| 
				
					| 
							
								|  | forum.optyczne.pl 
 |  |  Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Przesiadka z 60D na? 6D, 7D mark II, czy 5d mark III
 
 kistian - Pon 27 Cze, 2016
 Temat postu: Przesiadka z 60D na? 6D, 7D mark II, czy 5d mark III
 Witam,
 
 sprzedałem swoją 60'tkę. Chce teraz kupić coś z wyższej półki. Głównie "na tapecie" siedzi u mnie 5d mark III (używka). Jednak im więcej czytam, porównuje sam już nie wiem. Do mojego dylematu dołączyły się jeszcze dwa modele Canona 6D i nowa odsłona 7D mark II.
 
 Zdjęcia głównie zwierzęta, krajobrazy, samoloty czasami jakiś reportażyk i rzadziej zdjęcia miast.
 
 Pomóżcie
  czy ktoś porównywał te puszki? W którą warto zainwestować? Wielu używa 6D, jednak nie wiem czemu nie przekonuje mnie jakoś to body, ale wiem że ma dużo dobrych opinii dlatego również staram się go brać pod uwagę. Wkradł się tu pomiędzy FF jeden APS-C myślę że jest wart ewentualnego rozważenia...
 Jeśli pełna klatka zdaje sobie sprawę, że niektóre obiektywy do wymiany - ale nie jest mi to straszne
   
 Co uważacie?
 Chciałbym solidny dobry sprzęt, który wytrzyma kolejne kilka lat
   Wojmistrz - Pon 27 Cze, 2016
 
 Akurat przesiadka z 60D na 6D jest dość bezproblemowa
  ale jak masz kasę na 5D MkIII to jednak jest to nieco solidniejsza puszka. Jakie ci szkła zostały z 60D?
 muzyk - Pon 27 Cze, 2016
 
 6D wystarczy, plus bdb szkło.
 Obrazek jest nieco lepszy niż z 5Dlll.
 
 5Dlll punktuje u mnie lepszą ergonomią niż 6D.
 Wojmistrz - Wto 28 Cze, 2016
 
 No i tak właśnie jest, że ci, co fotografowali 20/30/40/50/7D przesiedli się na 5D MkII/III, a ci co posiadali 60D przeskoczyli na 6D. Osobiście miałem 60D (nawet dwie sztuki) oraz 1Ds, więc zmiana na 6D był dla mnie optymalnym wyborem, czyli połączeniem nowoczesności i ergonomii 60D z pełną klatką. Znam co najmniej 4 osoby w tym 2 z tego forum z którymi utrzymuję kontakt prywatnie, które jak ja, po 60D wybrały 6D. Żadna nie żałuje wyboru, ale wielu czeka teraz na 6D MkII.
 komor - Wto 28 Cze, 2016
 
 Jeśli AF jest dla Ciebie istotny (samoloty, reportaże) to 6D będzie nielepszy od 60D, bo ilość punktów ta sama, tyle że wszystkie na kupie na środku kadru, więc w sumie gorzej. Sposób szybkiego wyboru punktów AF tak samo popsuty jak w 60D – w stosunku do dawnych 2-cyfrowych, 7DI/II, 5DII/III, ze względu na brak dżojstika w górnej części tylnej ścianki. Tyle że środkowy punkt precyzyjnie działa w ciemności.
 
 Nadal nic nie wiemy o obiektywach, więc rozpatrywanie, czy warto jednak kupić 7DII pozostawiam Tobie, kistian, sens to miałoby na pewno przy samolotach, ewentualnie przy reporterce sportowej czy innej wymagającej wiele od serii i AF.
 
