forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Jaki Pentax albo coś innego do 3000zł?

michalmiko - Pon 03 Sie, 2015
Temat postu: Jaki Pentax albo coś innego do 3000zł?
Witam.
Mam obecnie Pentaxa K-200D z akcesoriami do niego. Kilka lamp, obiektywy itp., tak więc o ile odpowiedź na poniższe pytanie będzie 'tak' to pozostaje mi zostać przy tej marce. Po za tym jestem bardzo zadowolony z powyższego aparatu, ale chcę coś nowszego, lepszego.
Pytanie brzmi: Czy obiektywy z Pentaxa K-200D będą pasowały do np. K-S2, K-S1, albo K-50?
Wiem, że pomiędzy moim K-200D a podanymi jest przepaść technologiczna, ale czy na moich obiektywach z K-200D na np. K-S2 będzie szybciej łapał ostrość? K-200D jest dość ospały ;) Wiem, że może jest to głupie pytanie, ale jestem fotoamatorem.
Mam między innymi Sigmę 18-200.
Pozdrawiam, Michał

Wojmistrz - Pon 03 Sie, 2015

Chyba bym wolał wybrać K-S2.
komor - Pon 03 Sie, 2015

michalmiko napisał/a:
Czy obiektywy z Pentaxa K-200D będą pasowały do np. K-S2, K-S1, albo K-50?

Tak.

michalmiko napisał/a:
ale czy na moich obiektywach z K-200D na np. K-S2 będzie szybciej łapał ostrość?

Nie wiem czy szybciej, ale jest szansa, że dokładniej. W każdym razie nowe modele K mają nowszy, lepszy układ niż starsza generacja.

michalmiko - Pon 03 Sie, 2015

Dziękuję za odpowiedzi.
Czy szybkość auto focusa zależy od modelu obiektywu, czy silniczka w body Pentaxa?
Ciągle się waham nad tym K-S2. Czy nie macie jakiś przecieków o innych nowościach Pentaxa, których nie ma jeszcze na rynku :D ? Potrzebuję aparat na kolejne kilka dobrych lat.
Z Pentaxów do 3000zł to na razie najlepszy K-S2?

komor - Pon 03 Sie, 2015

michalmiko napisał/a:
Czy szybkość auto focusa zależy od modelu obiektywu, czy silniczka w body Pentaxa?

W tym systemie głównie od silnika w body.

Lucas1981r - Sro 05 Sie, 2015

W cenie do 3tys. masz jeszcze K-5II - starszy ale wyzszy model ;)