|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - Male studio
awerty86 - Czw 11 Sie, 2016 Temat postu: Male studio Witam, chce kupic lampy do malego studia. Mianowicie bede fotografowal bielizne i stroje kapielowe na modelkach, myslalem o 3 lampach tylko nie jestem pewien ile Ws powinny miec. Jedna na pewno z duzym oktagonalnym softboxem, jedna jako katra z mniejszym softboxem i cos do podswietlenia postaci z tylu. Czy taka konfiguracja jest dobra, moze warto tez by bylo kupic beauty dish i z nim sprobowac? Moj budzet to jakies 2500zl Z gory dziekuje za podpowiedzi
Andrzej.M. - Czw 25 Sie, 2016
Jakie masz pomieszczenie?
Wojmistrz - Sob 27 Sie, 2016
A te modele żywe czy kukły? Fotografując kukły ze statywu, światło można minimalizować, bo możesz wydłużać czasy naświetlania czy wręcz bawić się w HDRy.
awerty86 - Pon 05 Wrz, 2016
Wynajmę duże pomieszczenie, z tym nie będzie problemu, małe to w cudzysłowiu Modelki będą żywe. Myślałem o dwóch softboxach i beaty dish, aparat to 5dII i canon 24-105L. Tylko jakiej mocy i którego producenta lampy kupić?
Andrzej.M. - Pon 05 Wrz, 2016
Producent zasadniczo obojętny byle wszystkie lampy z tej samej serii kupić. (żeby palniki tak samo świeciły). Mają mieć lampę pilotującą halogenową 150W regulowaną razem z mocą flesza. Moc? Do twoich celów powinny być co najmniej 600Ws. Bo raz - modyfikatory swoje zabiorą, a dwa - jak modele będą się poruszać - to trzeba krótkiego błysku w okolicach 1/1000s. Czyli jakiejś 1/8 mocy nie więcej. Szczęśliwie pełna klatka pozwala na wyższe ISO bez większej utraty jakości. Lamp powinno być co najmniej 5 -6. Jedna z góry z wielkim softboxem. Dwie boczne do oświetlenia tła z wąskimi softboxami z gridem. Dwie do pięciu - do oświetlenia modeli - dwa w kontrze plus jedna, dwie - trzy od przodu. Zależy jakie zdjęcie mam być. Można by dużo na temat , ale to nie kurs fotografii...
awerty86 - Pon 05 Wrz, 2016
Zdjęcia coś w ten deseń, tło może być kartonowe na rolce.
Andrzej.M. - Pon 05 Wrz, 2016
Stać cię na Heidi Klum?
A na tego fotografa? Rankin chyba na brak zajęcia nie narzeka...
Jak masz takie umiejętności - to trzy przenośne Fomei Digitalis 600 PRO STROBO powinny wystarczyć .
awerty86 - Wto 06 Wrz, 2016
To sobowtór Heidi ze wschodu, bierze 5zł za godzinę pracy
Dzięki o to mi chodziło, jakiej mocy lampy i ile. Widziałem efekty z użyciem Broncolor Para, jedyna wada - cena, postawię na beauty dish.
Wojmistrz - Wto 06 Wrz, 2016
awerty86, tylko nie zaświeć tych modelek na śmierć Kolega poradził lampy 600Ws, a to naprawdę dużo, zwłaszcza że chcesz oświetlać kilkoma lampami. Kolejna sprawa to budżet, taka lampa kosztuje ze 3000zł za sztukę.
Nie wiem jak wielkie będziesz miał te studio, ale takie książkowe minimalne wymiary to 4x8m i chyba najważniejsze, minimum 3m wysokości. Takie studio można spokojnie obsłużyć lampami 300-400Ws i nie chodzi wyłącznie o cenę, ale i możliwość opanowania światła. Dużo nie zawsze znaczy lepiej. Myślę, że spokojnie powinny wystarczyć ci np lampy Quantuum Pulse lub Move 300 lub 400. Za 3 lampy zapłacisz poniżej 2000zł więc zostanie ci na 3 solidniejsze statywy do tych lamp.
Wszystkie takie modyfikatory jak Broncolor Para można spokojnie niskobudżetowo zastąpić odpowiednimi parasolkami z Chin i uwierz różnice nie są aż tak widoczne, zwłaszcza dla amatora, by płacić w tysiącach złotych, wystarczą setki. Zobacz sobie jakie efekty masz z byle wielkiej parasolki. Taki 220cm Westcott to wydatek 600zł, ale chińskie parasolki 180-200cm, a kupisz nawet poniżej 200zł.
