forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Canon EOS 70D i problem z polączeniem z PC przez Wi-Fi

DGT - Pon 15 Lut, 2016
Temat postu: Canon EOS 70D i problem z polączeniem z PC przez Wi-Fi
Od kilku tygodni używam nowego 70D i do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów, z tym także w kwestii łączenia się z Wi-Fi.
Bez większych problemów udało mi się podłączyć aparat do komputera i na przykład ściągać bezprzewodowo zdjęcia. Wszystko działało ja trzeba.

Tak było do niedawna, bodaj jakieś 3 dni temu gdy spróbowałem przesłać nową porcję zdjęć do komputera, okazało się że aparat nie chce się połączyć.
Dodam od razu, że niczego w ustawieniach komputera ani aparatu nie zmieniałem. Po prostu 70D nie łączył się i już.

Próbowałem przejść cały proces łączenia aparatu z komputerem - bez skutku.
Przeinstalowałem całe oprogramowanie Canona - tak samo.
Zresetowałem ustawienia aparatu - znowu nic.
Dodam jeszcze, że aparat bez problemu łączy się ze smartfonem, jak również łączy się z moją domową siecią Wi-Fi (bez problemu przyjmuje jej hasło i pojawia się ekran aby uruchomić program do parowania na pececie) - jedyne czego nie może zrobić to sparować się z komputerem, aplikacja Canona WFT Pairing Software kompletnie nie chce dostrzec mojego aparatu.
Wyłączałem nawet zabezpieczenia komputera, ale nic to nie dało.

Co mogę jeszcze zrobić?
Nie wydaje mi się żeby to była usterka samego aparatu, ale skończyły mi się już pomysły gdzie szukać rozwiązania problemu.

tores - Pon 15 Lut, 2016

A sprawdzałeś ustawienia komunikacji Cano z PC ,Może przestawileś niezauważając.
Nie znam 7d , ale może są jakie 'klucze wspólpracy" między sprzętami.Zresetuj ewentulanie ustawienia komunikacji,i od nowa paruj.,

DGT - Pon 15 Lut, 2016

Ale w menu Canona nie ma takich ustawień.
Tam po prostu wybieram z czym chcę się połączyć (PC, smartfon, inny aparat etc.) i łączę się, automatycznie albo ręcznie.
Po połączeniu się aparat powinien automatycznie "dogadać się" z aplikacją Canona na PC.

Ale przed chwilą problem rozwiązałem: ściągnąłem ze strony Canona nową wersję EOS Utylity która zawiera także nową aplikację do parowania sprzętu i poszło bez problemu.
Dziwię się tylko, dlaczego poprzednia wersja do parowania sprzętu działała i nagle przestała.

chester - Wto 16 Lut, 2016

Może któraś z automatycznych aktualizacji systemu operacyjnego spowodowała konflikt ze starszą wersją sortu aparatu?
blaine - Wto 16 Lut, 2016

Hmm, też wystąpił mi dokładnie ten sam problem. Jakiej wersji Windowsa używasz? Może to faktycznie kwestia jakiejś aktualizacji, która coś popsuła.
Spróbuję twojego rozwiązania, zobaczę czy u mnie pomoże.

DGT - Wto 16 Lut, 2016

Używam Windows 10 i faktycznie, jakoś tak w tym czasie gdy zaczęły się problemy miałem sporą aktualizację systemu, więc może to jest to.
W każdym razie teraz działa bez problemu.

blaine - Wto 16 Lut, 2016

Też używam W10, więc coś w tym może być :)
Nie miałem potrzeby używania WiFi ostatnio, ale spróbuję czy reinstalacja Utilities pomoże.

Dżozef - Wto 16 Lut, 2016

W10 - no to wszystko jasne. Usuwa bez twojej wiedzy co chce i instaluje bez pytania coraz bardziej wymyślne szpiony spowalniające tylko działanie systemu.
DGT - Pią 19 Lut, 2016

Ten system jest naprawdę niedopracowany, choć o niebo wygodniejszy dla użytkownika niż 8.1, dla mnie najtragiczniejsza rzecz jaką wypuścił MS od czasu Windows 3.11.

Ale wracając do tematu: połączenie aparatu z komputerem raz u mnie działa, raz nie działa.
Jak nie działa to nie ma wyjścia, muszę przejść cały proces łączenia aparatu z PC od nowa.
Jest to delikatnie mówiąc drażniące.

DGT - Nie 10 Lip, 2016

Co proszę?...
celgz - Czw 14 Gru, 2023

Witam wszystkich. Posiadam Canona EOS Rebel 3ti. Chcę go wykorzystać jako kamerę internetową. Mam problem z zainstalowaniem oprogramowania EOSWEB Utility. Instalacja oprogramowania kończy się takim komunikatem "Service EWCService' (EWCService.EXE) .
Pobierałem program kilka razy z różnych źródeł, i ciągle to samo. Proszę, pomóżcie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group