|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - D0 Fachowcow-uzytkownikow Canona 6D,5markIII,Nikona D610,810
Marcin Pietrzak - Wto 04 Sie, 2015 Temat postu: D0 Fachowcow-uzytkownikow Canona 6D,5markIII,Nikona D610,810 Witajcie, mam pytanie ktore od wiecznie nurtuje fachowcow i jest koscia niezgody wrecz wojna miedzy dwoma markami.
Potrzebuje rady tak na powaznie.
Krotko o mnie, moj aparat Nikon D90 odszedl z tego swiata (przeslona padla) koszt naprawy nie oplacalny i chce kupic pelna klatke, uwazam sie za fotografa hobbyste pasjonata i robie zdjecia od prawie 10 lat, format DX jest juz nie wystarczalny dla mnie, aparaty z tej polki juz nie naucza mnie nic nowego, po za tym szkiel w tym przedziale jest malo (czytaj f 2.8)
zastanawiam sie juz od dluzszego czasu nad markami i modelami wyzej wymienionymi, przyznam sie szczeze ze wiecej wiem o nikonach poniewaz pracowalem jako sprzedawca tych modeli, natomiast Canon dla mnie jest tajemnica, wiem cos tam o nich, ale nie na tyle by poruszac sie w tym temacie. Wiem rowniez ze jak jest poruszany temat tych dwoch marek to dyskusja wybucha z serii "mojsza jest wazniejsza niz twojsza" ja tego nie chce, potrzebuje suchych faktow, np:
Czy to prawda ze Nef lepiej sie obrabia(ciemne partie-jasne partie) niz CR2, albo
Czy to prawda ze Canon ma cieplejsze barwy niz Nikon
Jak sie ma stosunek Obiektywow serii L do N (ktore lepiej rysuja)
Jak wyglada Jakosc wykonania w/w modeli
Jak spisuja sie matryce i iso (szumy)
Jak wyglada regulacja przeslony lub czasu w Canonach tym tylnim pokretlem (w nikonach jest inaczej)
Czy to prawda ze obiektywy nie Canona moga miec problem z informacjami przekazywanymi do puszki C.
Jak z uszczelnieniami czy mimo plastykowego wygladu Canony sa odporne?
Reasumujac
Wiem ze nawet na optycznych byly test i jest duzo odpowiedzi na postawione pytania i czytalem co poniektore, ale ja potrzebuje odpowiedzi od uzytkownikow, tzw informacji z praktyki a nie z testu.
Bardzo prosze o pomoc bo w gre chodzi juz zestaw "na dekady" w sensie szkla.
Pozdrawiam
moronica - Wto 04 Sie, 2015
przenioslam sie z d90 na d600 2.5 roku temu i nadal mi ten korpus w pelni wystarcza, jakosc obrazu jest znakomita, wybor szklarni szeroki (posiadam obiektywy z lat 70-80ych jak i obiektyw wypuszczony w tym roku, nikkory i zeissy). nie porownam z pozostalymi bo ich nie uzywalam.
zostaly ci jakies interesujace szkla od d90? jakie ogniskowe cie interesuja?
Marcin Pietrzak - Wto 04 Sie, 2015
Zostalo mi 70-300 Nikkor Tokina 11-16 f2,8, 200 mm ale firmy nie pamietam i 18-105.
a interesuje mnie szklarnia 24-70, stalka 50 i jakis szeroki kat i zoom prawdopodobnie bedzie to sigma 150-400 ale to sa plany na lata.
dcs - Wto 04 Sie, 2015
Marcin Pietrzak, Nikonami FF możesz robić w trybie DX,
więc nie musisz od razu wymieniać wszystkich obiektywów.
moronica - Wto 04 Sie, 2015
70-300 vr? Moglby styknac na poczatek zanim nie dorobisz sie dluzszego zooma
komor - Wto 04 Sie, 2015
Moim zdaniem nie masz nic ciekawego w szklarni i jeśli po zakupie korpusu pełnoklatkowego zostaniesz z pustym portfelem to (na jakiś czas) pogorszysz sobie, a nie polepszysz. Jeśli więc nie planujesz zakupu nowego aparatu od razu przynajmniej z jednym, podstawowym szkłem, to radziłbym zastanowić się nad inną kolejnością zakupów.
