forum.optyczne.pl

Filmowanie cyfrowe - Canon 600d

Ragnar - Wto 24 Maj, 2016
Temat postu: Canon 600d
Witam
W najbliższym czasie chciałbym zakupić lustrzankę, ktora posluży mi do filmowania. Mój wybór padł na Canona 600d ze względu na dobry stosunek jakość/cena. Czytałem wiele opinii i mam juz wode z mozgu. Zakupić tamrona 17-50 f/2.8 VC czy tego bez stabilizacji? Podobnież ten bez jest ostrzejszy.
Następnie zastanawiam sie czy po zakupie rode videomic go zainwestować w Zoom H1, czy rigi slidery itp (ktore tez beda mi potrzebne). Z góry dziekuje za porady.

mozer - Wto 24 Maj, 2016

Do filmowania to lepiej rozejrzeć się za obiektywami z płynną regulacją pierścienia przysłony.
Wojmistrz - Wto 24 Maj, 2016

Ragnar, po 1, dopłać do 650D. Za dużo by pisać, ale uwierz, technicznie wielki przeskok przy filmowaniu, zwłaszcza jeśli sięgniesz po Magic Lantern. Po 2 jak będziesz filmować? Jeśli na statywie, țo stabilizacja będzie zbędna. Po 3, zoomy do filmowania są "ble", ale warto kupić na początek nawet standardowy 18-55mm żeby z czasem określić, jakich obiektywów ci faktycznie brak, a te kupić potem jako stałoogniskowe. Po 4, co innego shotgun na aparacie, a co innego rekorder. Przy poważniejszych projektach trzeba mieć oba i jeszcze więcej. Co do samego Rode, miałem Rode Video i TakStara za ułamek ceny tego pierwszego i dlatego pozbyłem się markowego. Mój działa świetnie, ale jedna osoba z forum, która kupiła ten mikrofon, skarżyła się na szumy. Faktycznie jego nagranie było mocniej zaszumione niż z mojego doświadczenia, tak więc nie gwarantuję powtarzalności co do egzemplarzy, ale przy tej cenie... Po 5, osprzęt się przydaje ale nie przeinwestuj.
Ragnar - Wto 24 Maj, 2016

Na jednej ze stron porownujacych Canona 600d i 650d napisano, ze ten drugi nie ma wejscie na mikrofon (ku mojemu zdziwieniu) dlatego go odrzucilem. Raczej nikłą ilość scen będę krecił ze statywu dlatego potrzebuje obiektywu ze stabilizacją lub rigów itp.
Musi też być jasny a światło stałe. Znajomy mowił mi, ze stałka 50mm w pomieszczeniu nie jest za dobrym rozwiazaniem ze wzgledu na kąt, a i w takiej scenerii zdarzy. Co do mikrofonu rode videomic go z zoomem daje bardzo dobry dzwiek, ale nie moge sobie poki co pozwolic na zooma więc czy audio z samego mikrofonu też da rade? Dzięki za sugestie

Sunders - Wto 24 Maj, 2016

Wojmistrz napisał/a:
dopłać do 650D


Co najmniej do 650D :smile:

Wojmistrz napisał/a:
warto kupić na początek nawet standardowy 18-55mm


Najbardziej warto jednak chyba Canona EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS STM.

IMO na początek warto kupić kit:
700D+ Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS STM
lub
100D+Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS STM albo+Canon EF 40 mm f/2.8 STM.

Ragnar - Wto 24 Maj, 2016

Obiektyw ze zmiennym światłem do kręcenia? Moja wiedza jest dosyc nikła ale miałem wrażenie, ze lepiek kupić tańsze body niż kit, bo jest po prostu za ciemny
mozer - Wto 24 Maj, 2016

Ragnar, lepiej oprzeć się na stałkach - możesz wtedy wykorzystać zalety małej głębi ostrości. Zoomy ze zmiennym światłem do filmowania to jakaś pomyłka...
Ragnar - Wto 24 Maj, 2016

A zoom ze stałym światłem? (czyt. Tamron 17-50 f/2.8VC) Stałka taka jak canon 50mm f/1.8 bedzie lepsza niż ten Tamron? Uwzględniając sceny w pomieszczeniach. Jeśli faktycznie tak to lepiej dla mnie bo jest sporo tańszy i zostało by sporo na reszte osprzętu.
Przekonałem się do tego Canona 650d ale obecnie na allegro nie widze jakieś atrakcyjnej oferty, a na 600d jest. A waszym zdaniem na olxie da sie kupić jakąś sensowną lustrzanke czy lepiej nie ryzykować?

