podobno wedle opinii mojego znajomego:D) jest jednym z lepszych aparatów do filmowania na rynku. Tylko cenę ma zabójczą...
komor - Pią 03 Lip, 2015
mt89, optykę ma taką, jaką się kupi. W końcu na tym polega zaleta aparatów z wymiennymi obiektywami. I nie tylko cenę ma zabójczą, ale dlatego cenę ma zabójczą, bo jest bardzo dobrze przystosowany do filmowania.
mt89 - Pią 03 Lip, 2015
komor faktycznie o jednym myślałam drugie napisałam:) - upały niszczą umysł:D
|
|