Od razu prostuję. Te chińskie wcale nie oznacza złe, większość tego co jest na rynku foto, to te same produkty, a jedynie brandowane. Sam używam kupę chińszczyzny i wiem, że zazwyczaj warto to zamawiać, ale nie polecam tych skrajnie tanich.
awerty86 - Wto 06 Wrz, 2016
Modelki w bieliźnie raczej będę fotografował we wnętrzach więc lampa z baterią to zbędny wydatek. Bedą lampy 400Ws, beauty dish, duży octa softbox i podłużny z gridem. Wypróbuję taki zestaw, jak mi nie będzie pasowało to kupię inne modyfikatory. Zdjęcia będę robił w okolicach lutego więc mam jeszcze trochę czasu żeby się przygotować. Czym różnią się lampy Pulse od Move i ich wersje Pro?
Andrzej.M. - Wto 06 Wrz, 2016
awerty86 napisał/a: | lampa z baterią to zbędny wydatek | Jeśli nie przenosisz sesji z jednego do drugiego wnętrza - to tak. Ale napisałem - jeśli masz takie umiejętności - to po prostu szkoda czasu na szukanie gniazdek.
Wojmistrz napisał/a: | Takie studio można spokojnie obsłużyć lampami 300-400Ws i nie chodzi wyłącznie o cenę, ale i możliwość opanowania światła. |
Spokojnie, jak masz możliwośc użycia 1/256 mocy i x-TTL z HSS to 600Ws wcale nie jest dużo. Czasem może brakować - ale na FF można trochę ISO podbić. No i nie doczytałeś - że chodzi o korzystanie z max.1/8 mocy - bo błysk jest dość krótki żeby zamrozić ruch. Jeśli praca ma nieść swobodę i modelce i fotografowi. Ale nie musicie mnie słuchać ... Najlepiej kupcie najtańsze chińczyki ...
Nimi też się da. Niedawno urządziłem małe studio takimi, ze statywami, modyfikatorami, tłami i ich podwieszeniem. Tyle że do focenia produktów. I dałem 3x200Ws - całość za za 1500zł. Też można - tylko trzeba wiedzieć co do czego.
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 2016 11:16 ]
Wojmistrz napisał/a: | różnice nie są aż tak widoczne, zwłaszcza dla amatora, | Jak ktoś buduje studio pod fotografowanie modelek w bieliźnie - to przestaje być amatorem, bo to znaczy że zamierza to robić zarobkowo.
komor - Wto 06 Wrz, 2016
We wnętrzu nie trzeba szukać gniazdek, wystarczy zabrać długi przedłużacz, jak już ktoś zabiera 5–6 lamp na sesję. Zastanawiam się tylko, po co to HSS i TTL do takich sesji? Jeśli już jest potrzeba zamrażania ruchu (a jest?) to trzeba wybrać (nieco droższe) lampy IGBT i wtedy zamrażanie mamy lepsze bez kombinowania. Kupno lamp z zasilaniem akumulatorowym oczywiście też jest sensowne, bo uniezależnia nas od lokalizacji, ale na to trzeba mieć znacznie większy budżet.
awerty86 napisał/a: | Czym różnią się lampy Pulse od Move i ich wersje Pro? |
Move Pro ma już sterowanie IGBT, czyli takie jak w lampach reporterskich – mniejsze „moce” błysku osiągane są nie poprzez mniejsze naładowanie kondensatora jak w tradycyjnych lampach studyjnych, przez co łuk elektryczny jest słabszy (ale długi), tylko poprzez puszczanie łuku „pełną parą”, a następnie odpowiednio szybkie jego odcięcie, przez co poziom naświetlenia jest odpowiednio mały, a długość błysku lampy bardzo krótka, co skutecznie zamraża ruch.
Pulse i Pulse Pro podobnie się różnią, a czym jeszcze, to trzeba marketing poczytać.
Andrzej.M. - Wto 06 Wrz, 2016
komor napisał/a: | Zastanawiam się tylko, po co to HSS i TTL do takich sesji? |
Na pokazanych przykładach jedno zdjęcie jest zrobione we wnętrzach - a jak się je wynajmuje na godziny - to można zastać np. światło słoneczne wpadające przez wielkie okno... Z HSS problem znika.