P.S
Ta stałka nie posiada stabilizacji dlatego też nie jestem do końca przekonany, aczkolwiek przy używaniu rigów itp chyba to nie będzie aż taki problem?

Sunders - Wto 24 Maj, 2016

mozer napisał/a:
Zoomy ze zmiennym światłem do filmowania to jakaś pomyłka...


Ale te "zoomy ze zmiennym światłem" z STM były przecież konstruowane głównie z myslą o filmowaniu: http://explore-lenses.usa...pper-motor.html
:???:

mozer - Wto 24 Maj, 2016

Sunders, to wytłumacz mi tę ideę.
Sunders - Wto 24 Maj, 2016

mozer, o jakiej idei mowa i czego nie rozumiesz?
mozer - Wto 24 Maj, 2016

Sunders, obiektyw zmiennoświetlny do filmowania.
komor - Wto 24 Maj, 2016

Ustawiasz f/8 w dobrym świetle i filmujesz. Taka jest idea kita do filmowania.
Ragnar - Wto 24 Maj, 2016

Panowie, kto by tutaj racji nie miał, dla mnie szkło ze zmiennym światłem nie wchodzi w grę. Rozchodzi się teraz tylko o to czy zoom (tamron) czy stałka (canon), a także czy znacie jakieś miejsce gdzie idzie zakupić 650d sprawdzone i w przystępnej cenie (ewentualnie 700d). Amazon?
fides - Wto 24 Maj, 2016

Na to masz za mało?
http://olx.pl/oferta/cano...911231;promoted

komor - Wto 24 Maj, 2016

Ragnar napisał/a:
Rozchodzi się teraz tylko o to czy zoom (tamron) czy stałka (canon)

To zależy od Twoich umiejętności i potrzeb. Na pewno 50/1.8 nie pozwoli na żadne szersze ujęcia. Jako jedyny obiektyw filmowy to się nadaje co najwyżej do statycznych wywiadów i tym podobnych ujęć.

Wojmistrz - Wto 24 Maj, 2016

Ragnar napisał/a:
Na jednej ze stron porownujacych Canona 600d i 650d napisano, ze ten drugi nie ma wejscie na mikrofon (ku mojemu zdziwieniu) dlatego go odrzucilem.
Bzdura. Od modelu 550D wszystkie xxxD nie wspomniawszy o wyższych modelach posiadają wejście MIC
Ragnar napisał/a:
Raczej nikłą ilość scen będę krecił ze statywu dlatego potrzebuje obiektywu ze stabilizacją lub rigów itp. Musi też być jasny a światło stałe. Znajomy mowił mi, ze stałka 50mm w pomieszczeniu nie jest za dobrym rozwiazaniem ze wzgledu na kąt, a i w takiej scenerii zdarzy.
Uwierz, na początek wystarczy 18-55mm IS STM. Follow focus też do niego zamontujesz.
Ragnar napisał/a:
Co do mikrofonu rode videomic go z zoomem daje bardzo dobry dzwiek, ale nie moge sobie poki co pozwolic na zooma więc czy audio z samego mikrofonu też da rade? Dzięki za sugestie
Rekordery trzeba potem synchronizować, a poza tym jak pisałem to różne zastosowanie. Czasem warto użyć nawet zwykły smartfon z podłączonym mikrofonem krawatowym, czasem np podpina się takiego Zooma czy Tascama do instalacji nagłośnieniowej itd. Wszystko zależy od projektu. Dźwiękiem zajmuje się dźwiękowiec, a nie kamerzysta :)

[ Dodano: Wto 24 Maj, 2016 20:10 ]
Sunders, 650D jest tani, ma wszystko co potrzeba i o wiele bardziej stabilnie działa z ML niż 700D, co jest kluczową przyczyną odrzucenia tego modelu. Do tego należy wspomnieć, że 550D, 600D, 750D i 760D maja czytnik kart 21MBps, a 650D i 700D ma 40MBps.

fides - Wto 24 Maj, 2016

Tyle że 650D body trudno kupić, a z 18-55 STM ni ma.
Już szybciej 700D http://allegro.pl/fotogra...-0516&buyUsed=1
lub nowy 100D http://allegro.pl/aparat-...6218442742.html
100D z STM używany http://olx.pl/oferta/cano...html#d08bfd55f3 1450zł
inne http://olx.pl/elektronika...oat_price%3Aasc

100D z STM http://allegro.pl/canon-e...3.html#imglayer 1200zł

[ Dodano: Wto 24 Maj, 2016 21:17 ]
http://allegro.pl/canon-e...6218178794.html

Ragnar - Wto 24 Maj, 2016

No dobrze, czyli jeśli chodzi o obiektyw kupie tamron 17-50 f/2.8, ponieważ najbardziej pasuje pode mnie. Jeśli chodzi o lustrzankę przekonałeś mnie do 650d ale cholernie ciężko jest ją dostać, póki co nigdzie jej nie widze w jakieś przystępnej cenie (najlepiej byłoby samo body). Także lepiej kupić to 600d czy zapłacić trochę więcej za 650d kosztem osprzętu i audio? Dziękuje za wszystkie porady
Nic nie czytałem ani nie orientowałem się w temacie Canona 100d. Da lepszy obraz niż Canon600d z Tamronem?

mozer - Wto 24 Maj, 2016

komor, filmowanie na f/8 lustrzanka to troche przerost formy nad treścią. Lepiej kompakt lub kamkorder.
Sunders - Wto 24 Maj, 2016

mozer napisał/a:
obiektyw zmiennoświetlny do filmowania


https://www.youtube.com/watch?v=Nqu71TsB9sA

Ragnar napisał/a:
szkło ze zmiennym światłem nie wchodzi w grę


Ragnar, można spytać dlaczego?

Ragnar napisał/a:
Rozchodzi się teraz tylko o to czy zoom (tamron) czy stałka (canon)


Ragnar jaka stałkę Canona masz na myśli?

Ragnar napisał/a:
czy znacie jakieś miejsce gdzie idzie zakupić 650d sprawdzone i w przystępnej cenie (ewentualnie 700d). Amazon?


Ragnar ile planujesz max. wydać na sam aparat?

Ragnar - Wto 24 Maj, 2016

Muszę mieć stałe światło i jasny obiektyw ze względu na warunki oświetleniowe w jakich przyjdzie mi pracować.
Cytat:
Ragnar jaka stałkę Canona masz na myśli?

Canon 50mm f/1.8 ale chyba sobie daruje, ze względu na to:
Cytat:
Na pewno 50/1.8 nie pozwoli na żadne szersze ujęcia. Jako jedyny obiektyw filmowy to się nadaje co najwyżej do statycznych wywiadów i tym podobnych ujęć.


Cytat:
Ragnar ile planujesz max. wydać na sam aparat?

Na samo body, ciężko powiedzieć. Aparat + obiektyw maksymalnie 2000 zł, nie chce przeinwestować video nie inwestując w reszte skoro i tak jestem początkujący.

Sunders - Wto 24 Maj, 2016

Ragnar napisał/a:
Aparat + obiektyw maksymalnie 2000 zł


Np.
http://allegro.pl/canon-7...6188077265.html
+
http://allegro.pl/canon-2...6218131980.html

Ragnar - Wto 24 Maj, 2016

No nie za bardzo mi pasuje ten obiektyw, ale już pomińmy kwestie obiektywu, chyba już podjąłem decyzje.
Odnośnie samej lustrzanki. Jest sens jako 1 lustrzanke zaoszczędzić trochę i kupić tego 600d czy dołożyć 600 zł i kupić 700d, ewentualnie poczekać aż pojawi się jakiś 650d? Duży skok jakościowy/obsługowy? Bo z tego co sie zoorientowałem to tak i mam troche dylemat.

Sunders - Wto 24 Maj, 2016

Ragnar napisał/a:
nie za bardzo mi pasuje ten obiektyw


Z powodu?

Ragnar napisał/a:
Nic nie czytałem ani nie orientowałem się w temacie Canona 100d. Da lepszy obraz niż Canon600d z Tamronem?


Do filmowania lepszy. Czemu upierasz się przy tym tamronie?

Ragnar napisał/a:
Jest sens jako 1 lustrzanke zaoszczędzić trochę i kupić tego 600d czy dołożyć 600 zł i kupić 700d, ewentualnie poczekać aż pojawi się jakiś 650d? Duży skok jakościowy/obsługowy? Bo z tego co sie zoorientowałem to tak i mam troche dylemat.