 5DIII używane to dobre połączenie między zaletami 6D a 7DII, jeśli znajdziesz egzemplarz niezajechany i w dobrej cenie.
 Wojmistrz - Wto 28 Cze, 2016
 
 60D miał 9 punktów AF za to wszystkie krzyżowe, a 6D ma 11 z czego tylko centralny ja krzyżowy, ale faktycznie i 60D i 6D mają wzmocnienie dla centralnego punktu przy obiektywach f/2.8 i jaśniejszych.
 komor, ja czasem focę samoloty, ba, focę na zawodach dronów, co jest jeszcze bardziej ekstremalne oraz podobnie jak FuzBal przy pomocy 6D fotografuję mecze i on na prawdę daje radę. Tak na prawdę to nie przypominam sobie sytuacji żeby mnie ta puszka i jej AF zawiodły.
 fides - Wto 28 Cze, 2016
 
 To fabojstwo -umniejszanie ewidentnej wady jakim jest ubogi AF w Canon 6D.
 
 Aparatami/obiektywami bez AF też się "dało radę" robić: sport, ptaki etc.
 
 Tak w ogóle to Hasselblad powstał do fot.przyrodniczej -pasji  Victora H.
 Wojmistrz - Wto 28 Cze, 2016
 
 Zapewne 99% zdjęć robię w oparciu o punkt centralny, pewnie dlatego nie widzę problemu.
 komor - Wto 28 Cze, 2016
 
 A fakt, rzeczywiście 9 kontra 11 punktów. Ale ich mocne skupienie w środku (w 6D) sporo umniejsza uniwersalności. Wiesz, do samolotów czy śledzenia innych małych obiektów to pewnie i tak trzyma się środka przy śledzeniu, natomiast przy innych sytuacjach reporterskich ja chętnie i często korzystałem z bocznych punktów w 40D, 50D, a szczególnie w 7D, który był precyzyjniejszy i miał strefy. W 6D lepiej nie ryzykować, bo albo nie zdążę ręki wygiąć do tego beznadziejnego dolnego kółka żeby zmienić punkt, albo okaże się, że i tak jest za blisko centrum i w sumie można przekadrować po wyostrzeniu (Jaad, nie czytaj). No nie jest to puszka reporterska, wiadomo, ale nawet do luźnej reporterskiej zabawy to trochę niewygodnie.
 fides - Wto 28 Cze, 2016
 
 Szybko poruszające się obiekty zajmujące mały procent powierzchni kadru nie tak łatwo utrzymać tylko na centralnym punkcie.
 
 Po to wymyślono wielopunktowy AF i przekazywanie obiektu między punktami.
 W 1998. Canon miał już 45 -punktowy AF.
   komor - Wto 28 Cze, 2016
 
 Pisząc o trzymaniu się środka nie miałem na myśli tylko centralnego punktu, ale generalnie środka kadru. Po co wymyśla się lepszy AF niż ten, który jest w 6D to wiem.
  Przecież krytykuję 6D właśnie za AF, pomimo, że ma on też i pewne zalety w stosunku do innych wcześniejszych modeli Canona. fides - Wto 28 Cze, 2016
 
 ... a topowe Nikony miał wtedy aż
  5 punktów http://mir.com.my/rb/phot...ng/finderF5.gif 
 
 To zdjęcie z katalogu F5 było dość zabawne http://imgsv.imaging.niko...g/his6_f5_4.jpg
 kistian - Wto 28 Cze, 2016
 
 Witam
   
 na wstępie dziękuję za zainteresowanie się moim tematem. Co do szkieł których musiałbym się pozbyć po przejściu na FF to C10-22 i C18-135. Także bez szału
  Chociaż tego drugiego nie szkoda mi i ciągam go wszędzie gdzie innych byłoby mi zwyczajnie szkoda że mogłoby się im coś stać  Jednak planuje też zakup C 24-70 lub 24-105, ale to dyskusja na inny temat  teraz stoję przed wyborem puszki. W 5d markIII podoba mi się "z takich pierdółek ułatwiających życie" właśnie joystick. Czego brakowało mi w 60D (jak miałem okazje pobawić się 50d)
 
 Od początku ciągnie mnie do 5d mkIII, uważacie że warto poszukać nieschodzonego w przystępnej cenie?
 Wojmistrz - Wto 28 Cze, 2016
 
 E no, jak masz parcie na 5D MkIII to nie ma się co oglądać na inne puszki, tylko szukać dobrej ceny
   kistian - Wto 28 Cze, 2016
 
