|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Canon 70d czy Nikon d7200?
Roman8000 - Wto 15 Gru, 2015 Temat postu: Canon 70d czy Nikon d7200? Witam. Prosze o pomoc w wyborze lustrzanki. Kiedys mialem Nikona d3100. Nie zostaly mi po nim jednak zadne szkla.
Zamierzam pobawic sie w fotografie stockowa. Dreamstime, Shutterstock i Istock.
Przy okazji prosilbym o rade dotyczaca szkiel. Glownie do portretu I zdjec kulinarnych.
komor - Wto 15 Gru, 2015
Bez różnicy który aparat. Jeśli chodzi o technikę, to liczy się przede wszystkim oświetlenie i obiektywy. Skoro miałeś już Nikona to być może ergonomia korpusów N jest Ci bliższa i powinieneś pozostać w tym systemie?
Co do obiektywów to lepiej znaleźć lub założyć odpowiedni wątek w dziale Pomagamy w wyborze obiektywu, ale tak na szybko to można zacząć tradycyjnie od 50mm. Ja do kulinariów używam 30, 50, 100 i 135mm. No i oczywiście szkoła alternatywna, czyli zoomy.
dcs - Wto 15 Gru, 2015
komor napisał/a: | Skoro miałeś już Nikona to być może ergonomia korpusów N jest Ci bliższa i powinieneś pozostać w tym systemie? |
-w Nikonie to najszybciej w tej ogniskowej Samyanga albo Sigmę 150/2.8 makro
Sunders - Wto 15 Gru, 2015
Roman8000 napisał/a: | 135mm.
-w Nikonie to najszybciej w tej ogniskowej Samyanga albo Sigmę 150/2.8 makro
|
- ale najlepiej Nikkor AF DC 135mm f/2.0 D do portretów.
dcs - Wto 15 Gru, 2015
...na aps-c.
O ile budżet udźwignie takie 135: L czy tym bardziej DC.
komor - Wto 15 Gru, 2015
dcs, ja używam 135mm, ale równie częściej setkę makro. 150mm też by mogło być, choć mi przy 135mm już brakuje odejścia w pokoju bo nie używam tego obiektywu do zbliżeń makro, tylko gdy potrzebuję zrobić dużą separację tła i/lub wąski kąt widzenia tła zachować w kadrze. Akurat manualny Samyang do produktówki czy żarełka spokojnie się nada moim zdaniem. Nie mam zdania czy Nikkor DC dobrze by tu wypadł, potrzebne jest raczej tradycyjne rozmycie bez udziwnień, a f/2,8 daje i tak przeważnie zbyt małą głębię i często używam na f/4.
Andrzej.M. - Czw 17 Gru, 2015
Roman8000 napisał/a: | Kiedys mialem Nikona d3100 |
komor napisał/a: | to być może ergonomia korpusów N jest Ci bliższa |
Panowie - bez przesady - D3100 i ergonomia? Taka sama jak w innych budżetowych lustrzankach... może z wyjątkiem Pentaxa , gdzie o ergonomii można już mówić z racji tych wszystkich przycisków i pokręteł które Pentaxy K-30 k-50 i KS2 już posiadają. W nikonie trzeba wejść na najwyższą półeczkę APSC ( seria 7-tysięcy) żeby to mieć. Odnośnie kulinarnej i portretu - z pewnością DA100mmf2,8 Macro WR się przyda (całość uszczelniona nie bedzie zachodzić parą od środka) choćby do zbliżeń i detali a szkło na 2,8 jest bardzo przyjemne w portrecie i jednocześnie ostre , resztę potrzeb sobie dośpiewasz używając zooma - zobaczysz czy powinieneś mieć 35-tkę czy może 50-tkę... A może właśnie od "kitowego" zooma powinieneś zacząć... dcs napisał/a: |
komor napisał/a:
135mm.
-w Nikonie to najszybciej w tej ogniskowej Samyanga |
W Pentaxie spokojnie też tym bardziej że masz możliwość korzystania ze stabilizacji w korpusie. Pentax najlepiej współpracuje z manualami - to wiedzą wszyscy lepiej zorientowani. Choć nie sądzę by na małej klatce APSC/DX trzeba było aż 135mm - 100mm to aż nadto.
Roman8000 - Pią 18 Gru, 2015
[quote="komor"]Bez różnicy który aparat. Jeśli chodzi o technikę, to liczy się przede wszystkim oświetlenie i obiektywy.
