forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Wielozadaniowy aparat, wybór z kilku propozycji

lintu - Pią 15 Sty, 2016
Temat postu: Wielozadaniowy aparat, wybór z kilku propozycji
Czołem! Spędziłem masę czasu, wertując tematy na forum i przeglądając recenzje w sieci. Spowodowało to tylko ogromny ból głowy, dlatego postaram się jak najdokładniej opisać moje rozterki w nadziei, że jakaś dobra dusza pomoże mi się z nimi uporać :)
Jestem amatorem, fotografuję hobbystycznie, ale zależy mi na manualnej kontroli nad zdjęciem. Dotychczas korzystałem z leciwego Canona S2 i polubiłem go za: szeroki zakres światła w obiektywie (f2.8 - 8.0), wizjer i ruchomy ekran. Fotografuję głównie wnętrza (zazwyczaj kiepsko oświetlone), krajobrazy, chciałbym również spróbować z nocnym niebem (S2 nie dawał rady). Interesują mnie kompakty i bezlustrzanki. Za tymi pierwszymi przemawia, cóż, kompaktowość i niższa cena, za tymi drugimi - lepsza jakość fotografii i możliwość osiągania efektów niedostępnych dla kompaktów. Jestem również chętny do nauki i jeśli kupię aparat o większych możliwościach, to będę się starał je wykorzystywać.

Wolałbym nie wydać więcej niż 1000 zł (+/-200), a najtańsza propozycja jaką znalazłem kosztuje 400 zł (i przez to kusi mocno). Oczywiście rozważam głównie używki. Wyselekcjonowałem kilka pozycji, jednak każda jest z innej parafii, dlatego chętnie wysłucham wszelkich uwag i odpowiem na pytania. Opisy to skrót wiedzy, którą pozyskałem nt tych aparatów, oczywiście chętnie wysłucham sprostowań i opinii :)

ULTRAZOOMY
Canon SX510 HS - używane kosztują ok. 400 zł. Z tego co wyczytałem, jest to bardzo solidny ultrazoom, którego głównym mankamentem jest kiepski akumulator. Ma też dość słabe zakresy światła (f/3,4-5,8). Za to matryca 12 Mpix oznacza mniejsze szumy niż 20 Mpix.
Sony Cybershot DSC-HX300 - dobra światłosiła, optyka Carla Zeissa, przyzwoita cena używek, ogromny zoom. Minus to słaby akumulator.