 Wojmistrz, Parcie to jedno a podjęcie racjonalnej decyzji to drugie
  dlatego zwróciłem się do Was o doradzenie z pośród wymienionych wcześniej puszek   fides - Wto 28 Cze, 2016
 
 http://www.ebay.com/itm/201606021674?rmvSB=true
 Wojmistrz - Wto 28 Cze, 2016
 
 
 Po 1 podoba ci się, po 2 brałeś ją mocno pod uwagę jako wybór, po 3 pisałeś że szukasz używki a to powinno się udać, po 4 po co masz się męczyć ze sprzętem którego nie będziesz lubił? 	  | kistian napisał/a: |  	  | Wojmistrz, Parcie to jedno a podjęcie racjonalnej decyzji to drugie  dlatego zwróciłem się do Was o doradzenie z pośród wymienionych wcześniej puszek   | 
 kistian - Czw 30 Cze, 2016
 
 Wojmistrz, Wszystko się zgadza, waham się jeszcze nad 7D mark II, można taniej znaleźć dzięki czemu szybciej będę mógł kupić nowe szkiełko
  Tylko właśnie pytanie, czy zastać przy APS-C czy przejść już na FF.. Tak się zastanawiam ponieważ przy zwierzakach jak robię z  C100-400 na APS-C wiadomo zakres trochę większy, ale i tak czasami brakuje... to na FF o wiele więcej razy będzie ten obiektyw "za krótki"... Preskaler - Czw 30 Cze, 2016
 
 Porównując dwie fotki wykonane tym samym obiektywem (C100-400) wykonane - jedna C40D a druga - C 5D3 i i kadrując je do tego samego rozmiaru (crop. FF) otrzymujemy i tak dużo lepsza jakość z matrycy FF. Fakt, że to inna epoka ale może ktoś z posiadających dostęp do obu aparatów (C7D3 i C5D3) mógł by wykonać takie porównanie?
 
 A oto porównanie:
 Zdjęcia wykonałem z obiektywem 100-400/4,5-5,6/LIS USM z włączoną stabilizacją z wolnej ręki przez tzw. folię Baadera.
 C5D Mk III
 
   
 C5D Mk III - crop
 
   
 C40D
 
   
 C40D - crop
 
   Wojmistrz - Czw 30 Cze, 2016
 
 kistian, bardziej bym się bał tego, że po przejściu z 60D na 7D MkII oprócz tornado w portfelu, wagi w plecaku i ergonomii, nie odczujesz adekwatnej różnicy. Patrząc na test optycznych, poza szerszym zakresem czułości ISO, sama matryca szumi nieco mocniej niż ta z 60D. Zyskujesz 2Mpx, filmowanie 60fps, znacznie szybszą serię i więcej punktów AF więc do samolotów czy ptaszków jest git, ale do krajobrazów już bez rewelacji. 5D MkIII ma większe piksele, a to nie jest bez znaczenia, ale to twój wybór
   komor - Czw 30 Cze, 2016
 
 Preskaler, przy jakich czułościach wykonałeś to porównanie?
 Andrzej.M. - Czw 30 Cze, 2016
 
 
  	  | kistian napisał/a: |  	  | Tylko właśnie pytanie, czy zastać przy APS-C czy przejść już na F | 
 Jeśli na APSC to na 80D - 24 Mpix i dobra(wreszcie! )dynamika barwna i rozpiętość tonalna powodują że zdjęcia będą nie gorsze od tych z FF , na dodatek używalne (czyli w pełni akceptowalny obraz) z ISO 1200 (dla 60D to było 800 ISO) - to tylko trochę mniej niż na 5DmkII - który przecież dawał całkiem niezłe obrazki. http://www.dxomark.com/Cameras/Ratings
 Jeśli dodać nieco lepszą możliwość odszumienia obrazu z 24Mpix matrycy - to wybrałbym właśnie ten model.
 Jeśli zaś miałby to być FF - to oczywiście 5DmkIII (jeśli nie liczyć Pentaxa K-1
  ).  Jak widać na teście matryc różnice między matrycą 6D i 5DmkIII są kosmetyczne. Za to 2 Mpix więcej w 5DmkIII to możliwość ciut lepszego odszumienia obrazka na wysokich czułościach. O różnicy w ergonomii nawet nie wspominam. Wojmistrz - Czw 30 Cze, 2016
 
 Andrzej.M., jak byś się wczytał, to ergonomia idąca od 60D czyli w 6D/70D/80D nie odpowiada kistianowi.
 Andrzej.M. - Czw 30 Cze, 2016
 
 Wiem i wczytałem - ale jak chce lepszy obrazek...  to 80D albo FF.
 Choć  7DmkII da postęp i w obrazku i w ergonomii, to odrobina więcej jaką daje 80D powinna już być widoczna. Co do ergonomii Canonów - to wiesz...
   Wojmistrz - Czw 30 Cze, 2016
 
 Andrzej.M., ale tu dochodzimy do takich samych "perturbacji" jakie były przy zakupie 7D czy 60D. 7D miał ergonomię znaną z poprzedniej linii, a 60D nową skierowaną do filmujących i do tego miał lepszy obrazek niż  oparty na tej samem matrycy 7D ... a jednak ludzie kupowali zarówno to jak i to.
 muzyk - Pią 01 Lip, 2016
 
 
  	  | kistian napisał/a: |  	  | W 5d markIII podoba mi się "z takich pierdółek ułatwiających życie" właśnie joystick. | 
 Podpowiem: m.in. ze względu na to wybrałem 5DIII, a nie 6d.
 Kup 5dIII, nie pożałujesz.
 Andrzej.M. - Pią 01 Lip, 2016
 
 
  	  | Wojmistrz napisał/a: |  	  | 7D miał ergonomię znaną z poprzedniej linii, a 60D nową skierowaną do filmujących i do tego miał lepszy obrazek niż oparty na tej samem matrycy 7D | 
 Co ty  p... opowiadasz??? 60D miał obrazek gorszy nawet od mojego K-x ... Nawet w testach DxO widać że 7D ma lepszą matrycę.
  Ludzie kupują różne rzeczy , pewnie jak by cena 7D była jak 60d to pewnie 60 d zalegałby do dziś...   komor - Pią 01 Lip, 2016
 
 
  	  | Andrzej.M. napisał/a: |  	  | 60D miał obrazek gorszy nawet od mojego K-x | 
 Zgodnie z Twoją zasadą (napisaną parę postów wyżej), że z większej ilości megapikseli łatwiej odszumić, to nie wydaje mi się, żeby K-x jakoś specjalnie był lepszy. Patrzyłem np. tu:
 http://www.dpreview.com/reviews/canoneos60d/19
 
 Te ciapki w RAW-ach z K-x kojarzą mi się z odszumianiem… W teście na Optycznych była o tym mowa. Co do różnicy między 60D a 7D, to patrząc na te załączone zrzuty, wydaje się, że 7D lepszy. W praktyce może być lepszy przy dłuższym fotografowaniu, bo jest lepiej chłodzony, choć nie wiem, na ile to przekłada się na realne różnice.
 Andrzej.M. - Pią 01 Lip, 2016
 
 
  	  | komor napisał/a: |  	  | z większej ilości megapikseli łatwiej odszumić, to nie wydaje mi się, żeby K-x jakoś specjalnie był lepszy. | 
 
 Może doprecyzuję - po pierwsze porównywałem zdjęcia z obydwu aparatów zrobione przy czułościach 800-1000 ISO w tych samych warunkach i na tych samych obiektach bez odszumiania. Szumiały bardzo podobnie ale kolory i cienie lepsze były w K-X. Pewnie 18 Mpix z 60D jest łatwiej odszumiać niż 12 Mpix w K-X, ale przy tych czułościach takiej potrzeby nie było.  Nawet teraz staram się nie wychodzić poza ISO 1600.  ISO 3200 dla mnie użyteczne może być ale w modelach pełnoklatkowych.  To już wolę ustawić flesze.
   Wojmistrz - Pią 01 Lip, 2016
 
 Andrzej.M., jeszcze zaoferuj op szkła w Pentaxie na takim samym poziomie jak np wspomniany 100-400L
 fotoparanoja - Pią 01 Lip, 2016
 
 
  	  | muzyk napisał/a: |  	  | kistian napisał/a: W 5d markIII podoba mi się "z takich pierdółek ułatwiających życie" właśnie joystick.
 
 Podpowiem: m.in. ze względu na to wybrałem 5DIII, a nie 6d.
 Kup 5dIII, nie pożałujesz.
 | 
 
 ergonomia z 6d jest bardzo przyzwoita, w końcu zaczęło to przypominać nikona
   Warto wybrać 5d3 ze względu na af i jego mozliwości, punkty są zdecydowanie bardziej rozzstrzelone i boczne mają przyzwoita skuteczność, czego nie mozna powiedzieć o 6d
   Różnice ergonomiczne w takim aspekcie między tymi modelami w tym kontekście są pomijalne. Wedle testów 5d3 wypada o ciutke gorzej od 6d pod względem obrazowania, ja tego nie widzę
  ale skuteczność i jakość pracy modułu af w 5d3 może mierzyć się nawet z lepszymi w tej klasie. komor - Pią 01 Lip, 2016
 
 
  	  | fotoparanoja napisał/a: |  	  | ergonomia z 6d jest bardzo przyzwoita, w końcu zaczęło to przypominać nikona   | 
 Aaaa… To teraz rozumiem czemu 6D jest taki niewygodny!…
   kistian - Pią 01 Lip, 2016
 
 Witajcie,
 dziękuję Wam za wszystkie rady. Podjąłem decyzję,  będę szukał 5dmk3 w dobrej cenie z niskim przebiegiem.
 
 Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
   Wujek_Pstrykacz - Pią 01 Lip, 2016
 
 Dobra decyzja
   Preskaler - Pon 04 Lip, 2016
 
 
  	  | komor napisał/a: |  	  | Preskaler, przy jakich czułościach wykonałeś to porównanie? | 
 
 Przepraszam za opóźnienie w odpowiedzi ale teraz pora wyjazdowa!
 Czułość pewnie ok. 400 ISO. Nie podam dokładnej bo miałem "włam" do kompa i wirus mi wyżarł większość zdjęć. Te tylko ocalały, które były gdzieś tam umieszczone.
 kistian - Wto 05 Lip, 2016
 
 Witajcie,
 jeszcze na chwile odświeżę temat. Wiadomo, że najlepiej aby puszka miała jak najmniej "kręconych filmów" ale czy np 10h materiału - krótkie urywki nie ciągła praca to dużo na 5d mark III
 fides - Wto 05 Lip, 2016
 
 To już trup.
   
   Wojmistrz - Sro 06 Lip, 2016
 
 
 Tego ile on faktycznie nagrał to się pewnie nie dowiesz 	  | kistian napisał/a: |  	  | Witajcie, jeszcze na chwile odświeżę temat. Wiadomo, że najlepiej aby puszka miała jak najmniej "kręconych filmów" ale czy np 10h materiału - krótkie urywki nie ciągła praca to dużo na 5d mark III
 | 
  ale spokojnie może to być i 10 ale tysięcy godzin. Te konstrukcje o dziwo mają bardzo dobre chłodnienie matrycy i radzą sobie z wielogodzinnym filmowaniem. monkowy_dziadek - Sro 06 Lip, 2016
 
 
  	  | Wojmistrz napisał/a: |  	  | Te konstrukcje o dziwo mają bardzo dobre chłodnienie matrycy i radzą sobie z wielogodzinnym filmowaniem. | 
 U mnie po około 300 godzin rocznie na sztukę wypada i nic się nie dzieje, natomiast w body od foto migawka padła przy klatce numer 150200 (w przybliżeniu).
 Andrzej.M. - Czw 14 Lip, 2016
 
 
  	  | monkowy_dziadek napisał/a: |  	  | po około 300 godzin rocznie na sztukę wypada i nic się nie dzieje | 
 jakie długie przerwy między ujęciami dla schłodzenia matrycy stosujesz? To znaczy ile po 29 minutach pracy?
 monkowy_dziadek - Czw 14 Lip, 2016
 
 
  	  | Andrzej.M. napisał/a: |  	  | To znaczy ile po 29 minutach pracy? | 
 Zdarza się, że dwie, trzy sekundy, ale najczęściej około 10 - 20 minut.
 Wojmistrz - Czw 14 Lip, 2016
 
