forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - RX100 IV czy LX100 ?

parkinsun - Nie 21 Lut, 2016
Temat postu: RX100 IV czy LX100 ?
Drogie Optyczne! Jestem właśnie świeżo po lekturze waszego testu RX100 mk4 i powróciłem ponownie do myśli zakupu LX100, chociaż kilka dni wcześniej stwierdziłem, że może dozbieram w ciągu 2 miesięcy do sony.

Czy warto kupić Panasonic LX100? Czy lepiej dołożyć do Sony RX100 IV ?

Ze względu na akceptowalną dla mnie cenę, tj około 2800 zł za Panasonica, jestem prawie zdecydowany aby go nabyć.

Jakie ma plusy wg mnie w stosunku do RX100 IV?

+ bardzo dobra jakość obrazka, trochę lepsza niż w sony (wieksza matryca, jasniejszy obiektyw)
+ podobno świetne wykonanie obudowy i bardzo wygodna obsługa
+ ładowarka w zestawie

Niestety nie ma trybu 60p tylko max. 50p (dla PAL, a z takiego systemu w europie korzystamy). Sony ma też slowmotion i nawet tryb 120p dla nagrywania ciągłego, gdzie w postprodukcji mogę w prosty sposób uzyskać slowmotion.

W sonym drażni mnie też ten baaardzo kompaktowy rozmiar. Zerkanie do wizjera wygląda wręcz niepoważnie przy takim maleństwie.

Czy ktoś posiadający LX100 może napisać, jak ze stabilizacją? Ew. dokupię w niedalekiej przyszłości jakiegoś flycama lub steadycama, jakieś sugestie? Czy mozna uzyskać dobre slowmotion z tego panasonica w postprodukcji? Programowe zabawy (np w twixorze) nie zawsze kończą się sukcesem podobno.

komor - Nie 21 Lut, 2016

Czy wybór między 60 a 50 kl/s nie jest czasem tożsamy z wyborem między PAL a NTSC? Nie jest tak, że jak sprzęt ma 50p, to na pewno będzie miał też 60p po przełączeniu w tryb NTSC? W Canonach tak jest. W przypadku cyfrowego filmu sam podział na PAL/NTSC chyba nie ma już znaczenia, w sensie nie spowoduje żadnej niezgodności, jak mniemam?
parkinsun - Nie 21 Lut, 2016

Może masz rację.

https://www.youtube.com/watch?v=WlhL9nMCBAA

Czyli jeśli opublikuję na ytb filmik w 50p, to będzie równie płynny jak ten w 60p ? Nie widziałem opcji w playerze ytb np. jakośći 720p50 a jest 720p60 i wtedy obraz jest baaardzo płynny:) Aż chce się tworzyć takie filmy. Nie wiem, na ile to co wyżej to faktycznie obrazek z aparatu a ile jeszcze postprodukcja.

No i na tym filmiku widać niedoskonałości matryc CMOS... przy pionowych liniach widać takie "szarpanie" momentami jak kamera jest w ruchu. Czy ten sam efekt jest bolączką sony rx100 ?

A tutaj kolejny filmik ilustrujący moje dylematy związane ze slowmo w rx100:
https://www.youtube.com/watch?v=YwZ_iWxve3E

obraz jest taki trochę mydlany, mało ostry.

komor - Nie 21 Lut, 2016

Nie, mam na myśli, że może w Panasie i Sony jest podobnie jak w Canonie – przestawienie w prefsach aparatu między PAL a NTSC decyduje o dostępności trybów z 60 lub 50 w nazwie.

Sprawdziłem w polskiej specce LX100 ze sklepu Panasonic Polska i piszą tylko o 50p/50i. Natomiast w amerykańskiej specce piszą o 60p/60i. Stąd wnoszę, że zarówno Sony jak i Panas mają tryby 50 i 60, zależy w jakim trybie TV jest skonfigurowany. No chyba że Panasonic blokuje tryb NTSC na Europę. Ktoś pomoże?

parkinsun napisał/a:
Czyli jeśli opublikuję na ytb filmik w 50p, to będzie równie płynny jak ten w 60p ?

Naprawdę sądzisz, że zauważysz różnicę płynności między 50p a 60p? Coś tam Wojmistrz zawsze pisze, że YT i tak obcina mocno bitrate, więc nie zdziwiłbym się, gdyby film 50p wyglądał lepiej, bo mniejsze straty jakości będą. Ale to gdybanie z mojej strony.

LEX - Pon 22 Lut, 2016

komor napisał/a:
Sprawdziłem w polskiej specce LX100 ze sklepu Panasonic Polska i piszą tylko o 50p/50i. Natomiast w amerykańskiej specce piszą o 60p/60i. Stąd wnoszę, że zarówno Sony jak i Panas mają tryby 50 i 60, zależy w jakim trybie TV jest skonfigurowany. No chyba że Panasonic blokuje tryb NTSC na Europę. Ktoś pomoże?