Bez roznicy?
Po przeczytaniu i obejrzeniu kilkunastu testow porownawczych tych dwoch aparatow wyraznie nasuwa sie wniosek iz Nikon jest troche lepszym aparatem. Uwazacie inaczej? Chyba ze roznice te sa takie male iz mozna je pominac...
Co do Pentaxa, to o ktory konkretnie model chodzi I jak wyglada sprawa z wyborem I cena obiektywow pod Pentaxa?
Pentax K-3 ll?
moronica - Pią 18 Gru, 2015
Roman8000, ja bym brala Nikona bom nikoniara ale generalnie to prawda, ze bez roznicy, jesli beda uzytkowane ze slabymi obiektywami. obiektywy i moze nie konkretnie oswietlenie ale swiatlo (bo moze byc zastane byle bylo ciekawe) sa ogromnie wazne
Wojmistrz - Pią 18 Gru, 2015
Roman8000, obie puszki są świetne, ale obecnie wyznaję zasadę przy doradzaniu, że jak chcesz tylko fotografować, wybierze Nikona, a jeśli będziesz chciał także filmować, wybierz Canona. Te dwa systemy mają podobny zestaw szkieł do wyboru, czego niestety nie da się napisać o Pentaxie.
jaad75 - Pią 18 Gru, 2015
Wojmistrz napisał/a: | obecnie wyznaję zasadę przy doradzaniu, że jak chcesz tylko fotografować, wybierze Nikona, a jeśli będziesz chciał także filmować, wybierz Canona | Jeśli chce filmować z autofokusem. To w zasadzie jedyna przewaga Canona. Tyle, że póki co o filmowaniu nie było mowy, tylko o stockach i portretach.
Wojmistrz napisał/a: | Te dwa systemy mają podobny zestaw szkieł do wyboru, czego niestety nie da się napisać o Pentaxie. | Do stocków kulinarnych jest tych szkieł aż nadto, przy czym wspomniany K-3II ma funkcję, która zdecydowanie może tu się przydać przy statycznych obiektach, czyli pixel shift.
Jeśli chodzi o portrety, to wybór w Pentaksie jest wyraźnie mniejszy w dłuższych portretówkach, ale te akurat w przypadku APS-C są IMHO nieco mniej przydatne - wszystko zależy od stylu fotografowania i preferencji
No i jak wspomniano wyżej, najważniejsze jest oświetlenie, bo to ono będzie miało największy wplyw zarówno na estetykę, jak i jakość.
Wojmistrz - Pią 18 Gru, 2015
jaad75, po pierwsze uogólniłem zagadnienie, po drugie różnic przy filmowaniu jest znacznie więcej.
jaad75 - Pią 18 Gru, 2015
Wojmistrz napisał/a: | po drugie różnic przy filmowaniu jest znacznie więcej. | Od dawna nie. Chyba, że mówisz o Magic Lantern.
Wojmistrz - Sob 19 Gru, 2015
jaad75, upierasz się i robi się powoli ot. Orientujesz się przynajmniej, co jest najważniejsze przy filmowaniu? Podpowiem na przykładzie 1920x1080/24p.
K-3II - 18Mbps
D7200 - 22Mbps
70D - 90Mbps
O obracanym ekranie nie warto wspominać, bo 70D to nie jest półka pozostałych aparatów. W tej kategorii powinien stać 7D MkII, a 70D konkurować z D5500 i K-S2.
Doliczając możliwości wspomnianego ML, pozostałe systemy już tylko leżą i kwiczą, zwłaszcza Pentax. Trzeba jednak chylić czoła chłopakom z Nikon Hacker, bo ten rozwija się i np zwiększa bitrate do około 60Mbps, lecz do takiej funkcjonalności jak dual ISO, czy stabilnym VideoRAW jak w ML jeszcze mu daleko. Oczywiście cały czas mowa o filmowaniu, więc prawdopodobnie mało ważnym aspekcie dla Roman8000.
jaad75 - Sob 19 Gru, 2015
Wojmistrz napisał/a: | D7200 - 22Mbps | Ma nieskompresowane 4:2:2 po HDMI.
A co do obracanego ekranu, to poważniejszego filmowania i tak używa się zewnętrznego monitora.
Wojmistrz napisał/a: | lecz do takiej funkcjonalności jak dual ISO | Tylko, że tej matrycy nie potrzeba Dual ISO, pomijając już, że "exmoro-podobne" matryce nie zyskiwałyby tu wiele nawet gdyby oferowały taką opcję.
Wojmistrz - Sob 19 Gru, 2015
Canon też ma, tylko czy komuś się chce dokupić zewnętrzny rejestrator?
dcs - Sob 19 Gru, 2015
Wojmistrz napisał/a: | jaad75, upierasz się i robi się powoli ot. Orientujesz się przynajmniej, co jest najważniejsze przy filmowaniu? Podpowiem na przykładzie 1920x1080/24p.
K-3II - 18Mbps
D7200 - 22Mbps
70D - 90Mbps
O obracanym ekranie nie warto wspominać, bo 70D to nie jest półka pozostałych aparatów. W tej kategorii powinien stać 7D MkII, a 70D konkurować z D5500 i K-S2. |
To niezła manipulacja.
Równie dobrze można napisać:
"Najważniejszy przy filmowaniu jest transfer przy 1920x1080/50p.
K-3II - 0
D7200 - 42 Mbps
70D - 0
[ Dodano: Sob 19 Gru, 2015 17:12 ]
...
problemem Canonów w filmowaniu jest mydło http://www.dpreview.com/r...902143966712911 (z filtra AA)
-dlatego jak zależy na jakości trzeba go usunąć -a to kosztuje.
I te Mbps idą w gwizdek, a tak naprawdę zawalają miejsce w pamięci, a efekt przeciętny.
Gorszy niż kompakta http://www.dpreview.com/r...068592815533979
http://www.dpreview.com/r...158882743411928
Wojmistrz - Sob 19 Gru, 2015
dcs, a ma 42Mbps? To nie manipulacja. Wybrałem tryb wspólny dla wszystkich trzech aparatów, który zapewnia najlepsza jakość szczegółów.
dcs - Sob 19 Gru, 2015
A właśnie ma.
Wojmistrz - Sob 19 Gru, 2015
Przynajmniej mora tak po oczach nie daje
dcs - Sob 19 Gru, 2015
http://www.eoshd.com/2014...liasing-filter/
http://www.eoshd.com/2013...-pocket-vs-gh3/
http://www.eoshd.com/2011...is-it-any-good/
jaad75 - Sob 19 Gru, 2015
Wojmistrz napisał/a: | Canon też ma, tylko czy komuś się chce dokupić zewnętrzny rejestrator? | 70D ma? Jeśli nawet, to chyba tylko dzięki ML...
Wojmistrz napisał/a: | Przynajmniej mora tak po oczach nie daje | Mora po oczach daje właśnie w przypadku Canonów, mimo mydlanego obrazu - ostatnie Nikony są na nią daleko bardziej odporne, mimo wyraźnie lepszej szczegółowości obrazu.
dcs - Sob 19 Gru, 2015
No niestety nie
http://www.dpreview.com/r...881735285990541
http://www.dpreview.com/r...672388781431333
http://www.dpreview.com/r...672388781431333
http://www.dpreview.com/r...881735285990541
Chyba że mowa o FF http://www.dpreview.com/r...938685591417462
[ Dodano: Sob 19 Gru, 2015 17:58 ]
D7100 i D7200
http://www.dpreview.com/r...248485494845985
jaad75 - Sob 19 Gru, 2015
dcs, no ok, tu wygląda to gorzej - sugerowałem się testami D7100 vs 70D, które wskazują przewagę Nikona:
https://youtu.be/YUtmWkBinIk?t=420
Patrząc na klatki z DPreview, w nowszych poszli w innym kierunku.
Wojmistrz - Nie 20 Gru, 2015
dcs, przejrzałem test D7200 na optyczne.pl i widzę, że faktycznie ma 50, a nawet 60 fps i ma podniesiony bitrate do 39Mbps, ale pewna uwaga. Taką możliwość ma tylko wtedy, kiedy filmuje z crop x1.3 i tu dzieje się coś niepokojącego, bo obraz znacznie stracił na jakości, porównując sample do 30fps. Podejrzewam, że te Mbps też idą w komin.
jaad75, już wcześniej pisałem, że z D7200 i K-3II w szranki powinien stawać 7D MkII a nie 70D.
Andrzej.M. - Nie 20 Gru, 2015
Tyle że wątek jest o 70D i D7200... Ale się z Tobą zgadzam.
