forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Pierwsza lustrzanka. Canon?

bartek0416 - Pią 24 Cze, 2016
Temat postu: Pierwsza lustrzanka. Canon?
Witam, mam zamiar zakupić pierwszą lustrzankę. Troche sie zainteresowałem postprodukcją zdjęć i filmów więc niech ten mój aparacik nagrywa chociaż w 60 klatkach 720p i 25 1020p. Moje doświadczenie z fotografią cyfrową to jedynie aparat wbudowany w smartfona. Aktualnie można nimi zrobić faktycznie dobre zdjęcia (sic!). Dodatkowo wypstrykałem kilka dobrych klisz starym analogiem z dalmierzem. (fatalnie sie tym ostrzy, ciężko złapać odpowiedni chwilę).

Zastanawiam się nad lustrzanką. I również obiektywem. Najczęściej robie porterty aczkolwiek okolicznościówka (czytaj imprezy z rodziną, znajomymi) i troche podróży. Uwielbiam Bieszczady!

Z racji tego że jestem przyzwyczajony do analogu i telefonu i lubie portret jest pare opcji:
1.Kupić body + kupić jakąś stałke 50mm.
2.Kupić zestaw (body +kit) + analogową stałkę np Helios. 44m.
3.Kupić zestaw + stałke 50mm. (najdroższa chyba opcja)

Aparat może być używany. Obiektyw też.
Mam pare fawortyów:
-Nikon d3200 (tutaj problem ze starszymi nikkorami bez silniczka (?) o starym heliosie nie wspominająć )
-Canon 600D vs Canon 100D.

Patrzyłem na oferty i chciałby się zmieścić w okolicy 1500 ze wszystkim. Co myślicie o moich faworytach ? Macie jakieś uwagi, sugestie - z chęcią poczytam :)

Wojmistrz - Pią 24 Cze, 2016

Jak chcesz filmować to wybierz Canona i szukał bym na twoim miejscu 650/700D z 18-55 IS STM.
bartek0416 - Nie 26 Cze, 2016

Główną rolą ma być robienie zdjęć i tym się kieruje. Filmowanie ma być "dodatkiem". Nie wiem czy to wypali i jak się w tym sprawdzę. A zdjęcia jednak to priorytet. Możesz uzasadnić swój wybór ? Może ktoś jeszcze mi podpowie.
komor - Nie 26 Cze, 2016

bartek0416 napisał/a:
Możesz uzasadnić swój wybór ?

Wielokrotnie to robił w podobnych wątkach. :) Ale ten wybór jest taki, jaki jest, w kontekście filmowania. bartek0416, patrzyłeś na przyklejony temat Pierwsza lustrzanka do ok. 1500 zł (edycja 2015) lub Pierwsza lustrzanka do ok. 2000 zł (edycja 2015)?

bartek0416 - Wto 28 Cze, 2016

Już patrzyłem, dzięki za podlinkowanie :) Znalazłem aukcje z Canonem 60D przebieg migawki ok. 30k Cena 1,5 tysiąca z kitem w zestaiwe. Półka wyżej niż 600d. Brać czy poszukać czegoś mniej wysłużonego ? Prawda że przy 100k migawka do wymiany czy to tylko teoria? :) pozdrawiam
komor - Wto 28 Cze, 2016

bartek0416 napisał/a:
Prawda że przy 100k migawka do wymiany czy to tylko teoria?

To jak z paskiem rozrządu w aucie. Może strzelić, ale nie musi. W 40D migawka padła mi po 40 tysiącach zdjęć w ostatnim dniu gwarancji aparatu. Wymienili na nową bez problemu. W pozostałych aparatach nie miałem z tym problemu. Przebieg 30 tysięcy wydaje się OK.