W przypadku odbiorników nie blokuje i można sobie wybrać między pal/ntsc - bez różnic.Bo wyprowadzanie sygnału wideo do telewizora musi być określone na samym początku pal/ntsc w aparacie.
Na przykładzie lx7 ,wybierając w początkowych ustawieniach (jednorazowo) tryb w jakim ma aparat pracować czyli pal/ntsc różnice były widoczne w slow motion (120fps w NTSC i 100fps PAL) przy normalnym nagrywaniu 50/60fps nie widać różnic.
https://www.youtube.com/watch?v=Ub1t9bGzNM8
https://www.youtube.com/w...PegJenOIci1Sfgg

Nie spotkałem się z aparatem aby można było się przełączać w menu z trybu pal na ntsc i na odwrót.

komor - Pon 22 Lut, 2016

LEX, dzięki za informacje. Czyli potem nie da się już (przynajmniej oficjalnie) odkręcić pierwotnego wyboru dokonanego przy pierwszym uruchomieniu?

LEX napisał/a:
Nie spotkałem się z aparatem aby można było się przełączać w menu z trybu pal na ntsc i na odwrót.

W Canonach można.

parkinsun - Pon 22 Lut, 2016

Czyli co, w aparacie LX100 czy RX100 IV powinienem po pierwszym uruchomieniu ustawić NTSC? Ew. jedną kartę tak, a drugą ustawić pod PAL? Wg mnie jeśli mam zyskać te 10p to chyba warto?

Warto dopłacać ponad 1 tys. zł za te 100 / 120 fpsów w sonym?

komor - Pon 22 Lut, 2016

parkinsun napisał/a:
Warto dopłacać ponad 1 tys. zł za te 100 / 120 fpsów w sonym?

Jak widać po filmach testowych jest dość mała dynamika w tych filmach, pewnie ze względu na wysokie ISO, jakie trzeba użyć, żeby odpowiednio skrócić czas. Jeśli będziesz robił te 120 fps w dobrym słońcu, to pewnie jest szansa na fajne ujęcia, natomiast w gorszych warunkach oświetleniowych fizyki nie oszukasz.

LEX - Wto 23 Lut, 2016

komor napisał/a:
Czyli potem nie da się już (przynajmniej oficjalnie) odkręcić pierwotnego wyboru dokonanego przy pierwszym uruchomieniu?

komor napisał/a:
W Canonach można.

Powód dla którego nie chciałem ustawić ntsc
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2661813.html

http://translate.google.c...post%2F54419078

parkinsun napisał/a:
Czyli co, w aparacie LX100 czy RX100 IV powinienem po pierwszym uruchomieniu ustawić NTSC? Ew. jedną kartę tak, a drugą ustawić pod PAL? Wg mnie jeśli mam zyskać te 10p to chyba warto?

Warto dopłacać ponad 1 tys. zł za te 100 / 120 fpsów w sonym?

Daj sobie spokój z tym pal/ntsc bo dla slow motion można użyć program komp. i też ustawisz te różnicę klatek a nawet więcej.Reszta bez zmian,po prostu ustaw na europe.Przełączanie między jednym i drugim czy też ustawianie pod kartę tj ty myślisz jest bezsensu.Jeśli nawet jest taka możliwość to zapewniam cie,że nie będziesz tego zmieniał,zajmiesz się czym innym ;)

Wracając do wyboru :
https://www.youtube.com/watch?v=7v1upVzTbQo

marta1989 - Czw 25 Lut, 2016

Witam, mam lx 100 od miesiąca i zdecydowanie jego bym polecała. Ja się z kolei zastanawiałam między panasem a rx III i powiem, że też mi nie odpowiadały wymiary i przede wszystkim układ klawiszy na soniaku. Jestem amatorem ale z tego co zauważyłam to stabilizacja jest więcej niż dobra. Swojego kupiłam w sklepie na s za 2650, bo był to ostatni egzemplarz więc myślę, że na prawdę warto
LEX - Czw 25 Lut, 2016

4K - nie podoba mi się smużenie podczas przejazdów aparatem,migotanie i rozostrzanie obrazu.W ujęciach statycznych ok.
Wojmistrz - Czw 25 Lut, 2016

LEX, ale w 4K to choroba wieku dziecięcego. Nawet z kamer pro jeszcze nie jest idealnie i nie będzie do póty nie będzie global shuttera dla takich matryc.
Sunders - Czw 25 Lut, 2016

To 4K wygląda na bezużyteczny gadżet :???:
parkinsun - Czw 25 Lut, 2016

Czy ten Lx ma gwint pod statyw? Ktoś korzystał z jakiegoś wynalazku typu glidecam/flycam z tym panasem?
Wojmistrz - Czw 25 Lut, 2016

Sunders, wcale że nie, te 4K dla przeciętnego widza wygląda bardzo dobrze, a jak ktoś chce się dopatrywać wad, to we wszystkim znajdzie.
parkinsun, LX100 ma nawet metalowy gwint. Co do stabilizacji steady/glide/fly i innych takich, to przerost formy nad treścią, ale jak musisz to kup.

parkinsun - Czw 25 Lut, 2016

Ok - ja już wybrałem LX100 ze względu na lepszą jakość obrazu. Slowmotion jest super w RX-ach, ale 2 sekundy i w takiej sobie jakości to zbyt mało, żeby płacić tak dużo za tego mikruska.