Marcin Pietrzak napisał/a: | Czy to prawda ze Nef lepiej sie obrabia(ciemne partie-jasne partie) niz CR2 |
Aktualnie jest tak, że rzeczywiście w ciemnych partiach Nikony mniej szumią, ale dotyczy to przede wszystkim małych matryc. W aparatach pełnoklatkowych różnica jest mniejsza (choć nadal jest), za to Canony wychodzą lepiej przy wysokich czułościach.
Marcin Pietrzak napisał/a: | Czy to prawda ze Canon ma cieplejsze barwy niz Nikon |
Legenda miejska oparta na faktach. Dotyczy przede wszystkim pracy na JPG, natomiast przy pracy na plikach RAW oczywiście masz pełną kontrolę.
Marcin Pietrzak napisał/a: | Jak sie ma stosunek Obiektywow serii L do N (ktore lepiej rysuja) |
To nie jest dobre pytanie. Lepiej rysują te lepsze, a te gorsze gorzej. Musiałbyś porównać konkretne, porównywalne modele, choć nie wszystkie obiektywy jednej firmy mają identyczne odpowiedniki drugiej firmy. Ponadto ostatnio firmy trzecie, zwane kiedyś kundelkami, ostatnio poczynają sobie nieraz lepiej niż uznane marki C i N. Temat rzeka.
Marcin Pietrzak napisał/a: | Jak wyglada Jakosc wykonania w/w modeli |
6D to model budżetowy i to widać. Nie wiem jak D600/610, ale takie rzeczy to lepiej osobiście podotykać w sklepie, a nie opierać się na opiniach w internecie. To, co dla jednego jest super, dla drugiego jest nieakceptowalne itd. Nikony niestety ostatnio nie cieszą się dobrą opinią jeśli chodzi o kontrolę jakości i wady seryjne. W Canonie bez zmian, czyli wszystko działa, ale jakby nieco drożej i mniej, jeśli chodzi o porównywalne modele.
Marcin Pietrzak napisał/a: | Jak spisuja sie matryce i iso (szumy) |
Już odpowiedziałem powyżej, warto też samodzielnie zajrzeć do testów.
Marcin Pietrzak napisał/a: | Jak wyglada regulacja przeslony lub czasu w Canonach tym tylnim pokretlem (w nikonach jest inaczej) |
Wygląda inaczej. Idź do sklepu i weź do ręki, bo nikt za Ciebie nie zdecyduje, czy taka zmiana sposobu obsługi jest dla Ciebie bezproblemowa czy trudna. W Canonie zoomy kręcą się w drugą stronę, także obiektywy wykręca się z bagnetu w drugą stronę.
Marcin Pietrzak napisał/a: | Czy to prawda ze obiektywy nie Canona moga miec problem z informacjami przekazywanymi do puszki C. |
Nie słyszałem o czymś takim. Pewnie przekłamanie z jakiejś innej informacji, np. że numery identyfikacyjne niektórych modeli Canona i firm trzecich się pokrywają i np. w Lightroomie moduł odpowiedzialny za automatyczne korekty wad obiektywów nie potrafi sam wybrać odpowiedniego profilu. Trzeba to zrobić ręcznie, co na szczęście można zrobić dla całej serii zdjęć.
Marcin Pietrzak napisał/a: | Jak z uszczelnieniami czy mimo plastykowego wygladu Canony sa odporne? |
Ale o jaki konkretnie model pytasz? Nie da się takimi ogólnikami jechać.
Tutejszyn - Wto 04 Sie, 2015
Marcin Pietrzak napisał/a: | moj aparat Nikon D90 odszedl z tego swiata (przeslona padla) | ...raczej migawka Cytat: | interesuje mnie szklarnia 24-70, stalka 50 i jakis szeroki kat | ale 24mm na pełnej klatce, to już jest bardzo szeroki kąt
Marcin Pietrzak napisał/a: | Bardzo prosze o pomoc bo w gre chodzi juz zestaw "na dekady" w sensie szkla | tylko, że aparaty z lustrem, to już w tym momencie jest anachronizm. Za kilkanaście lat, można się spodziewać wyższych cen, bo aparaty z lustrem mogą być już sprzętem niszowym.