Wojmistrz - Wto 28 Cze, 2016

Tylko pamiętaj, że 60D nie ma tzw VideoAF, czyli trzeba ostrzyć manualnie.
Andrzej.M. - Pią 01 Lip, 2016

Pentax KS-2
(Zapis wideo
• Full HD (1920 x 1080, 30p/25p/24p)
• HD (1280 x 720, 60p/50p)
• Tryb poklatkowy 4K (łączenie zdjęć w jeden plik filmowy)
Długość filmów ograniczona do 25 min. )
Pentax K-50
(Zapis wideo
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p, 16:9) z szybkością 30, 25 i 24 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p, 16:9) z szybkością 60, 50, 30, 25 i 24 kl./s,
• 640 x 424 pix (3:2) z szybkością 30, 25 i 24 kl./s. )
K-50 można całkiem nieźle teraz kupić bo wchodzi K-70.
Obydwie puszki uszczelnione i z kitowym WR można focić w deszczu bez obawy.
Oczywiście obrazek mniej szumiący niż w 60d.

[ Dodano: Pią 01 Lip, 2016 12:12 ]
bartek0416 napisał/a:
A zdjęcia jednak to priorytet

Dlatego Pentax - który ma matryce po prostu lepsze. I daje w korpusach wymienionych przeze mnie dwie rolki regulacji parametrów i kilka dedykowanych przycisków do sterowania podstawowymi elementami aparatu, oraz kilka trybów użytkownika do zaprogramowania (można sobie zaprogramować własne i nazwać np. zdjęcia w domu, zdjęcia w parku, zdjęcia sportowe - niezależnie od trybów producenta). Do tego mają stabilizację w korpusie więc nawet podpinając "Heliosa" będziesz miał ze stabilizacją. I jest ona rzeczywiście skuteczna. W każdym razie jak na potrzeby amatorskie. W bardziej zaawansowanych (k-3, K1) jest jeszcze lepsza - ale taka musi być jeśli ma spełniać wyższe wymagania bardziej zaawansowanych odbiorców.

Wojmistrz - Pią 01 Lip, 2016

Polecasz Pentaxa jako puszkę do filmowania, no to jeszcze podpowiedz jak podłączyć mikrofon, gdzie oglądnąć aparat, gdzie serwisować, gdzie kupić z normalną gwarancją no i w końcu, przedstaw jakiś filmik warty uwagi wykonany przy pomocy np k-50.
muzyk - Pon 04 Lip, 2016

bartek0416 napisał/a:
-Canon 600D vs Canon 100D.

Jeśli również do filmowania to z tych budżetowych: 650/700D, ale raczej z 1500 zł będzie kiepsko.

Andrzej.M. - Czw 21 Lip, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Polecasz Pentaxa jako puszkę do filmowania
Polecam do fotografowania ale filmowanie też ma w wymaganych parametrach, Tyle że w budżecie 1500 się nie zmieśći - sorry - przeoczyłem... w tej okolicy - ale raczej nieco drożej będzie K-50 jeśli nowy , uzywkę to nawet K-5 można trafić . Tam podłączysz wszystko ale AF tylko manualny.
Wojmistrz - Czw 21 Lip, 2016

Andrzej.M., ale filmowanie jest dla op ważne, a dla mnie brak wejścia mic jest bardzo ważny, dlatego pomimo tak samo dobrego obrazka Canonów serii xxxxD jak xxxD, nie polecam ich, chyba że z zewnętrznym rejestratorem dźwięku. K-5 ma mjpeg, to nie jest najlepszy wybór w tym konkretnym przypadku (nie taki mjpeg straszny).
Andrzej.M. - Pią 22 Lip, 2016

Wojmistrz napisał/a:
chyba że z zewnętrznym rejestratorem dźwięku

I to jest najlepsze rozwiązanie.
Wojmistrz napisał/a:
K-5 ma mjpeg, to nie jest najlepszy wybór

Większość filmików które zdarzyło mi się popełnić aparatem to właśnie K-5 , choć parę drobiazgów zrobiłem i K-X. Nie widzę żadnych problemów.

