forum.optyczne.pl

Wolne tematy - Wyjazd - pytanie dotyczące wymiany waluty

Hoogress - Pią 04 Wrz, 2015
Temat postu: Wyjazd - pytanie dotyczące wymiany waluty
Witam serdecznie wyjeżdzam na jakiś czas do Szwajcarii i wiadomo, że muszę wziąć ze sobą jakąś gotówkę i zastanawiam się właśnie gdzie najkorzystniej będzie wymienić pieniądze, zawsze korzystałem z kantora stacjonarnego , ale ostatnio słyszałem że są też internetowe i mają one lepsze kursy, ale nie mam doświadczenia z takimi kantorami. Korzystaliście kiedyś ? Jakie są wasze doświadczenia z tym związane?
Usjwo - Pią 04 Wrz, 2015

Ja korzystalem I korzystam. Nie ma problemu. Z wlasnego jednak doswiadczenia wiem ze najlepszym kantorem jest miejscowy bankomat :) . Roznice nie sa wcale takie duze na kursie (chociaz jest drozej). Najwiekszy plus bankomatu to to ze wyplacasz tyle ile Ci potrzeba. Jakakolwiek sprzedaz waluty pozostalej zje caly zysk kantoru intenetowego. Jezeli sie zdecydujesz na kntor to lepiej wymien mniej, niz za duzo.
To takie moje doswiadczenia, u nas nie ma wspolnej waluty wiec zawsze jest problem ;)

chester - Pią 04 Wrz, 2015

W kantorze internetowym wymieniasz walutę na rachunkach bankowych, musisz mieć rachunek w walucie kupowanej i sprzedawanej. Jeżeli piszesz o gotowce w sensie fizycznych banknotaów, to jeżeli zadowoli Ciebie EUR, to najlepszą ofertę dają bankomaty Euronetu (po przeliczeniu kurs wychodzi lepiej, niż bank czy nawet internetowy kantor). Jeśli masz rachunek w CHF, na który możesz przelać kasę z transakcji internetowego kantoru, to mając do niego kartę, możesz używać w CH bezpośrednio, ale... wówczas zerkniesz się z kolejnym złodziejstwem banków pt. rozliczenie transakcji zagranicznej/walutowej (opłata za sam fakt dokonania płatności w walucie obcej).
Jak się nie odwrócić, to d... z tyłu.

matys - Sob 05 Wrz, 2015

Hoogress, a ja mama jedno, zasadnicze pytanie. Założyłeś konto na forum foto/optycznym żeby pytać o finanse ?
No, ale żeby nie było....