|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Kompakt dla świeżego rodzica, 2000-3000 zł
zaroweczki - Wto 07 Cze, 2016 Temat postu: Kompakt dla świeżego rodzica, 2000-3000 zł Witam,
jak w temacie budżet wynosi 2000-3000zł .
Za 2 m-ce urodzi mi się córeczka i potrzebuje dobrego aparatu do zdjęć maluszka. Aparat będzie wykorzystywany głównie do zdjęć rodzinnych (spacery, wycieczki, imprezy itp.), będę też chciał popstrykać trochę fotek w plenerze (las i morze). Jeśli chodzi o fotografowanie jestem amatorem, obecnie mam starą prostą kompaktówkę i boję się że nie ogarnę mnogości funkcji zaawansowanego aparatu. Zależy mi na bardzo dobrej jakości zdjęć oraz filmów, dlatego padło na taki aparat. Wytypowałem trochę modeli aparatów w przedziale 1000-2700zł, a mianowicie:
Lumix LX 7, Lumix LX100
Fujifilm x30, x20
fujifilm xq2
sony RX 100 I
Olympus stylus xz 2
Nikon coolpix p7800, p340
Canon G9X, G7X
Obecnie najbardziej skłaniam się ku LX 100, cenowo wychodzi on najdrożej z ww, ale też jest z nich „najlepszy”. Gryzie mnie czy warto kupić taki aparat, czy nie będzie dla mnie za bardzo zaawansowany, i czy z innego modelu (np. LX 7 – o połowę tańszy) nie byłbym równie zadowolony pod względem filmów i zdjęć.
Proszę napiszcie co uważacie o tych aparatach, który ma najlepszy stosunek ceny do jakości? ewentualnie z którego modelu zrezygnować.
fides - Wto 07 Cze, 2016
1, 4, 7, 8 -nowych nie kupisz.
Andek - Wto 07 Cze, 2016
w MM oglądałem i bawiłem się G9x i bardzo podobały mi się zdjęcia, funkcje, dotykowy ekran,
tylko dla mnie trochę mały on jest, taka trochę zabawka,
dlatego napaliłem się na G7x i muszę go jeszcze potestować gdzieś w sklepie
Fuji XQ2 też nigdzie już nie kupisz, X30 oglądałem ale dla mnie za bardzo wystaje obiektyw, za duży dla mnie...
Sunders - Sro 08 Cze, 2016
zaroweczki, z tych co podałeś zawęziłbym wybór do LX100, X30 i G7X.
zaroweczki - Sro 08 Cze, 2016
LX 7 można jeszcze kupić w Euro RTV