|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Zmiana Nikona D90 na lepszy (Nikon D5200, Canon 700D)
kas - Sro 23 Mar, 2016 Temat postu: Zmiana Nikona D90 na lepszy (Nikon D5200, Canon 700D) Witajcie!
Jest to mój pierwszy post na forum, jestem totalną amatorką, jeśli chodzi o fotografię i filmowanie, więc proszę o niezbyt mocne gryzienie.
Dwa lata temu kupiłam Nikona D90 z obiektywem Tamron 70-300mm, później dokupiłam Nikkor 50mm 1.8, bo denerwowało mnie fotografowanie w małych pomieszczeniach, a następnie 18-55mm 3.5-5.6, co by mieć większy zasięg widzenia.
Przez ten czas uczyłam się robić zdjęcia w RAW, w trybie M, ustawiając ISO, wartość przysłony i czas naświetlania, ostrość manualna, później też zmieniałam AF-A, AF-S i AF-C w zależności od nieruchomego lub ruchomego obiektu. Zaczęłam trochę nagrywać filmów, bawić się montażem, ale nie jestem zadowolona z jakości filmów. Przy pochmurnej pogodzie nad morzem obraz jest szary, ponury, dostrzegam szumy, podobnie jest w pomieszczeniach. Ze zdjęć jestem bardziej zadowolona, bo mam wpływ na ustawienia.
No i dążę do tego, że tak właściwie to stanęłam w miejscu... Wydaje mi się, że przyszedł czas na zmianę mojego D90 na coś nowszego.
Interesuje mnie body w cenie do maks. 1800-2000zł. Jeśli chodzi o obiektywy to najczęściej pracuję na stałce 50mm, ale taki kitowy też się przydaje.
Na czym mi zależy...
Chciałabym nagrywać filmy dłuższe nić 5 minut, np. 20 minut. Dobrze by było, gdyby dało się zmieniać ustawienia nagrywania, niekoniecznie podczas kręcenia, czy trybu Lv. Zależy mi na zmianie ustawień typu ISO, przysłona, jak dla mnie przydatne do kręcenia krótkich ujęć, ale w dobrej jakości, niezależnie od pogody i miejsca, np. z użyciem statywu. Obrotowy wyświetlacz wskazany. Przydałoby się też automatyczne ostrzenie przy kręceniu filmów.
Podobają mi się ujęcia tego typu:
https://www.mageewp.com/w...les/Explore.mp4
Jestem też oczarowana jakością tego typu zdjęć: