|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Sony A350 vs Canon 450D
Wojtek86 - Pią 25 Kwi, 2008 Temat postu: Sony A350 vs Canon 450D Witam wszystkich.
Na początku zaznaczę, że jestem bardzo amatorskim amatorem i niektóre oczywiste fakty mogą być dla mnie mniej oczywiste
Zastanawiam się nad kupnem lustrzanki. Mianowicie mam na oku Canona 450D lub Sony A350
Konfiguracje jakie wymyśliłem: (jako zielona osoba)
- 450D + Kit (18-55 IS)
- 450D + 17-85 (USM IS) (+ ok 1200zł)
- 450D + jakaś sigma (jaka? ze stabilizacją?)
-A350 + KIT (18-70 + 55-200) - tańsze obiektywy od canona, stabilizacja matrycy
Coś innego?
Dodam, że mam ok 2600 (3500 na coś extra), na długie obiektywy przyjdzie czas
Bardzo proszę o radę. Naprawdę się na tym nie znam a potrzebuje dobry aparat dla amatora.
ArturMaly - Pią 25 Kwi, 2008
Pentax K10D + Tamron 17-50/2.8
Monastor - Pią 25 Kwi, 2008
Wojtek86, jeśli zależy Ci na jakości zdjęć, bierz Canona 450D.
Jeśli natomiast chodzi o wybór obiektywu, bardziej niż stabilizacja przyda się dobre światło. Zastanów się nad Tamronem 17-50 F/2.8, albo Sigmą 17-70 F/2.8-4.5
Dopłacasz około 1300 zł i masz obiektyw, który pozwoli Ci na skrócenie czasu naświetlania. Wyjdzie podobnie jak gdybyś miał stabilizację w obiektywie, a do tego pozwoli zamrozić szybki ruch obiektów w kadrze (czego stabilizator nie umożliwia). Naprawdę lepiej zainwestować w obiektyw jasny niż w stabilizowany.
Obydwa szkła są ponadto lepsze optycznie od wymienionych canonów z IS.
Za canonem przemawia też to, że w przyszłości będziesz miał większy wybór przy zakupie obiektywów, zwłaszcza długich (choć te naprawdę długie są niestety drogie).
Wojtek86 - Pią 25 Kwi, 2008
Hmm, brzmi logicznie. A czy ta sigma i Tamron wykorzystają wszystkie "funkcje" 450D? Autofocus itp? Jak pisałem nie znam się na tym
a takie coś: Sigma 18-200 3.5-6.3 DC OS ?
Wojtek86, oczywiście, wykorzystają pełne możliwości puszki, a i puszka pozwoli Ci się w pełni cieszyć z tych szkiełek