|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lornetki - Dobra lornetka na prezent
kirkinia - Sob 28 Lis, 2015 Temat postu: Dobra lornetka na prezent Mój tata obchodzi w grudniu okrągłą rocznicę urodzin. Do tego dochodzą święta, w związku z tym chcielibyśmy kupić mu jeden a porządny prezent. Pomysłem jest lornetka, bo wiele razy wspominał, że ta stara której używa na swoje leśne wyprawy jest już do niczego. Czy możecie mi tutaj polecić coś dobrego, bo ja kompletnie nie znam się na takich sprzęcie. Ważne jest żeby lornetka była porządna. Czy myśliwska czy wojskowa...nie wiem jaka jest różnica W każdym razie liczę, że tutaj ktoś coś doradzi.
Abs - Sob 28 Lis, 2015
Trzeba doprecyzować parę szczegółów. Wiek, do czego głównie będzie używana, mniejsza czy większa? Czy w grę wchodzą obserwacje nocne? I najważniejsze - budżet.
Klasyczna lornetka do dziennych obserwacji leśnych ma parametry 8x42. Mozna mniejszą 8x32 ale i większą. Powiększenie 8x też nie wszystkim wystarcza. Parę przykładów na początek: http://www.optyczne.pl/19...HR_8x32_WP.html
http://militaria-shop.pl/...CFVQ_GwodRuAPhA
http://fotozakupy.pl/nikon-action-ex-7x50/1502s
http://www.optyczne.pl/in...etki&test_l=261
Każda dobra ale i trochę inna a możliwości jest o wiele więcej. Ja osobiście preferuję lornetki lżejsze a dobre optycznie.
Arek - Sob 28 Lis, 2015
Jak leśne wyprawy dla osoby 50 lat i wyżej to coś w stylu 8x42. Teraz potrzebny nam budżet...
kirkinia - Sob 28 Lis, 2015
Już wszystko piszę
Wiek taty - 50 lat.
Do czego będzie używana? Tata chodzi do lasu. Czasami uczestniczy w polowaniach (ale już bardzo rzadko). Ogólnie jest też z zamiłowania ornitologiem.
Nie mam pojęcia czy mniejsza czy większa
Co do budżetu to tak myślałam że przeznaczymy na to około 1000 zł. Czy to wystarczy żeby kupić coś porządnego?
Arek - Sob 28 Lis, 2015
To polecam Vixen New Foresta HR 8x42 WP. 1000 zł to bardzo rozsądny budżet i starczy na fajną lornetkę.
Abs - Sob 28 Lis, 2015
Vixen ok ale żeby nie było za łatwo proponuję także rozważyć: