forum.optyczne.pl

Inne akcesoria fotograficzne - Statyw dla początkującego

Rublow - Czw 06 Sie, 2015
Temat postu: Statyw dla początkującego
Jestem kompletnym laikiem na polu aparatów i akcesoriów do nich, dlatego proszę o pomoc :)
Poszukuję statywu do lustrzanki Canona plus głowicy do tego.
Do fotografii i filmowania. Poszukuję bardziej stabilności, niż mobilności.
Waga sprzętu: 914 g
Mój wzrost: ok. 175 cm

Wojmistrz - Czw 06 Sie, 2015
Temat postu: Re: Statyw dla początkującego
Rublow napisał/a:
Do fotografii i filmowania.
Moim zdaniem, to dwa różne światy, chyba, że chcesz statyw i dwie głowice.
Jaki budżet?

Rublow - Czw 06 Sie, 2015

W granicach 500 zł. Ale jeżeli mają być dwie głowice, to chyba się nie zmieszczę :D
Wojmistrz - Czw 06 Sie, 2015

Wszystko zależy do rodzaju fotografii i filmowania. Do fotografii używam obecnie głowicy kulowej, a do filmowania ślizgowego bydlaka... aczkolwiek do niektórych zajęć jak panoramowanie używam głowicy ślizgowej, a filmując w ciężkim terenie przebitek z kamerą w bezruchu, głowica kulowa lepiej zdaje egzamin.
Rublow - Pią 07 Sie, 2015

Jeżeli idzie o wybór miedzy tymi dwiema, to zdecydowanie wystarczy mi głowica kulkowa. Do zdjeć potrzebna mi jest tylko podpórka dla aparatu. Przez pracę jestem zmuszony robić zdjęcia, gdy jest już mniej światła. Do filmowania rownież poszukuję wyłącznie stabilności, ewentualnie poruszania się wokół jednej osi statywu. Na razie nie kombinuję z efektownymi ujęciami :)
Wojmistrz - Pią 07 Sie, 2015

Rublow napisał/a:
ewentualnie poruszania się wokół jednej osi statywu.
Kulowa w takim razie odpada.

Wyszła moja niewiedza.

Rozumiem, że do wykonania ujęcia, gdzie kamera obraca się np. wyłącznie w poziomie potrzebna jest głowica 3D. Zgadza się?

komor - Pią 07 Sie, 2015

A nie ma czasem obecnie kulek, które dodatkowo mają możliwość wykonania ruchu obrotowego? O, są:
http://www.cyfrowe.pl/apa...ica-kulowa.html
http://fotoptaki.art.pl/sprzetowe/gktriopo.html