Tak się zastanawiam... Fotografowałeś Nikonem D90, tak długo, aż został zajechany, a teraz rzucasz się na sprzęt z prawie najwyższej półki? (W tytule jest wymieniony D810)
dcs - Wto 04 Sie, 2015
komor napisał/a: | Canony wychodzą lepiej przy wysokich czułościach. |
-To legenda miejska
a co do faktów http://www.dpreview.com/r...468591320451818
http://www.dpreview.com/r...479565054368204
http://www.dpreview.com/r...558766239896925
Marcin Pietrzak - Wto 04 Sie, 2015
Tutejszy - Racja migawka haha, 24 to szeroki kat cos a'la 18 w dx ale tak jak zauwazyles ja mam 11-16 ktora ma szerszy kat. nie fisheye ale blisko.
Wczesniej mialem D80, taka dziwna przesiadka wynikala z braku funduszy. Tak chce sie wlasnie tak rzucić . Tak jak wspomniane wyżej bylo Nikon zaliczyl sporo wpadek z tad moje pytanie o Canona, a poniewaz zaczynam od zera wiec narazie zbieram opinie i rady, w miedzy czasie czytajac.
Aparat ktory chce kupic bedzie mnie kosztowal krocie ale zamierzam odrazu ze szklem kupic.
Pozostala optyke chce poscic dalej.
Komor - napisał ze nieciekawe szkła zgadzam sie, ale jak sie nie ma co sie lubi.. to sie improwizuje
Komor dziekuje za twoja wypowiedz to jest to czego szukam na tym forum, tobie DCS rowniez.
dcs - Wto 04 Sie, 2015
Nie jestem pewien czy zrozumiałeś Marcin.
Szeroki kąt (taki jak Tokina 11-16mm) do pełnej klatki jest drogi.
Zanim go kupisz mógłbyś korzystać z tej Tokiny na pełnoklatkowym Nikonie w trybie DX -czyli 10Mpix -niewiele gorzej jak miałeś w D90.
komor - Wto 04 Sie, 2015
Marcin Pietrzak napisał/a: | Komor - napisał ze nieciekawe szkła zgadzam sie, ale jak sie nie ma co sie lubi.. to sie improwizuje |
Nie zrozum mnie źle, to fajne szkła, a i do portfela komuś nie ma co zaglądać, ale do przesiadki na pełną klatkę sporo brakuje, dlatego proponuję zastanowić się nad inną drogą. Sam mam podobny problem, bo gdybym dziś kupił sobie pełną klatkę, to musiałbym natychmiast mieć fundusze na zastąpienie czymś Sigmy 17-70, która jest jedynym w miarę szerokim kątem, który posiadam. Mam też ulubioną Sigmę 30/1.4, jej rolę na FF przejęłaby na szczęście 50/1.4, ale wtedy zaczęłoby mnie kusić np. na 35mm do pełnej klatki… itd. itp.
Wiele zależy od tego jaki rodzaj fotografii uprawiasz, na pytania więc czego Ci będzie szczególnie brakować, musisz odpowiedzieć sobie sam. Być może okaże się, że tryb DX, o którym wspomina dcs, wystarczy do załatania pewnych braków, a Twoja uwaga skupi się na zupełnie innych szkłach, innych ogniskowych. Stałka typu 50 czy 85 mm w podstawowym wariancie f/1.8 nie jest droga ani w C, ani w N, więc to można załatać najszybciej.
Tutejszyn - Wto 04 Sie, 2015
Marcin Pietrzak napisał/a: | format DX jest juz nie wystarczalny dla mnie, aparaty z tej polki juz nie naucza mnie nic nowego... | a czego masz zamiar się nauczyć dzięki pełnej klatce? Nie wiem skąd przekonanie, że zostając w formacie DX, niczego więcej się nie nauczysz?
Czy masz jakieś jedno... trzy zdjęcia, które uważasz za najlepsze w swojej kolekcji, a które odważyłbyś się pokazać?
Wojmistrz - Wto 04 Sie, 2015
Do wszystkiego trzeba dojść samemu, do każdych wniosków. Osobiście pstrykam FF, a czasem chciałbym, aby Canon wypuścił aparaty z matrycą mniejszą niż APS-C, np 1" przy 18-24Mpx, użytecznym ISO 25600 i bagnetem EF/EF-S.
W fotografii uczy praktyka, a nie aparat.