Jest sens kupić 700D, 650D lub 100D. 600D odpuść.

fides - Wto 24 Maj, 2016

Sunders, a 60D?
Wojmistrz - Sro 25 Maj, 2016

Usystematyzujmy coś. Kto z was używa transfokacji podczas filmowania, a kto AutoISO? Co wam tak przeszkadza zmienna światłosiła?
Ragnar - Sro 25 Maj, 2016

Odpuszcze sobie faktycznie 600d. Obecnie zastanawiam się pomiedzy 100d a 650d z tym, ze dostepnosc tego 2 jest mocno ograniczona. Są jakieś kluczowe roznice między tymi modelami? 100d chyba nie ma obracanego ekranu ale da sie bez tego zyć.
Odnośnie obiektywu, z racji zastosowań zoom byłby dla mnie najbardzjej odpowiedni stąd tak męcze temat tego Tamrona. Dodatkowo bardzo duzo osob na nim zaczynalo dlatego wydaje mi sie, ze ma to jakis sens. Stałki mnie do końca nie przekonują. Czasem przydaje sie ten zoom. Aczkolwiek jeżeli wedlug wiekszosci z was stałka bedzie lepszym wyborem to moze w to pojde.Obecnue nie widze w czym taki obiektyw bedzie lepszy od tamrona.

komor - Sro 25 Maj, 2016

Ragnar napisał/a:
Są jakieś kluczowe roznice między tymi modelami? 100d chyba nie ma obracanego ekranu ale da sie bez tego zyć.

Rzuć sobie okiem na test. http://www.optyczne.pl/22...100D_Wstęp.html Co prawda nie ma tam chyba bezpośrednich porównań do 600/650D, ale przynajmniej usystematyzujesz wiedzę czym się różnią, typu ruchomy ekran, złącza itd.

Co do wyboru obiektywu, to jak widzisz są różne szkoły. Jedni przewracają oczami na zmiennoświetlne zoomy, inni nie widzą w tym nic złego. Wszystko zależy od potrzeb, budżetu i sposobu filmowania. Jeśli przewidujesz trudne warunki oświetleniowe to niewątpliwie Tamron f/2.8 ma szansę dać lepszy obraz niż skąd inąd również polecane konstrukcje STM, choćby kit 18-55 czy ten droższy 18-135. Ich przewaga w jakości autofocusa może być niewykorzystana, jeśli zdecydujesz się na korpus, który nie obsługuje trybu STM podczas filmowania.

Wojmistrz - Sro 25 Maj, 2016

Płytką GO przy filmowaniu trzeba umieć kontrolować i nie jest to wcale łatwe. Zobacz, że typowe szkła do filmowania lustrzankami wcale nie są takie ultra jasne. Każdy dobiera szkła pod siebie i projekt, nie ma jednego obiektywu, dobrego dla wszystkich.
Może opisz co będziesz filmował.

Ragnar - Sro 25 Maj, 2016

Będę filmował w dosłownie każdych warunkach (światlo dzienne, noc, pomieszczenia, otwarta przestrzeń) stąd wydawało mi sie, ze Zoom ze stałym swiatlem bedzie odpowiedni
Canon 100d jest bezwzględnie lepszy do filmowania od 600d?

fides - Sro 25 Maj, 2016

http://cpn.canon-europe.c...n_eos_movies.do

http://www.canon-asia.com/cplus/en/hybrid-cmos-af/

Wojmistrz - Sro 25 Maj, 2016

Jeśli chcesz filmować, to dlaczego nie wybierasz typowej kamery?

