|
forum.optyczne.pl
|
 |
Filmowanie cyfrowe - Do filmów na YT do 2500: SonyAlpha 6000, Canon700d,Sony RX10
Digital - Sro 02 Gru, 2015 Temat postu: Do filmów na YT do 2500: SonyAlpha 6000, Canon700d,Sony RX10 Szukam aparatu do 2500 PLN do nagrywania materiałów na YouTube.
Nagrania zarówno na zewnątrz jak i w pomieszczeniach.
Możliwość podpięcia światła + mikrofonu.
Ładne obrazki dzień i noc.
Który z tych modeli polecacie:
Sony Alpha 6000,
Canon700d,
Sony RX10
Może poza wymienionymi modelami:jest też sprzęt warty uwagi.
Kwoty 2500 PLN nie chciałbym przekraczać.
Prośba o pomoc i propozycje.
Wojmistrz - Sro 02 Gru, 2015
Canon EOS 700D, a resztę w odpowiedni obiektyw. Jeśli nie potrzebujesz do swoich nagrań obracanego ekranu, warto przemyśleć "mniejszego bliźniaka" czyli 100D, wtedy więcej zostanie na lepszy obiektyw.
Digital - Sro 02 Gru, 2015
Dziekuję za odp.
Mam jescze pytania
Czyli ta Alpha 6000 słabsza?
Jaka jest różnica między Canon Eos 100D a 700D?
w przypadku wyboru 100D jaki obiektyw wybrać?
Wojmistrz - Sro 02 Gru, 2015
A jak mikrofon chcesz pod a6000 podłączyć?
100D to prawie to samo co 700D. Oprócz wielkości, wygody ekranu i szybkość serii to praktycznie to samo, nawet tego samego dnia miały premierę.
Digital - Sro 02 Gru, 2015
jest taka możliwość żeby podłączyć mikrofon do Alpha 6000 dlatego ważne jest dla mnie który z tych dwóch aparatów jest lepszy Sony Alpha 6000 czy Canon700d?
Sony RX10 - ten model rozumiem jest słabszy od tych dwóch pozostałych?
Wojmistrz - Sro 02 Gru, 2015
RX10 to kompakt, nie wymienisz w nim optyki, zamiast RX10 dużo lepszym rozwiązaniem jest konkurencyjny Panasonic DMC-FZ1000.
Sony a6000 nie posiada złącza MIC, a jedynie możliwość podłączenia wybranych modeli przez stopkę lampy błyskowej. Z doświadczenia nie uznaję tego rozwiązania za dobre. Canon ma zwykłe wejście MIC, pod które spokojnie podłączysz prawie każdy mikrofon czy zestaw bezprzewodowy.
Kolejna sprawa to bitrate. Sony może się pochwalić 28Mbps dla 50fps i 24Mbps dla 25fps a czy to dużo, czy mało? Policzmy. Jeśli 1 sekunda zawiera 50 klatek to na jedną z nich przypada 1/50 z 28Mb czyli ~587202 bitów. W takiej ilości danych upakowane są informacje o 1080 liniach zawierających po 1920 różnokolorowych kropek = czyli 2073600 kropki stanowiące obraz. Można by to uznać za kompresję 3.5 do 1. Analogicznie dla 25fps będzie to 1048576 bitów czyli jakieś 2 do 1. Bitrate Canona 700D to 44Mbps dla 30, 25 i 24fps. Jako, że nie możemy nagrywać i porównać 50fps co poniekąd jest wadą, to wyliczmy przynajmniej porównanie dla 25fps. 44Mbps daje 1845493 bitów na klatkę co można by określi kompresją 1.1 do 1. Oczywiście to jest wielkie uproszczenie bo jeden punkt obrazu nie jest opisywany jednym bitem, ale pewien zarys myślenia w pewnych kategoriach. Dodam że jedno i dwucyfrowe modele Canona, mają ponad dwukrotnie wyższy bitrate, dlatego może warto zamiast 700D pomyśleć o starszym modelu 60D.
dcs - Czw 03 Gru, 2015
Wojmistrz napisał/a: | Sony a6000...
Kolejna sprawa to bitrate. Sony może się pochwalić 28Mbps dla 50fps i 24Mbps dla 25fps a czy to dużo, czy mało? Policzmy. Jeśli 1 sekunda zawiera 50 klatek to na jedną z nich przypada 1/50 z 28Mb czyli ~587202 bitów. W takiej ilości danych upakowane są informacje o 1080 liniach zawierających po 1920 różnokolorowych kropek = czyli 2073600 kropki stanowiące obraz. Można by to uznać za kompresję 3.5 do 1. Analogicznie dla 25fps będzie to 1048576 bitów czyli jakieś 2 do 1. Bitrate Canona 700D to 44Mbps dla 30, 25 i 24fps. Jako, że nie możemy nagrywać i porównać 50fps co poniekąd jest wadą, to wyliczmy przynajmniej porównanie dla 25fps. 44Mbps daje 1845493 bitów na klatkę co można by określi kompresją 1.1 do 1. |
-ale żeś się naliczył Wojmistrz...
Tylko że Sony A6000 (i A5100) mają bitrate 50 Mbps (XAVC S codec) dla:
1920 x 1080p / 50/60 fps
1920 x 1080p / 30 fps
1920 x 1080p / 25/24 fps
http://www.dvxuser.com/V6...as-a5100-now%29
http://nofilmschool.com/2...ps-xavc-s-codec Cytat: | czy to dużo, czy mało? |
-czy to więcej niż w Canon 700D?
Teraz jeszcze raz przelicz dla Sony A6000.
Wszyscy z niecierpliwością czekamy.
Wojmistrz - Czw 03 Gru, 2015
dcs, ale to świetna wiadomość z tym nowym kodekiem. Aparaty po roku na rynku zamiast spaść w otchłań zapomnienia jak to lubi robić Sony, dostały nowy firmware. Super!
Dodam jeszcze jedną rzecz, która może interesować innych lustrzankowych filmowców. Sprawa dotyczy oczywiście "tajemnej broni" filmujących Canonami zwanej Magic Lantern. Canon 700D ma niestety jedno spore ograniczenie, a mianowicie maksymalny zapis na kartę pamięci wynosi 41MBps i tego też oczywiście nie można w pełni wykorzystać. VideoRAW poprawnie daje się rejestrować do rozdzielczości 1312x738 przy 24fps i 1280x720 przy 25fps. To ponad 300Mbps W tym samym oprogramowaniu, po użyciu (normalnie oczywiście niedostępnej) kompresji wewnątrz klatkowej dla formatu 1920x1080, VBR (Variable Bit Rate) wynosi około 100Mbps.
|
|