|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka na długie lata
zoltan - Nie 13 Kwi, 2008 Temat postu: Lustrzanka na długie lata Witam-jestem tu nowy więc wypadałoby się przywitać -co niniejszym czynię.Ostatnimi czasy po tym jak rozstałem się z cyfrowym głuptakiem który to zaanektowała moja córka zaczęła za mną chodzić myśl o zakupie czegoś bardziej ambitnego-wybór padł na lustrzankę cyfrową.Procedura z reguły jest taka-wertuje się witryny i fora internetowe,analizuje się za i przeciw,rozważa się ile pieniążków można z domowego budżetu urwać,zmierza się do sklepu,lustrzanka w dłoń (coby ją z dłonią zgrać) i w końcu zakup upragnionego sprzętu.No właśnie w moim wypadku ta opcja z lustrzanką w dłoni odpada i to nie z powodu braku w/w-nie-jestem rolnikiem i specyfiką mego zawodu jest kompletny brak czasu jak również znaczne oddalenie od jakiegokolwiek sensownego foto-sklepu (100 km)-powiem tak-najbliższe (godzinne)okienko startowe mam bodajże 30 kwietnia-w ciągu tej godziny muszę dokonać zakupu (trafionego ).Do dyspozycji mam ok 4 tys pln-wiadomo że w tej cenie to jakieś body+kit typu Sony A700,Canon 40D,Nikon D80 lub też czarny koń-samo body Nikon D200.
Doświadczenia z cyfrowymi lustrzankami nie mam żadnego,dopiero będę wchodził w jakiś system,zdaję sobie sprawę z tego że najważniejsze jest szkło (przed laty pasjonowałem się fotografią analogową ale to były czasy Zenita 12 XP ).
Na początek starczy mi naprawdę taki prosty zestaw-a jeżeli nawet nie będę zadowolony z jakości zdjęć to będę wiedział że to wina obiektywu-a za jakiś czas kupię sobie lepszy.
Aparat będzie wykorzystywany do "widoczków",zapolowania na zwierzynę (to za jakiś czas-ale mieszkam na skraju Stumilowego Lasu )-no i eksperymentów.
Najbardziej zależy mi na :
-ergonomii
-jak najbardziej pancernej obudowie
-język polski (ewentualnie niemiecki) w menu