 Andrzej.M., tu akurat nie ma się do czego czepiać. Canony mają bardzo dobre chłodzenie i spokojnie są w stanie przetrwać wielogodzinne sesje filmowe z użyciem Magic Lantern. Piszę o ML, bo pozwala nawet modelom xxxD na filmowanie w All-i, co znacznie wymęcza i grzeje procesor, do tego bez limitu czasu.
 Andrzej.M. - Czw 14 Lip, 2016
 
 
  	  | monkowy_dziadek napisał/a: |  	  | Zdarza się, że dwie, trzy sekundy | 
 
 Pytam z ciekawości. Czyli rzeczywiście ograniczenie czasowe wynika z "układu" a nie z techniki. Wojmistrz, Ciekaw jestem czy tak samo jest z Pentaxami? Bo pewnie próbowałeś? I ten magiczny program pod Pentaxa też podchodzi? I do czego jest potrzebny? Sorry za naiwne pytania w temacie ML - ale zupełnie go nie znam. A może jednak wrócę do filmowania. 	  | Wojmistrz napisał/a: |  	  | nie ma się do czego czepiać. | 
    Coś tam skręciłem Pentaxami ale nigdy nie potrzebowałem więcej niż 5 minut - po prostu nigdy w życiu nie robiłem rejestracji... Może po prostu na to taśma była za droga... więc do tego wysyłano kamery "elektroniczne" z Ampexem.   
 P.S. Co to jest "All-i" ?
 Wojmistrz - Czw 14 Lip, 2016
 
 Andrzej.M., 29'59" to ograniczenie softwarowe wynikające z przepisów prawa, dla rozróżnienia kamkorderów od aparatów. Kamery obłożone są innymi opłatami za użycie kodeków, cłami i całym szeregiem innych utrudniaczy. Jeśli ktoś się weźmie za hackowanie Pentaxa, to może też uda się znacznie więcej wyciągnąć z tego sprzętu. Swoją drogą myślę, że chłopaki od ML mają ciche przyzwolenie, jak nie całą pomoc od strony Canona przy tworzeniu tego softu.
 All-i to kompresja wewnątrzklatkowa, czyli ta świetna do montażu.
 muzyk - Czw 14 Lip, 2016
 
 
  	  | Wojmistrz napisał/a: |  	  | jak nie całą pomoc od strony Canona przy tworzeniu tego softu. | 
 Też mi się tak wydaje
   kistian - Czw 14 Lip, 2016
 
 Witam,
 
 wielkie dzięki za pomoc w wyborze. Canon 5d mark III jest już u mnie
  coś rewelacyjnego  można się zakochać   muzyk - Czw 14 Lip, 2016
 
 Gratulacje!
 
  	  | kistian napisał/a: |  	  | można się zakochać   | 
 Eno, to tylko puszka... przejdzie Ci
     Wojmistrz - Czw 14 Lip, 2016
 
 Tak, tak, przejdzie ci puszka
   muzyk - Czw 14 Lip, 2016
 
 
  	  | Wojmistrz napisał/a: |  	  | ci puszka   | 
 hę?
 Ta to raczej nigdy nie przechodzi
     Wojmistrz - Czw 14 Lip, 2016
 
 Dobra koniec, bo zaraz cegiełki polecą
   kistian, gratuluję wyboru i liczę, że podzielisz się z nami swoimi fotkami w dziale nasze zdjęcia tudzież w galerii.
 Andrzej.M. - Pią 15 Lip, 2016
 
 
  	  | kistian napisał/a: |  	  | jest już u mnie  coś rewelacyjnego | 
 Najlepszy - bo Twój.
   Pokaż zdjęcia nim zrobione.
   
 |  |