TTL ? Proste - czasem jest potrzeba zrobić coś szybko - i mając TTL ustawiam na lampach tylko kompensacje +/- i mam w miarę szybko prawidłową ekspozycję . Bez mierzenia i testowania każdego flesza.
komor napisał/a: | Move Pro ma już sterowanie IGBT, czyli takie jak w lampach reporterskich – mniejsze „moce” błysku osiągane są nie poprzez mniejsze naładowanie kondensatora jak w tradycyjnych lampach studyjnych, przez co łuk elektryczny jest słabszy (ale długi), tylko poprzez puszczanie łuku „pełną parą”, a następnie odpowiednio szybkie jego odcięcie, przez co poziom naświetlenia jest odpowiednio mały, a długość błysku lampy bardzo krótka, co skutecznie zamraża ruch. | Właśnie o tym pisałem polecając używanie 1/8 mocy.
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 2016 21:55 ]
komor napisał/a: | We wnętrzu nie trzeba szukać gniazdek, wystarczy zabrać długi przedłużacz, jak już ktoś zabiera 5–6 lamp na sesję. |
Niby tak , ale podłącz na raz 6 lamp , w każdej masz 150W halogen - razem niedużo - bo raptem 900W, do tego ładowanie kondensatorów i starą instalację w jakimś pałacyku... Coś dodać?
komor - Wto 06 Wrz, 2016
Andrzej.M. napisał/a: | Na pokazanych przykładach jedno zdjęcie jest zrobione we wnętrzach - a jak się je wynajmuje na godziny - to można zastać np. światło słoneczne wpadające przez wielkie okno... Z HSS problem znika. |
Przy f/8, 1/200s i ISO 50 też znika. Zresztą nie wiem jak inni, ale ja często takie światło chciałbym właśnie wykorzystać, doświetlając tylko swoim. No i zawsze można zasłonić.
Andrzej.M. napisał/a: | TTL ? Proste - czasem jest potrzeba zrobić coś szybko - i mając TTL ustawiam na lampach tylko kompensacje +/- i mam w miarę szybko prawidłową ekspozycję . |
Na ten temat dyskusja była parokrotnie i generalnie jest szkoła falenicka i otwocka, więc ok, niech będzie. Dla mnie szybciej ustawić to w manualu i mieć pełną powtarzalność, bez humorów TTL związanych ze zmianami kadru itd. No i oczywiście w dobie cyfry zamiast światłomierza lepiej do studia zabrać laptopa lub tablet z dobrym wyświetlaczem i odpowiednie oprogramowanie.
Andrzej.M. napisał/a: | Niby tak , ale podłącz na raz 6 lamp , w każdej masz 150W halogen - razem niedużo - bo raptem 900W, do tego ładowanie kondensatorów i starą instalację w jakimś pałacyku... Coś dodać? |
Można dodać tylko, że według mnie 6 lamp to naprawdę już mocno dużo i w plenerze nieczęsto się zdarzy i raczej rozkręcanie wszystkich pilotów na pełne 150W to już prawie można zacząć fotografować przy świetle ciągłym. Błyskać już nie trzeba Ale oczywiście różne są sposoby fotografowania i różne potrzeby. I budżety, bo 6 lamp z zasilaniem akumulatorowym to już spora kasa, tym bardziej jeśli mają mieć 600 Ws i piloty po 150 wat.
Andrzej.M. - Wto 06 Wrz, 2016
komor napisał/a: | bo 6 lamp z zasilaniem akumulatorowym to już spora kasa, tym bardziej jeśli mają mieć 600 Ws i piloty po 150 wat. |
Primo - dlatego napisałem o 3 lampach - w dysze się zmieści.
Secundo - akumulatorowe mają mocne diody
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 2016 22:20 ]
komor napisał/a: | Dla mnie szybciej ustawić to w manualu i mieć pełną powtarzalność, bez humorów TTL związanych ze zmianami kadru itd. |
Poza tym obydwie funkcje (x-TTL i HSS) są jakoś nierozerwalne.
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 2016 22:24 ]
komor napisał/a: | raczej rozkręcanie wszystkich pilotów na pełne 150W to już prawie można zacząć fotografować przy świetle ciągłym. Błyskać już nie trzeba |
No niekoniecznie - w jasnych pomieszczeniach i tak się włącza żeby widzieć jak świecą. Rozkład światłocieni . A modyfikatory sporo zabierają.
Wojmistrz - Wto 06 Wrz, 2016
Panowie! Odjechaliście od podstawy tematu. awerty86 napisał/a: | Moj budzet to jakies 2500zl |
komor - Wto 06 Wrz, 2016
Cytat: | Poza tym obydwie funkcje (x-TTL i HSS) są jakoś nierozerwalne. |
Bo żeby zaimplementować HSS, to już trzeba w pełni współpracować z systemem wymiany informacji między korpusem a lampą, czyli automatykę TTL mamy już wtedy załatwioną.
Andrzej.M. napisał/a: | Primo - dlatego napisałem o 3 lampach - w dysze się zmieści. |
Napisałeś:
Andrzej.M. napisał/a: | Niby tak , ale podłącz na raz 6 lamp |
Andrzej.M. napisał/a: | Secundo - akumulatorowe mają mocne diody |
Napisałeś:
Andrzej.M. napisał/a: | w każdej masz 150W halogen |
Oczywiście wiem, że można i tak, i tak, i jeszcze inaczej. Ja tylko zbijałem argumenty o potrzebie posiadania akumulatorowego zasilania z powodu szukania gniazdek w pokoju obok. Bo że w danej miejscówce prądu może nie być wcale, to oczywiście zupełnie inna sprawa i może się tak zdarzyć.
Andrzej.M. - Wto 06 Wrz, 2016
komor napisał/a: | ja często takie światło chciałbym właśnie wykorzystać, doświetlając tylko swoim |
Też lubię , ale czasem trzeba właśnie doświetlić i cośkolwiek słoneczko "przygasić" . Albo coś w ruchu przymrozić...
Wiem że piszę i o diodach i o halogenach , ale nie szkodzi mieć i jedne i drugie. Znaczy akumulatorowe i zasilane prądem. Albo zasilane prądem z dodatkowym zasilaczem akumulatorowym. Natomiast do samego studia - bez wyjazdów w plenery - nowoczesne z krótkim błyskiem i 600 Ws można w 2500 zmieścić , choć pewnie z trudem.
komor - Wto 06 Wrz, 2016
Wojmistrz napisał/a: | Panowie! Odjechaliście od podstawy tematu. awerty86 napisał/a: | Moj budzet to jakies 2500zl |
|
No to 4x Yongnuo YN600 i reszta na statywy i modyfikatory. Za 2500 zł takie zlecenie to ciężko będzie prawdziwym światłem studyjnym opędzić. Strobing i współpraca ze światłem zastanym może raczej?
matys - Wto 06 Wrz, 2016
6 x 600Ws - odpalasz piloty i modelce spływa twarz(czyt. makijaż) nie mówiąc już o błyskaniu z pełną mocą. 3600Ws - jeden strzał i po włosach
Nie tak dawno miałem zaszczyt uczestniczyć w zlocie optyczne.pl i w warsztatach prowadzonych przez Pana Jacka Bonieckiego. Tak się złożyło, że moja grupa fotografowała w pełnym słońcu, niemal bezchmurne niebo. Kożystaliśmy z dwóch Quadralite Atlas 600. Spokojnie wystarczały by kontrować ostre światło słoneczne, zakładane były modyfikatory i również radziły sobie bez problemu.
Jestem pewien, że taka moc łączna będzie też również wystarczająca w studiu. Zapewne też nie będziesz używał czasów krótszych niż, powiedzmy, 1/250 - no chyba, że będziesz miał modelki jeżdżące przed obiektywem na rowerze itp...
Czyli jakieś 1200ws razem. Czy to rozbijesz na 2,3,4 lampy to już twoja sprawa. Możesz kupić 2 razy po 300/400Ws na główne, plus coś słabszego w okolicy 150Ws na wypełnienie tyłu lub przodu. Zależy jakie masz preferencje i co chcesz uzyskać.
Potwierdzeniem moich słów może być np: Lara Jade - dość znana fotograf mody w UK. Z czego korzysta zazwyczaj w studiu i poza ? Broncolor Siros Kit 800S -czyli zestaw z max 800Ws
Napisałem tutaj o zestawach akumulatorowych, ale ty oczywiście możesz kupić zasilane z sieci, wtedy będzie zapewne taniej no i w studiu nie widzę potrzeby na aku.