Marcin Pietrzak - Sro 19 Sie, 2015
Wojmistrz to prawda praktyka czyni mistrza, ale jak pracujesz na np D90 nie przeskoczysz szumow ktore sie pojawiaja w trudnych warunkach oswietleniowych przy podbiciu iso, predkosc przy zdjeciach sportowych i w ruchu na scenie np tancerzy.
Tutejszyn w moim przekonaniu pelna klatka otwiera wrota do dobrych jasnych szkiel, do lepszej wyzszej akceptowalnej czulosci iso, do tzw procesorow przetwarzania obrazow( tak dxy tez juz zaczynaja miec te procki) po za tym pelne klatki sa lepiej uszczelnione i wzmocnione. sa ciezsze i lepiej trzymaja sie na statywach(nie liczac pozadnego statywu).
Po za tym powiem za siebie- krew mnie zalewa jak zrobie zdjecie, ktore robilem w trudnych warunkach braki w optyce nadrabialem iso i dlugoscia naswietlania a gdy po zrobieniu zdjecia ciesze sie ze ladnie wyszlo i etc na wyswietlaczu wydaje sie ostre po powrocie do domu okazuje sie ze jest mydlo! bo nie mialem 2,8 bo iso 1250 szumi i nie jestem zadowolony z tego ak szumi i etc.. ok np 24-70 f2,8 podepne pod dx ale po pierwsze bede mial zamiast 24mm bede mial 35mm po drugie iso juz nie przeskocze. temat rzeka ale chyba kazdy lapie o co mi chodzi.
mam takie zdjecia i nie wstydze sie, po to robimy zdjecia by dzielic sie z innymi, znajde chwile to podrzuce foty. na skroty mozna tez tak
www.timeandplaces.net jestem w trakcie upgradu mojej strony ale brakuje czasu.
Komor to prawda co napisales, ale ja wychodze z zalozenia skoro stac cie kupic pelna klatke to i szkla tez jesli nie to sobie glowy nie zawracaj. tak uwazam wiec licze sie z wydatkiem wartosci dobrego samochodu.. powiedzmy ze odkladam na to fundusze. problem mam natury w co zainwestowac swoje oszczednosci.
Panowie i Panie nie jestem laikiem w tych sprawach znam zasady typu najpierw szklo pozniej pucha itd. mam dylemat z firma i modelem aparatu, kazdy ma cos do zaoferowania i posiada cos czego drugi nie i teraz musze sie dowiedziec co wybrac, co bedzie blizej mej pasji.
siosio - Pią 21 Sie, 2015
Marcin Pietrzak,
Prosta rzecz - Canon ma lepszy 24-70/2.8 II od Nikkora 24-70/2.8. W październiku ma być w sprzedaży nowy Nikkor 24-70/2.8 i to z VR, ale póki co to króluje Canon.
Podobnie z szerokim kątem. 16-35L/f/4 - jest bardzo zacne - lepsze od Nikkora 16-35 f/4
Jak robisz sport to musisz brać 5d Mark III. W innym przypadku 6d starczy. Obsługa Canona jest bardzo intuicyjna.
muzyk - Czw 27 Sie, 2015
Jeśli Cię stać, to wybierz d810. Proste.
Dynamika tonalna jest świetna.
Liczba pixeli też istotna przy tym.
O ergonomii nie ma co pisać Nikon vs Xanon, bo to trzeba samemu się przekonać.
Jeśli z jakichś powodów Canon (używam) to 5DIII jeśli chcesz wydać ok 1000 euro więcej od 6D, który nieznacznie mniej szumi i ma trochę lepszą dynamikę od 5DIII.
5DIII ma lepszy af i moim zdaniem ergonomię - w 6D masz kółkowybierak, w 5DIII osobno kółko i wybierak (mowa o tylnej ściance aparatu).
Takie gadżety jak najkrótszy czas migawki 1/4000 vs 1/8000 w 5D, są tak istotne.
Ewentualnie 100% pokrycia w wizjerze w 5D jest warte uwagi.
Wojmistrz - Czw 27 Sie, 2015
muzyk napisał/a: | Ewentualnie 100% pokrycia w wizjerze w 5D jest warte uwagi. | Też bym nie demonizował, bo tych 3% po prostu się nie widzi. To zaledwie 0,6Mpx na brzegach względem całej matrycy 20.6Mpx, a maksymalna fotka ma rozdzielczość 5472x3648px, czyli niecałe 20Mpx.
|
|