|
forum.optyczne.pl
|
 |
Obiektywy fotograficzne - Canon 70-200/4L IS jak go sprawdzić?
arietiss - Czw 17 Kwi, 2008 Temat postu: Canon 70-200/4L IS jak go sprawdzić? Czytanie opini na forum spowodowało, że "zwariowałem" i kupiłem 70-200/4L IS. Jak teraz sprawdzić, czy jest ok w 100%, czy trafił mi się dobry egzemplarz? Jestem początkujący i nigdy nie miałem wcześniej takiego sprzętu w rękach. Mam 7 dni, aby wymienić go na inny egzemplarz, gdyby okazał się wadliwy. Proszę o pomoc!
sławek_38 - Czw 17 Kwi, 2008
nie martw sie na zapas. jutro ma być ładna pogoda, pstryknij ze 100 fotek, obejrzyj na kompie i oceń. staraj się fotki strzelać powyżej 135 mm na pełnej dziurze i krótkich czasach koło 1/1000. ustaw przełącznik ostrzenia pow 3m. Potem popróbuj z makro ale przełącznik ostrzenia spowrotem na 1,2 m. No i oczywiście wybij sobie z głowy że wszystkie zdjęcia mają być O.K. a jak nie to zły obiektyw bo tak nie jest. jak będą chmury to iso z 800. Reszta - ocena do Ciebie należy. Wieczorem pochwal się wynikami
[ Dodano: Czw 17 Kwi, 2008 ]
Jeżeli nie masz do porównania 2,3 szkieł i porządnych tablic testowych to takie sprawdzanie jest i tak dość subiektywne.
no i nie zrażaj się . DO ROBOTY
nad lublinem jest łysy. u Ciebie pewnie też więc walnij sobie z 50 fotek i wybierz 3-5 ostrych co da i tak dobry wynik
Paweł_G - Czw 17 Kwi, 2008
No pozostaje pogratulować zakupu. Można znaleźć na necie takie tablice do sprawdzenia ff i bf - wystarczy je wydrukować i przetestować szkiełko. Kurcze wszyscy kupują wersje ze stabilizacją - aż tak wam ręce drżą?
to jest szkło 7 lat nowsze i ciut lepsze, tu nie tylko dopłaca sie za stabilizację Pawle
wystarczy popatrzeć na wykresy rozdzielczości np. dla 200 mm i porównać
arietiss - Czw 17 Kwi, 2008
To tak na zapas ta stabilizacja! Lepiej chyba jak jest, no nie? Od przybytku głowa nie boli... Poza tym jak się nie ma wprawnych rąk, tylko takie poczatkujące, to trzeba czyms to nadrobić!