Za 2,5tys kupisz dwa zestawy np: QuadraLite Move 300 KIT2 i po temacie.
komor - Wto 06 Wrz, 2016
matys, akurat Atlasy to są lampy dokładnie w specyfikacji podawanej przez Andrzeja, czyli mają 600Ws, mają TTL i HSS oraz zasilanie akumulatorowe. Do kontrowania światła słonecznego na pewno wystarczą, ale wy używaliście ich ze zwykłymi nadajnikami Navigator, prawda? Czyli bez HSS i TTL, więc przymykać przysłonę musieliście tak, żeby z ekspozycją od tego ostrego słońca zmieścić się w czasie X, który pewnie dla wszystkich aparatów trzeba było przyjąć 1/200 lub nawet niżej. I wszystko fajnie, z tym że taka lampa kosztuje ponad trzy klocki. Miałem taką na teście dzięki sklepowi Notopstryk i bardzo mi się spodobała. Ale na liście zakupowej nowych lamp zajmuje niestety gdzieś tak dopiero trzecie miejsce w kolejności. Z powodu ceny w stosunku do moich zastosowań (czyli prawie nigdy plener bez prądu, plus konieczność zastosowania HSS i dużej mocy).
Andrzej sugerował lampy 600Ws po to, żeby używać ich na 1/8 mocy (w celu uzyskania krótkiego błysku), więc o spalenie włosów nie ma obawy. Ja tylko nie widzę generalnie takiej potrzeby mrożenia ruchu. To znaczy owszem, czasem jest to niezbędne, ale nie przy dziewczynach w bieliźnie. No i nie w budżecie 2500 zł.
matys - Wto 06 Wrz, 2016
Jedna była z TTL i HSS zo to druga bez HHS na pewno, nie wiem jak z TTL bo uzywalismy w manualu cały czas. Co do HSS jestem pewien, bo robiliśmy modelkę skaczącą przed samochodem więc czasy były krótkie. Sprawdziłem teraz, miałem 1/400s
Ta bez HSS coś koło 2,2tyś zł. Ta z HSS nawet nie wiem. Możliwe, że tak jak piszesz, coś koło 3tys.
Mi raczej chodziło o to, że to przerost formy na treścią. To oczywiste, że taka lampa 600Ws będzie więcej kosztowała niż 200-300Ws tego samego producenta z tej samej linii. Więc po co kupować 600Ws tylko żeby używać ich na 1/8 ? to mija się rczej z celem. Też dopisałem, że potrzeby mrożenia ruchu nie ma, co również zauważyłeś. Gdyby byl ruch to wedy 600Ws ma sens. No ale modelki w bieliźnie, nie poruszają się z prędkością ~50km/h na szczęście szcezgólnie ta przedstawiona na zdjęciach poglądowych
hijax_pl - Sro 07 Wrz, 2016
A tak przy okazji to jesli rzeczona lampa steruje błyskiem napięciowa to życzę powodzenia ze skracaniem błysku przez redukcje mocy
Rożne konstrukcje sie zdarzają
Dżozef - Sro 07 Wrz, 2016
600Ws lampy do "małego studia"
komor - Sro 07 Wrz, 2016
hijax_pl, w wątku jest mowa o lampach IGBT. Choć oczywiście ja nadal nie widzę specjalnej potrzeby mrożenia.
matys napisał/a: | Sprawdziłem teraz, miałem 1/400s |
A jakie radio było na aparacie?
czy
?
awerty86 - Sro 07 Wrz, 2016
komor napisał/a: | Wojmistrz napisał/a: | Panowie! Odjechaliście od podstawy tematu. awerty86 napisał/a: | Moj budzet to jakies 2500zl |
|
No to 4x Yongnuo YN600 i reszta na statywy i modyfikatory. Za 2500 zł takie zlecenie to ciężko będzie prawdziwym światłem studyjnym opędzić. Strobing i współpraca ze światłem zastanym może raczej? |
W takim razie będę musiał wydać więcej, kupię 3 lampy, jedną 600Ws i dwie 400Ws. Modyfikatory z niższej półki, nie muszę mieć od razu sprzętu Profoto. Zdjęć kropel wody robić nie będę więc krótkie czasy nie przydadzą się, fajnie to mieć ale to jest tak ze wszystkim - cena rośnie i rośnie a ciągle można więcej.
