forum.optyczne.pl

Lornetki - PZO 11X40 czy TENTO 7X35, a może..?

PatrykH - Czw 07 Kwi, 2016
Temat postu: PZO 11X40 czy TENTO 7X35, a może..?
Cześć wszystkim. Jestem tu nowy, nie znam się. Poszukuję lornetki do wypraw podróżniczych, głównie w góry.
Chciałbym nabyć lornetkę z "duszą" i bardzo zależało mi na Polskiej, ale... Dowiedziałem się, że
mają one dość żółty obraz. I pytanie do Was. Czy to przeszkadza komuś kto nigdy nie miał lornetki? Jaka lornetka
wg was góruje z PZO? Po przeczytaniu licznych wpisów na forach wydaje mi się, że 11X40 jest bardzo dobra/
Czy lepiej by było kupić np. radziecką TENTO 7X35 ze środkiem Zeiss'a? Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Chciałbym aby miała w miarę szerokie pole widzenia ;)
A może macie jakieś inne propozycje? Granica cenowa to 200 - 300 zł. Zaznaczam z góry, że nowe lornetki odpadają.

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, pamiętając, że jestem laikiem :)

krzysiek.p - Czw 07 Kwi, 2016

Jeśli chcesz mieć nie zażółcony obraz, to w ofercie jest nowy:
Olympus 8x40 DPS I , obraz niezły w tej cenie.
Coś trochę lepszego,to Nikon EX 8x40,ale przekracza budżet.

Używka z duszą..hmm, niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy,ale nie liczyłbym na prawidłowe odwzorowanie kolorów.

Dzięki, ta pierwsza pozycja nawet w moim zasięgu, ale jednak chciałbym poszukać jeszcze czegoś pokroju starych Zeissów ;)
krzysiek.p - Czw 07 Kwi, 2016

Carl Zeiss Jena Deltrintem 8x30

Carl Zeiss Jena Jenoptem 8x30W

Testy pewnie widziałeś ( jeśli nie, to przejrzyj i zdecyduj )

Ale w tym budżecie ,nie wiem czy znajdziesz egzemplarz warty uwagi.

widoczek - Czw 07 Kwi, 2016

Tento 7x35 nigdy nie miało "środka Zeissa" a ten kto Ci to próbuje wmówić zapewne próbuje Cię naciągnąć :smile:

Jako podróżnicza dobra będzie CZJ 8x30, za 300 zł powinieneś dostać egzemplarz bez niespodzianek.