|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - Nikon D3300 o co chodzi z niecelnym autofocusem (test)
pzautk - Czw 31 Gru, 2015 Temat postu: Nikon D3300 o co chodzi z niecelnym autofocusem (test) Witam wszystkich serdecznie.
Wybieram pierwszą lustrzankę i w moim zasięgu znajduje się na ten moment D3300 (jakoś go wolę od konkurencyjnego Canona). Jestem początkującym amatorem. Przeczytałem na jego temat wszystko co mogłem i trafiłem na jego test na optyczne.pl. Jest w nim jedna rzecz której nie rozumiem i proszę Was o wytłumaczenie za przeproszeniem jak chłopu na miedzy. Elementem testu jest skuteczność (celność) autofocus. Cytuję: "Celność autofokusa w D3300 pozostawia sporo do życzenia. Zarejestrowaliśmy zaledwie dwa trafienia w punkt, a 3/4 zdjęć przekracza 15% odchyłki od najlepszego zdjęcia w serii."
W pierwszej chwili jak przeczytałem to tak na logikę rozumiem to tak: Co najmniej 3/4 moich zdjęć będzie nieostra zatem z do d... z takim aparatem. Potem w teście jest co prawda takie zdanie - cytat: "W teście zanotowaliśmy jedną dość poważną wpadkę – mowa o nie najlepszej celności autofokusa. Fakt, że większość osób będzie najprawdopodobniej używała obiektywów kitowych z tym aparatem i owego problemu raczej nie zauważy, stanowi jednak nikłe pocieszenie."
I tutaj właście prośba o wytłumaczenie - to jak to w końcu jest? Aparat śmieć? Przecież lustrzankę kupuję się m.in. po to aby szybko zrobić ostre zdjęcie. A może to nie przeszkadza (choć nie wiem w jaki sposób). Może ktoś ma i używa i nie zaobserwował tego zjawiska. Przyznam szczerze, że już miałem kupować ale ręce mi opadły po tym teście. Chciałem go kupić z obiektywem 18-105 (choć rozważam ten 18-55 a potem jakiś 70-200 -dziecko jeździ na koniach i jest co pstrykać).
Pozdrawiam i Wszystkiego Najlepszego na Nowy Rok życzę.
P
dcs - Czw 31 Gru, 2015
Może o to http://forum.optyczne.pl/...ghlight=#470932
-sprawdź w sklepie, albo kup internetowo i zwróć -jakby co.