forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Aparat do 1000zł

mirek332211 - Czw 17 Wrz, 2015
Temat postu: Aparat do 1000zł
Witam, od razu zaznaczam że jestem amatorem w dziedzinie fotografii. Aparat będzie używany do robienia typowych zdjęć na imprezach, wycieczkach itp oraz do nagrywania wybuchów fajerwerków dlatego zdał by się dobry zoom i przyzwoita jakość filmu. Znalazłem trzy modele aparatów które wpadły mi w oko. Chciałem się was zapytać czy będą się do tego nadawały. Może jakiś inny model proszę o poradę.

1. Sony Cyber-shot DSC-HX50
2. Sony Cyber-Shot DSC-WX350
3. Panasonic DMC-TZ55 czarny

Pozdrawiam

Wojmistrz - Czw 17 Wrz, 2015

A co ma robić ten dobry zoom przy tych fajerwerkach?
mirek332211 - Czw 17 Wrz, 2015

Wojmistrz napisał/a:
A co ma robić ten dobry zoom przy tych fajerwerkach?

Muszę zachować odpowiedni dystans żeby odłamkiem nie dostać tak samo aparat. Rac nie testuje tylko naziemne petardy. A zasłony nie chce mi się za każdym razem wozić.

komor - Sob 19 Wrz, 2015

mirek332211, zoom kompaktu raczej się nie sprawdzi w warunkach szybkiej fotografii. Fajerwerki to raczej na szerszym kącie, z kawałkiem nieba, co? Bardzo duży zoom nie jest potrzebny.
Wojmistrz - Sob 19 Wrz, 2015

Chyba, że chcesz je fotografować z np kilometra :) Fajerwerki najlepiej fotografować ze statywu, na niskiej czułości matrycy i długich czasach naświetlania. Fotografowanie z ręki często powoduje odruch latania aparatem za fajerwerkiem, co przy nawet odrobinę dłuższych czasach daje poruszone zdjęcia. Opcja "zdjęcia nocne z ręki", która jest rozpowszechniona w kompaktach polega na złożeniu obrazu z kilku ekspozycji, więc do takich zdjęć się nie nadaje, a opcja "fajerwerki" daje jakąś paćkę na ekranie. Wypada pokochać trym manualny i też właśnie z takim trybem kupić aparat. Najlepiej jeszcze z RAW :)
Jar - Nie 20 Wrz, 2015