Wojmistrz - Pią 22 Lip, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
Wojmistrz napisał/a:
chyba że z zewnętrznym rejestratorem dźwięku

I to jest najlepsze rozwiązanie.
Też nie do końca. Jak byś robił scenę dla przykładu, gdzie na odcinku kilkudziesięciu metrów jakiejś drogi stoi kamera i będziesz szedł nawet łapany przez AF ciągle gadając (np całkiem fajne ujęcia z gór), to zsynchronizowanie potem dźwięku złapanego shotgunem jest o wiele prostsze, zwłaszcza przy ujęciach z dłuższą ogniskową gdzie może okazać się, że źródło dźwięku jakim jest twój głos wcale nie dotarło do wbudowanego mikrofonu. Co innego zewnętrzny rejestrator a co innego dodatkowo dobry mikrofon pozycyjny z którego nagranie jest rejestrowane z obrazem.
Andrzej.M. - Pią 22 Lip, 2016

Wojmistrz napisał/a:
na odcinku kilkudziesięciu metrów jakiejś drogi stoi kamera i będziesz szedł nawet łapany przez AF ciągle gadając

Proste - montuję gadającemu mikrofon rejestratora "w klapę" i święto. :smile: To gdybym miał akurat k-50. Przy moim K-3II mam dodatkową możliwość odsłuchu na słauchawkach więc pewnie dodatkowy byłby w sankach, albo nawet wbudowanym w k-50/KS2 - ma regulację czułości więc da się sensownie wyregulować. Zwłaszcza gdybym to ja sam gadał zza kamery.

Wojmistrz - Pią 22 Lip, 2016

Nie zrozumiałeś mnie. To, że mikrofon krawatowy i rekorder, to oczywiste, ale potrzeba często zsynchronizować ruch ust z fonią, dlatego aby zrobić to szybko, potrzebna jest druga ścieżka dźwiękowa. Ludzie dokupują specjalne pluginy do synchronizacji, ale i te wymagają ścieżki dźwiękowej z kamery. Ja przyglądam się linii fonii i dostosowuję optycznie z dokładnością do dwóch klatek i potem już tylko zostaje precyzyjnie przestawić ścieżkę delikatnie w jedną czy drugą stronę. Bez tej ścieżki jest to wykonalne, ale trwa znacznie dłużej.
Andrzej.M. - Pią 22 Lip, 2016

Wojmistrz napisał/a:
aby zrobić to szybko, potrzebna jest druga ścieżka dźwiękowa

Owszem przydatna - jest punkt odniesienia. Później można usunąć. Dlatego spokojnie wystarczy wbudowany... Niektóre mają nawet stereofoniczne... :lol:

Wojmistrz - Pią 22 Lip, 2016

Wbudowane mikrofony ściągają wszystko z okolicy aparatu, a dobrym shotgunem nagrasz rozmowę z 10m, a wszystko z boku będzie w miarę wytłumione.
Andrzej.M. - Wto 26 Lip, 2016

Wojmistrz napisał/a:
dobrym shotgunem nagrasz rozmowę z 10m,

Ile takie cacko kosztuje?

Wojmistrz - Wto 26 Lip, 2016

Nie musi dużo, nawet 100-150zł, ale warto przed zakupem obejrzeć i wysłuchać testy nagrań danego modelu.
Andrzej.M. - Wto 26 Lip, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Wbudowane mikrofony ściągają wszystko z okolicy aparatu

Tak ale nie trzeba wydawać dodatkowej kasy (skoro i tak pracuje rejestrator) a do synchronizacji wystarczy. Wszak do niej ma służyć.