Co do samego transferu - zależy też jaki jest bufor pamięci aparatu i sposób kodowania plików- jak spory albo pliki są mniejsze to nie ma się co przejmować niższym transferem. Ważniejszy jest efekt końcowy - czyli szczegółowość obrazu i jego wygląd. Pentax K-3II niestety nie ma chyba fizycznego zapisu 50 i 60 fps a jedynie ich symulację (bo to oznacza 50i i 60i ?). Szczerze mówiąc - wcale się nie dziwię - większych szybkości zapisu używałem może 2 razy w ciągu kilku lat filmowania. Pomijam tu specjalistyczne zastosowania w których i tak aparatem nic się nie zwojuje ... a jedynie specjalnymi kamerami... Ważniejsze jest że są 24/25 i 30 fps. Bo tych się używa częściej... Wręcz stale jak już ktoś się zdecyduje... No i poklatkowe - dla wielu wręcz niezbędne - 4K Pentaxem śmiało można robić.
Wojmistrz napisał/a: | D7200 na optyczne.pl i widzę, że faktycznie ma 50, a nawet 60 fps i ma podniesiony bitrate do 39Mbps, ale pewna uwaga. Taką możliwość ma tylko wtedy, kiedy filmuje z crop x1.3 |
Crop 1.3 w cropowym Nikonie??? Gumowa rozciągana matryca? Pewnie źle zrozumiałem - zapewne chodzi o taki wycinek z cropa 1,5 ... ale brzmi zabawnie... No i degradacja obrazu musi być ...
komor - Wto 22 Gru, 2015
AndrzejM.Makuch napisał/a: | z pewnością DA100mmf2,8 Macro WR się przyda (całość uszczelniona nie bedzie zachodzić parą od środka) |
To muszę sobie złotymi zgłoskami zapisać. Dobrze, że wszystkie moje nieuszczelnione obiektywy tego nie wiedziały, jeszcze by mi parą zaszły.
AndrzejM.Makuch napisał/a: | większych szybkości zapisu używałem może 2 razy w ciągu kilku lat filmowania |
W dzisiejszych czasach wystarczy pierwsze dziesięć minut filmowania, żeby przydatne okazało się 50 kl/s, jak ktoś robi amatorski teledysk dla koleżanki albo filmuje wyczyny sportowe kolegów z klasy. W przeciągu ostatnich 10 lat to niewielkie slo-mo to chyba najczęściej nadużywany efekt w teledyskach.
Wojmistrz - Wto 22 Gru, 2015
komor napisał/a: | to niewielkie slo-mo to chyba najczęściej nadużywany efekt w teledyskach. | Oj tu się zgodzę.
monkowy_dziadek - Wto 22 Gru, 2015
Wojmistrz napisał/a: | Oj tu się zgodzę. | racja
Andrzej.M. - Wto 22 Gru, 2015
komor napisał/a: | niewielkie slo-mo to chyba najczęściej nadużywany efekt w teledyskach. |
Faktycznie , zapomniałem że to też filmowanie... I to chyba duzo się tego kręci, czasem w knajpie mam okazję takie "arcydzieła" zobaczyć...
Sunders - Wto 22 Gru, 2015
Cytat: | chyba duzo się tego kręci, czasem w knajpie mam okazję takie "arcydzieła" zobaczyć...
|
Każdy ma sobie właściwą optykę
Andrzej.M. - Wto 22 Gru, 2015
I upodobania...
szlicnykotek - Sro 23 Gru, 2015
Zdecydowanie Nikon, Canon może będzie warty uwagi jak wyda 95d, jak na razie cały czas okupują poziom 50d, tylko pixeli coraz więcej, tylko niewiele z tego wynika bo szczegółów nie przybywa.
Wojmistrz - Sro 23 Gru, 2015
szlicnykotek, nieźle mnie rozbawiłeś.
Andrzej.M. - Sro 30 Gru, 2015
Też mam takie wrażenie... Choć uczciwie trzeba powiedzieć że seria zaczynająca od 7... troszkę popchęła jakość matryc do przodu. Choć nadal nie jest to poziom Nikona czy Pentaxa.
