forum.optyczne.pl

Wolne tematy - Wymiary zdjęć

Patryk-102 - Pon 20 Cze, 2016
Temat postu: Wymiary zdjęć
Cześć, zacznę od tego, że mam 2 zwykłe aparaty a, że jestem amatorem to mam kilka pytań,
1) 7 Mpix robi zdjęcia o wymiarach 3072x2304, czyli o ile się nie mylę 4:3
2) 6 Mpix - 2816x2112, chyba też 4:3
Jeżeli chciałbym wywołać zdjęcia, to czy mogę w wymiarach 15 cm/10 cm oraz 12,5 cm/ 9 cm?
Takie wymiary mam w starych albumach i chciałbym się tego trzymać. Najbardziej mi odpowiada 15/10 cm jednak czy to nie jest wtedy format 3:2?

komor - Pon 20 Cze, 2016

Patryk-102 napisał/a:
7 Mpix robi zdjęcia o wymiarach 3072x2304, czyli o ile się nie mylę 4:3

Tak, to są proporcje 4:3.

Patryk-102 napisał/a:
Najbardziej mi odpowiada 15/10 cm jednak czy to nie jest wtedy format 3:2?

Matematyka mówi, że tak. :) Rozmiar 12.5x9cm jest natomiast bliższy 4:3.

Rozumiem, czyli 15/10 musiały by być ścięte?
maziek - Pon 20 Cze, 2016

Ścięte lub alternatywnie z paskami po bokach.

A żeby przeglądać takie zdjęcia 4:3 na tablecie to lepiej kupić 7 cali czy 8?
komor - Pon 20 Cze, 2016

To zależy jeszcze jaki tablet, są zarówno takie w formacie 4:3, jak i bardziej panoramiczne. Generalnie moim zdaniem bardziej użyteczne (do innych celów niż oglądanie fotek) to takie 4:3, szczególnie do czytania WWW. 7-calowe tablety są moim zdaniem już jednak trochę małe.

Własnie zastanawiam się miedzy Lenovo tab2 a7 30 a Prestigio MultiPad 4 Diamond 7.85 3G. Głównie chcę do oglądania zdjęć z aparatów.