Do takiego "od tam" filmowania, używam Canona EOS M z obiektywem 18-55mm IS STM. Montuję na niego mikrofon i jest to dobry sprzęt do znacznej części filmów okazjonalnych, gdzie nie trzeba za wiele kombinować. Wszystko ustawia się automatycznie i jest radocha z pamiątki, ale kiedy mowa o bardziej złożonych projektach typu teledysk, klip reklamowy do TV czy jakiś krótkometrażowy film dokumentalny i wszędzie tam, gdzie można powtarzać ujęcie, biorę kamerę lub uzbrojoną lustrzankę, a na moich półkach zalega kilkadziesiąt szkieł od analogów, zazwyczaj M42. W takich przypadkach ważny jest zamysł oraz ustalenie co i jak ma być pokazane, dlatego wtedy dobór obiektywu jest kluczowy i nie ogranicza się do jednego szkła. Dla takiej wiedzy ludzie kończą studia i dziesiątki szkoleń oraz wydają kupę szmalu (zazwyczaj) na wynajęcie odpowiedniego obiektywu pod projekt. Jest scenariusz, reżyser, kamerzysta, dźwiękowiec i kupa innych ludzi, a najciężej jest wtedy, kiedy wszystkie te funkcje przejmuje jedna osoba.
Lubię zoomy, bo oszczędzają sporo czasu potrzebnego na zmianę obiektywu, ale o ile nie jadę na pełnym manualu (łącznie z ISO), to zmienne światełko mi w nich nie przeszkadza.
Popatrz także na typowe produkcje kinowe (telewizyjne pomijam, bo tak praktycznie nie ma głębi), które filmuje się matrycami Super-35. To jednak nieco większy format niż APS-C Canona (Super-35 16:9/24.6x13.8, a APS-C 3:2/22.4x14.9) bo do filmowania APS-C wykorzystywana jest powierzchnia 22,4x12.6mm. Pewnie normalnie nie zwracasz na to uwagi, ale pomimo tak dużego sensora w mało których ujęciach masz płytką głębię, a zazwyczaj o dziwo masz ujęcia z dość znacznie przymkniętych obiektywów. Podstawa to dobre oświetlenie. Przy tak jasnym obiektywie jak f/2.8 warto też nauczyć się korzystania z filtru Fader ND, chyba że chcesz bawić się w pojedyncze filtry szklane.
Kluczowa jest wartość dokumentu który będziesz filmował, bo bardzo łatwo przesadzić/przeinwestować.
Zastanów się także, czyt będziesz filmował na oprogramowaniu standardowym, czy zainstalujesz Magic Lantern, to także może być kluczowe dla twoich przyszłych dzieł.

Ragnar - Sro 25 Maj, 2016

Dobra, ostatnie krótkie pytanie. Jako pierwsza lustrzanka do filmowania zadowalający będzie Canon 600d czy lepiej wstrzymać się i dozbierać do 700d? Idealny byłby 650d ale niedostępny.
fides - Sro 25 Maj, 2016

A już się zdecydowałeś, czy będziesz nastawiał ostrość ręcznie (z T 17-50/2.8),
czy zdasz się na AF z obiektywem STM?

Ragnar - Sro 25 Maj, 2016

Z Tamronem
fides - Sro 25 Maj, 2016

Ragnar, no to Hybrid CMOS AF do niczego ci nie jest potrzebny.

Ile masz pieniążków?

Ragnar - Sro 25 Maj, 2016

Tak jak wspomniałem wcześniej do 2 tysięcy, w tym przedziale zmieściłbym się na używane body 600d + nowy tamron 17-50 f/2.8 vc, tylko zastanawiam sie czy rzeczywiście potrzebuje VC jeśli i tak będę korzystał z rigów itp.
fides - Sro 25 Maj, 2016

Linkowałem już 100D (w zestawach z 18-55 STM) za 1200zł -jak widać teraz już jest licytacja http://allegro.pl/canon-e...217017343.html# :wink:
inne http://allegro.pl/listing...ce-ele-1-3-0516
-jak nie potrzebujesz gibanego wyświetlacza.

Możesz też poszukać 60D http://allegro.pl/listing...0667&string=60d i dokupić Tamrona,
lub pogadać z tym gościem http://olx.pl/oferta/cano...911231;promoted o obniżenie ceny do 1950-2050zł

musimisie - Pon 04 Lip, 2016

Jeżeli już się decydujesz na kręcenie canonem, to koniecznie sprawdź kompatybilność z magmiclantern (o którym już ktoś wspominał). Nie wiem jakim budżetem dysponujesz i co chcesz kręcić, ale puszkę się zmienia zdecydowanie częściej niż szkła. Jeżeli chcesz kręcić w wnętrzach na aps-c to przydałby się obiektyw, z ogniskową 18mm (ekwiwalent 28mm na pełnej klatce) zamiast zabawek typu rigi i slidery, lepiej zainwestuj w statyw, najtańsze sensowne to benro. obiektyw idealny aps c do filmowania to sigma 18-35 1.8 super ostry i jasny i masz właściwie 3 stałki w jednym obiektywie. No i koniecznie blenda z dyfuzja - film to światło.
Wojmistrz - Wto 05 Lip, 2016

Na tę chwilę bez problemu obsługiwane są modele:
    1100D

    500D
    550D
    600D
    650D
    700D

    50D
    60D

    5D MkII
    5D MkIII
    6D
    7D

    EOS M
Reszta działa mniej lub bardziej stabilnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group