forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Sony a5000 pomocy, jaki obiektyw

Toomek - Pią 24 Lip, 2015
Temat postu: Sony a5000 pomocy, jaki obiektyw
Witam, stałem się posiadaczem sony a5000, wybór padł ze względu na okazyjną cenę i to, że zdjęcia nie wymagają dużej obróbki. Obiektyw kit 16-50. Na wstępie powiem, że jestem amatorem, ale znam podstawy fotografii. Moje pytanie brzmi jaki dokupić obiektyw lub jakiś tani adaptor do e-mount plus obiekty innej firmy. Fotografowane głównie pejzaże oraz makro. Czytałem już recenzje naleśników i strach to niby kupić. Większość osób krytykuję część osób zachwala. Nie wiem czy negatywne komentarze to nie głosy osób, które zajmują się tym zawodowo. Zdaję sobie sprawę, że są lepsze aparaty i obiektywy. Ale mając tego sony proszę o doradzenie,bo nigdzie sprawdzić sprzętu nie ma mozliwości co wybrać. Czy sony E 16 F2.8, czy 20 lub 30, a może jakaś sigma, samyang 12mm 2.0 troche ponad bidzet? Generalnie kasa to 800zł max na ten moment. Sprzęt używany,bo na nowy w tej cenie nie liczę. Mile widziane jakieś pomysły na adapter, oprócz tego za 800zł na bagnet A. link do adapterów . Czy wybierając jakiś z tych podanych w linku adapterów uda sie kupić dobry obiektyw zamykając sie w 800zł?
W drugim linku przykładowe zdjęcia zrobione zaraz po kupieniu aparatu,także proszę o wyrozumiałość.
Podsumowując : ogólnie szukam jakiejś stałki, ale może byc zmiennogniskowy wart swojej uwagi, byle uwzględniał makro i pejzaże. zaznaczam, że używany do 800-900zł max. Tatry 2015

komor - Pią 24 Lip, 2015

Toomek, przeniosłem Twoje pytanie do prawidłowego działu – pytasz o obiektywy, a nie wybór aparatu. Poczytaj może jeszcze jakieś istniejące tematy dotyczące Sony E. Parokrotnie omawiana była zarówno kwestia naleśnika Sony jak i stałek Sigmy, mających dobry stosunek ceny do jakości. Połączenie wymagań makro i krajobrazu to słabo widzę, szczególnie w tym budżecie.
Toomek - Sob 25 Lip, 2015