forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka dla amatora

optimak - Pią 11 Mar, 2016

Nie będę ukrywać, jestem laikiem, ale bardzo zależy mi na wybraniu dobrej lustrzanki dla amatora, czyli dla mnie. Lustrzanka cyfrowa potrzebna mi jest do zwykłych codziennych zdjęć. Chciałbym się tym zająć na poważnie w przyszłości, ale na razie pojęcie mam małe. Polecicie mi coś? Czytałem, że Nikon D3300 jet dobrym rozwiązaniem. Cenowo interesuje mnie coś do 2500 zł. Od razu zapytam, czy wymienne obiektywy warto od razu kupować, czy może nie są takie konieczne na początek?
WojciechW - Pią 11 Mar, 2016

Ja akurat jestem zdania, że niekoniecznie od razu. Przynajmniej tak było w moim przypadku. Używam dwu systemów (Pentax i m3/4), w których na początku kupiłem podstawowy zestaw, a i tak mam już trochę szkieł, kupowanych sukcesywnie w miarę gromadzenia środków, na podstawie oceny potrzeb opartej własnie o użytkowanie aparatu ze skromniejszą optyką. Nie wspominam konwerterów i innych akcesoriów do Olka. Te wydane środki już dawno przekroczyły cenę zestawów podstawowych.

Ale jak już ktoś musi od razu mieć super obiektyw, to może musi.

Serdecznie pozdrawiam,

PS. W przypadku Nikonów celowym może być kupno od zestawu z nieco wydłużonym obiektywem podstawowym 18-105, lub 18-140, który może w praktyce zaspokoić potrzeby w zakresie dłuższych ogniskowych.

Wojmistrz - Pią 11 Mar, 2016

optimak, biegasz po cudzych tematach, dopisujesz się z pytaniami o sprzęt pod swoje potrzeby, przez co robisz zamęt i na tym koniec twojej aktywności. Weź załóż wreszcie temat dla siebie i bądź w nim aktywny.
snufkin - Pią 11 Mar, 2016

@Wojmistrz:
Przecież to tylko jakiś początkujący spamer :)
Dokłada jakieś śmieciowe wstawki w losowo odkopanych wątkach, a potem powrzuca linki.
Zresztą chyba już zaczęło się linkowanie.

Wojmistrz - Pią 11 Mar, 2016

snufkin, a ja się tak naprodukowałem odpowiadając mu ze 2 dni temu :D
WojciechW - Nie 13 Mar, 2016