Wojmistrz - Wto 26 Lip, 2016

No właśnie najczęściej nie wystarczy dźwięk z mikrofonu wbudowanego.
Zastanów się i przelicz wartość twojego czasu. Robisz ujęcia, które złożysz potem w całość. Już nie róbmy ekstremów w postaci znacznie głośniejszego źródła dźwięku niż ty, ale po prostu kręcisz minireportaż w mieście i o nim opowiadasz. Mając w miarę czystą ścieżkę tego co mówisz, znając się na tym synchronizujesz dźwięk w kilka sekund (dosłownie), ale nie mając czystej ścieżki odnalezienie pasującego momentu zajmuje ci to nawet do dziesięciu minut. Przy jednej scenie ok, można chwilę czasu zmarnować, a jak masz takich scen dwadzieścia? Niech będzie, że na każdej stracisz tylko pięć minut różnicy. A to dopiero jeden film! Kolejna sprawa to odgłosy. Ja lubię dokładać naturalne odgłosy i mieszać dźwięk, żeby nie był taki sterylny, żeby było czuć życie jeśli jest ono dookoła. Czasami zdarza mi się go nakładać z kilku źródeł. Niedawno byłem zmuszony mieszać tak fonią, że w jednym zaśpiewanym zdaniu w kościele byłem zmuszony miksować dźwięk z aparatu i dwóch rekorderów i smartfona :D O ile przy obiektywach Canon STM oraz lepszych kamerach problemu nie ma, bo ich po prostu nie słychać, tak wszystko inne coś tam dodatkowo odgłosów daje i czy to jest kompakt, lustrzanka czy ręczna kamera, sieją dźwięk już od samego "macania", klikania przycisków itd. Tego już w filmie nie wykorzystasz (bynajmniej ja) Zewnętrzne mikrofony izolują te dźwięki.

Andrzej.M. - Wto 26 Lip, 2016

Wojmistrz napisał/a:
tak wszystko inne coś tam dodatkowo odgłosów daje i czy to jest kompakt, lustrzanka czy ręczna kamera, sieją dźwięk już od samego "macania", klikania przycisków itd. Tego już w filmie nie wykorzystasz (bynajmniej ja) Zewnętrzne mikrofony izolują te dźwięki.

Tutaj się z Tobą całkowicie zgadzam zwłaszcza w kontekście godzin filmów i wielu produkcji. Tyle że wtedy biorę model z nieco wyższej półki. I to bez AF - bo i tak będę ustawiał ręcznie. Nie ryzykując że w kadrze w trakcie ujęcia AF zacznie świrować bo w nieostrości pojawi się jakiś element... K-5-tka pierwsza była by akurat. Dlaczego pierwsza - bo co prawda ma mniejszą rozdzielczość ale za to ma filtr AA i mora nie ma szans. A kosztuje grosze - jak na potrzeby filmowe. Oczywiście dla zasobniejszych kieszeni pewnie można by wygodniejszy K-3/II.

Wojmistrz - Wto 26 Lip, 2016

Andrzej.M., może nie teoretyzuj tylko skocz na miasto trochę pofilmować :)
Kolejna sprawa to ostrość. Ta jest zła. Magia kina opiera się w dużej mierze na braku ostrości wszystkiego, przez co można przemycić do filmu wiele rzeczy. Najlepiej jak wszystko jest w hiperfokalnej i lekko rozmyte, wtedy nie widać makiet i całego tego ... :D

Andrzej.M. - Wto 26 Lip, 2016

Właśnie - a'propos ostrości - w cyfrze jest jedna świetna rzecz której nie było w analogu - możliwość zmiennej czułości matrycy. Dzięki temu można zachowywać cały czas jedną wartość przysłony! Genialne to jest! :cool:

[ Dodano: Wto 26 Lip, 2016 14:42 ]
Wojmistrz napisał/a:
nie teoretyzuj tylko skocz na miasto trochę pofilmować

Brr... do czego ty mnie namawiasz! :zalamany:

Wojmistrz - Wto 26 Lip, 2016

Wiesz co, ale akurat przysłoną się pracuje podczas filmowania :)
Andrzej.M. - Wto 26 Lip, 2016

Zawsze tak było , teraz nie musi... :cool:
Wojmistrz - Sro 27 Lip, 2016

Nie musi, ale jest bardzo potrzebne, zwłaszcza przy wielkich przetwornikach.
Andrzej.M. - Sro 27 Lip, 2016

Wszystko jest potrzebne , czy ja mówię że nie? Zwróciłem uwagę na MOŻLIWOŚĆ której kiedyś nie było! Żeby utrzymać GO trzeba było świecić ciężarówką światła , teraz tylko włączasz ISO AUTO...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group