Sentil - Nie 03 Sty, 2016
czyli większość jest za Nikonem? Też stoję przed podobnym dylematem. Canon jest dużo tańszy i za tę samą cenę mam 70d z obiektywem 50mm 1,4, a Nikona z 18-105. Tyle się naczytałem i już zgłupiałem...
komor - Nie 03 Sty, 2016
Canon tańszy? Zwykle w tym samym segmencie jest droższy od odpowiednika Nikona. I Pentaksa. Zestaw z obiektywem 50/1.4 to chyba tylko na rynku wtórnym?
Sentil - Nie 03 Sty, 2016
komor napisał/a: | Canon tańszy? Zwykle w tym samym segmencie jest droższy od odpowiednika Nikona. I Pentaksa. Zestaw z obiektywem 50/1.4 to chyba tylko na rynku wtórnym? |
To nie jest zestaw, tylko body (3350 zł) + obiektyw (1300 zł). Nikon jest w zestawie z obiektywem i kosztuje ok. 4700 zł. Patrzę wyłącznie na nowe...
Andrzej.M. - Nie 03 Sty, 2016
Sentil napisał/a: | 70d z obiektywem 50mm 1,4, a Nikona z 18-105. |
Którego Nikona? Bo oba obiektywy akurat obydwa kosztują podobnie... Cwanon zwykle kosztuje więcej niż waży, ale ani on ani Nikon nie dają tyle ile się płaci.
Wojmistrz - Nie 03 Sty, 2016
Sentil, jak być z uwagą przeczytał ten temat, to zauważył byś, że w konkurencji był klasę niższy model aparatu Canon... i całkiem słusznie z nią przegrał
Andrzej.M. - Nie 03 Sty, 2016
Jak chcesz wydać 4700 , to możesz kupić Pentax KS2 z 18-50 WR (wodoodpornym) i DA 50/1,4. Też 20 Mpix i różnicy w obrazku pewnie nie zobaczysz. Chyba że zechcesz skorzystać ze stabilizacji - to wszystkie obiektywy masz stabilizowane - bi jest w korpusie. I takie drobiazgi jak wielostrefowy balans bieli ... automatyczne poziomowanie zdjęć, mikroregulacja kadru...
Sentil - Nie 03 Sty, 2016
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Jak chcesz wydać 4700 , to możesz kupić Pentax KS2 z 18-50 WR (wodoodpornym) i DA 50/1,4. Też 20 Mpix i różnicy w obrazku pewnie nie zobaczysz. Chyba że zechcesz skorzystać ze stabilizacji - to wszystkie obiektywy masz stabilizowane - bi jest w korpusie. I takie drobiazgi jak wielostrefowy balans bieli ... automatyczne poziomowanie zdjęć, mikroregulacja kadru... |
Czytałem o Pentaxach i faktycznie miały wiele pozytywnych opinii ale... może to głupio zabrzmi chciałbym, aby moją pierwszą lustrzanką był Canon albo Nikon
[ Dodano: Nie 03 Sty, 2016 22:12 ]
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Sentil napisał/a: | 70d z obiektywem 50mm 1,4, a Nikona z 18-105. |
Którego Nikona? Bo oba obiektywy akurat obydwa kosztują podobnie... Cwanon zwykle kosztuje więcej niż waży, ale ani on ani Nikon nie dają tyle ile się płaci. |
Nikona d7200
dcs - Nie 03 Sty, 2016
Sentil napisał/a: | Nikon jest w zestawie z obiektywem i kosztuje ok. 4700 zł. |
D7100?
-raczej 3600
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/6254540
-w dodatku jest na niego Cashback http://www.nikon.pl/promocje/
Czy piszesz o D7200?
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/12988003
Sentil - Nie 03 Sty, 2016
ten drugi! D7200
dcs - Nie 03 Sty, 2016
A OK.
Andrzej.M. - Nie 03 Sty, 2016
To bierz tego D7200 bez myślenia . Nie ma o czym. Chyba że chcesz koniecznie 50-tkę - to bierz z 50-tką 1,4 . Ale ta 1,8 jest też niczego sobie.
dcs - Nie 03 Sty, 2016
też jest zwrot 400zł w http://www.nikon.pl/promocje/sklepy.html
Sentil - Nie 03 Sty, 2016
Dziękuję - tak zrobię. A z cashbacka również skorzystam
dcs - Nie 03 Sty, 2016
regulamin pdf https://www.google.pl/url...c8p11jxnY2qrk2Q
Sentil - Nie 03 Sty, 2016
Dziękuję
|
|