forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - pomoc w wyborze do 2000 zł lustrzanki- to jest max

seba-jakub - Pon 06 Cze, 2016
Temat postu: pomoc w wyborze do 2000 zł lustrzanki- to jest max
Witam,
Posiadam starego kompakta i chciałbym się przesiąść na coś innego np: lustrzankę, od 2 lat planuje zmianę i w końcu naszedł ten czas.
Jestem amatorem zakupiłem sobie kilka książek jakiś czas temu Scotta Kelby'ego poczytałem i mam zamiar się trochę pobawić.
Zdjęcia jakie będę robił to typowe, krajobraz, wnętrza, ludzie, architektura co wpadnie ciekawego, może jakieś krótkie filmiki.
Przeczytałem kilka postów dostałem mętliku ale mój wybór padł na 3/4 aparaty, do tych aparatów potrzebowałbym jakąś stałkę ale nie za drogą w późniejszym czasie.
Wszystkie są z podstawowymi kitami:
1.CANON EOS 1300D + 18-55 IS
2. CANON EOS 100D + 18-55mm IS STM
3.NIKON D3300 18-55 VRII
4. coś tańszego CANON EOS 1200D 18-55 IS

Proszę was o pomoc i będę bardzo wdzięczny za rady i sugestie.

Sunders - Pon 06 Cze, 2016

Nikon D5200 + 18-55 VR II

http://www.foto-net.pl/sk...medium=referral

lub

Canon 100D + 18-55mm IS STM

http://www.mediaexpert.pl...Y8Imw&gclsrc=ds

fides - Pon 06 Cze, 2016

Dołóż 200zł do D3300 z 18-105mm.

Dzięki za odpowiedź ,
a duża jest różnica między CANON EOS 1300D + 18-55 IS a CANON EOS 100D + 18-55mm IS STM na korzyść tego drugiego, wiem tyle, że jest mniejszy i obiektyw lepszy "cichszy"
ale dla amatora na początek z przygodą z lustrem to zauważę różnicę???
a co powiecie o takim obiektywie:
Obiektyw CANON EF 50mm f/1.8 STM
pasuje do obu???

muzyk - Pon 06 Cze, 2016

seba-jakub napisał/a:
pasuje do obu???

Pasuje. To stałoogniskowy, który da na aparacie z matrycą apsc pole widzenia jak obiektyw o ogniskowej 80 mm na aparacie pełnoklatkowym, czyli matrycą 36x24 mm.

Canon 100D jest bardzo mały.

Porównanie obu.
w 1300D z tego co widać nie ma gniazdka na mikrofon zewnętrzny, detekcja AF jest od 0EV, a w 100D od -0.5EV czyli nieznacznie lepiej.