|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Konkretne UWA, konkretnie do 6d
FuzBal - Nie 20 Wrz, 2015 Temat postu: Konkretne UWA, konkretnie do 6d Dopadł mnie problem, wybieram się za ocean, a jak wiadomo tam idą głównie w góre z budownictwem, w NY czy innych większych miastach. Dysponuje na najszerszym końcu tylko 24mm więc troche kiszka. Tutaj właśnie pojawia się problem, czy do kupić UWA - np samyang 14 - czy zamienić 24-105/4 na "COŚ", np 16-35/2.8 lub f4 (czy 2.8 jest faktycznie takie słabe na 16mm nawet mocniej przymknięte?), nie boje się strasznie takiej wymiany bo mniej więcej mam potem pokryty potrzebny mi zakres (50 + 70-200). Generalnie tak czy siak +/- 1000/1500zł będę musiał dołożyć do interesu. Pytanie w przypadku samyanga jest następujące - czy da się go ustawić +/- jak 8mm pod aps-c (chyba było 1m + f8?), chodzi mi głownie o bliższe sytuacje kiedy wypadałoby już troche precyzyjniej ustawić ostrość, a ja niestety mam problem z manualem zw na wzrok, dlatego taka opcja w 8mm byłą dla mnie bardzo wygodna. Czy jednak olać taką kombinacje i targanie kolejnego szkła i zamienić 24-105?
Sunders - Pon 21 Wrz, 2015
FuzBal napisał/a: | wybieram się za ocean, a jak wiadomo tam idą głównie w góre z budownictwem, w NY czy innych większych miastach. Dysponuje na najszerszym końcu tylko 24mm więc troche kiszka. |
FuzBal, czy to ma być UWA do architektury?
FuzBal - Pon 21 Wrz, 2015
W 75% sytuacji tak.
Sunders - Pon 21 Wrz, 2015
IMO najlepiej byłoby dokupić Canona TS-E 24/ 3.5 L mkII/ może być używany mkI/ lub ew.Samyanga T-S 24 mm f/3.5 ED AS UMC - rozwiązanie to ma jednak pewne niedogodności: 1.brak AF-a, 2.konieczność używania statywu, 3.korygowanie perspektywy w czasie fotografowania wymaga wprawy i czasu. Samyang 14 mm f/2.8 IMO się nie sprawdzi ze względu na dużą, nietypową dystorsję i prawdopodobny brak możliwości odejścia na odpowiednią odległość od fotografowanego obiektu. Koncepcja zakupu Canona 16-35 wydaje się praktycznym kompromisem, może nie tak dobrym rozwiązaniem jak TS-E ale bardziej uniwersalnym z następujących powodów: 1.posiada AF, 2.można uzyskać szerszy kąt widzenia i zmieniać ogniskową, 3.można się obyć bez statywu, 4.czas na korygowanie perspektywy potrzebny jest ale w postprodukcji.
FuzBal napisał/a: | 16-35/2.8 lub f4 (czy 2.8 jest faktycznie takie słabe na 16mm nawet mocniej przymknięte?) |
Po przymknięciu różnice są IMO "aptekarskie", ale rozpatrując różnice między wersją 2,8 II i 4,0 oprócz ostrości na brzegach brałbym jeszcze pod uwagę obecność stabilizacji, która podczas fotografii architektury może się przydać.
FuzBal - Pon 21 Wrz, 2015
tse raczej odpada, coraz bardziej ciągnie mnie w strone 16-35, abo może tamron 15-30 ? :O
|
|