Wojmistrz: dla stabilnych ujęć chyba warto? Widziałem taki jeden filmik z molo, kręcony flycamem i wyglądało naprawdę kozacko.

Myślałem o czymś takim:
1) http://www.sklep.filmgraf...1kg-p-3464.html
2) http://www.sklep.filmgraf...dan-p-3541.html

To drugie łatwiej byłoby mi zabrać na rower ;)

[ Dodano: Sob 27 Lut, 2016 20:09 ]
Ale cięzko z uzyskaniem odpowiedzi na tym forum. Chyba się zawiodłem :)

Tak w ogóle dziwią mnie te 2 sek nagrywania w sony RX100 IV... jak w moim Samsungu Galaxy S5 mogę nagrywać slowmotion bez ograniczeń.... no ktoś mi to wytłumaczy?

LEX - Pon 29 Lut, 2016

ITA (Information Technology Agreement), czyli porozumienie w sprawie technologii informatycznych. To „Oni” nałożyli takie ograniczenie i nie za bardzo chcą z tego rezygnować.

ITA ustala, że jeśli dane urządzenie elektroniczne jest w stanie zapisać materiał dłuższy niż 29 minut i 59 sekund to automatycznie staje się kamerą, a nie aparatem fotograficznym. Co za tym idzie taki sprzęt musi być droższy gdyż na kamery obowiązuje inna – wyższa stawka celna na produkty trafiające do Unii Europejskiej

Zmian miało dokonać WTO, czyli Światowa Organizacja Handlu ale jak widać i ci g.robią

jacabad - Sob 12 Mar, 2016

Też sie zastanawiam nad Panasem LX100 tylko ta ogniskowa 24-75mm to troche mało nie myślicie jak za taką cene choć ogólnie aparacik super .
Wojmistrz - Sob 12 Mar, 2016

jacabad napisał/a:
Też sie zastanawiam nad Panasem LX100 tylko ta ogniskowa 24-75mm to troche mało nie myślicie jak za taką cene choć ogólnie aparacik super .
Chyba na prawdę nie wiesz o czym piszesz.
komor - Sob 12 Mar, 2016

jacabad napisał/a:
tylko ta ogniskowa 24-75mm to troche mało

Jak to zwykle z optyką – coś za coś. Mały zakres zooma, za to jasno i w miarę dobra jakość. To nie jest aparat dla kogoś, kto chce/potrzebuje duży zakres zooma.

marta1989 - Pon 14 Mar, 2016

Mam lx 100 i faktycznie jest to mała wada, ale za to tryb makro jest przekozacki (zbieram kieliszki i zrobienie dotąd dobrego zdjęcia to była katorga) . Wydaję mi się, że w tej cenie trudno znaleźć coś lepszego. Koledzy z tego forum mi doradzili w styczniu właśnie zakup tego aparatu i jestem bardzo zadowolona i wdzięczna. Optyka , wymiary i przede wszystkim obsługa - czyli nie skomplikowane menu zdecydowanie do mnie przemówiły i nie brakuje mi tego zoomu.
Wojmistrz - Pon 14 Mar, 2016

marta1989, a teraz odpowiedz na takie pytanie. Czy jeśli miała byś wybór zmiany optyki na taką, by miała większy zakres ogniskowych kosztem pogorszenia jakości obrazu i innych parametrów jak mniejszej głębi ostrości, to wolała byś zostać tak jak jest, czy jednak wymienić optykę?
marta1989 - Wto 15 Mar, 2016

Nie nie zamieniła bym. Jestem zadowolona z tego, co mam wiem jakie aparat ma możliwości i ograniczenia. Tym bardziej, że miałam możliwość przed zakupem skorzystania z aparatu z dalekim zoomem (panasonic fz-72) i różnica w jakości zdjęć była jednak znaczna
TomPL2 - Wto 15 Mar, 2016

Porównywanie z fz-72 jest... mało sensowne, jeśli już, to z fz-1000 :cool:
marta1989 - Wto 15 Mar, 2016

Napisałam fz 72 , bo go miałam w rękach:) Fz1000 na oczy nie widziałam więc się wypowiadać nie będę. Za to już po zakupie bawiłam się chwilę fz 300. Niby fajny ale do moich potrzeb zdecydowane jednak lx 100

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group