hijax_pl - Sro 07 Wrz, 2016
komor, to przez to, że kolega Andrzej jak zwykle pojechał i wyskoczył z lampami 600Ws z pilotami halogenowymi 150W
Andrzej.M. - Sro 07 Wrz, 2016
awerty86 napisał/a: | djęć kropel wody robić nie będę więc krótkie czasy nie przydadzą się, fajnie to mieć ale to jest tak ze wszystkim - cena rośnie i rośnie a ciągle można więcej. |
No właśnie po to warto kupić raz a nie co chwilę pakować się w coraz wyższe koszty. To tak jak z obiektywem - i tak w końcu musisz kupić dobry...
Poza tym , jak robisz modelki - nie wiem jak ty , ale ja lubię jak się ruszają chodzą , obracają się skaczą... po kilku sesjach będziesz miał dosyć tych samych statycznych póz... Wtedy docenisz lepsze lampy.
Wojmistrz - Sro 07 Wrz, 2016
awerty86, synchro w granicy 1/160s to standard jaki można zrobić praktycznie każdym aparatem ze stopką i to faktycznie wystarczy do pracy studyjnej.
Piszesz, że chcesz wynajmować pomieszczenie więc napiszę ci coś do przemyślenia, abyś nie popełnił kilku moich błędów.
Mieszkam w UK i zajmuję się zawodowo fotografią oraz filmowaniem. Nie mam określonego profilu, robię wszystko co daje kasę, o ile czas na to pozwala. Spora cześć osób na tym forum też jest zawodowcami, ale może mieć całkiem odmienne doświadczenia.
Ze względów finansowych i prawnych, nie mam własnego, dużego lokalu, więc wynajmuję potrzebne mi pomieszczenia na godziny. Tak na prawdę, absolutnie nie są przystosowane do fotografii, ale miejsce to ma łatwy dojazd, parking, znaną lokalizację i w moim przypadku jest bardzo tanie. Dokładnie są to sale w byłej szkole, która w prywatnych rękach została odremontowana i wynajmuje powierzchnie na biura i kluby. Mieści się tam np siłownia, hala sportowa, kluby sztuk walki, ale i centra konferencyjne oraz dziesiątki mniejszych i większych firm. Swoją drogą brawo! Świetny plan zagospodarowania przestrzeni. Żal, że w Polsce np moja podstawówka niszczeje pusta z powybijanymi oknami, a kiedyś chodziło do niej ponad 1000 dzieciaków, wielkie marnotrawstwo. Ale wróćmy do tematu. Jak pisałem tamte pomieszczenia wynajmuję w razie potrzeby, a do tego wszystkiego mam swoje przydomowe studio, które mieści się w salonie. Wszystko przygotowane jest na tyle uniwersalnie (białe ściany, łatwo przesuwalne meble, zamaskowane uchwyty, bloczki itd), by w około 15 minut można było zacząć drobne sesje. Do tego wszystkiego mam pomieszczenie główne: 2x3m tak 6m² To jest mój office, przechowalnia sprzętu i na te miejsce mam zarejestrowaną działalność. Ostatnią rzeczą jest mobilne studio w postaci auta, w którym przewożę uniwersalny zestaw, jaki potrzebuję u klientów, u których wykonuję różne usługi. Jak widać mam trochę zamieszane Przejdźmy do sprzętu. Oprócz kilku lamp reporterskich, pracuję na 3 lampach studyjnych 300Ws z czego 2 są to Quantuum Pulse 300 i mają światło modelujące 150W, oraz jedna nie pamiętam nazwy ale mała niby klasy "pro" z zaledwie 75W. Siłę błysku mają praktycznie taką samą, co sprawdziłem kiedyś robiąc pomiar w Lr, ale już tak mała zmiana samego światła modelującego potrafi doprowadzać do nerwów podczas sesji. Najlepiej dla mnie by było sprzedać te maleństwo i kupić trzecią Pulse 300, ale akurat najfajniej pracuje mi się właśnie z nią, bo ma równy błysk, ładuje się najszybciej i do tego zajmuje 4x mniej przestrzeni. Ważne są także modyfikatory. Quantuumy pracują w standardzie Bowensa, uniwersalna... uniwersalnie, do tego lampy reporterskie w zależności od "trzymaczki", albo uniwersalnie albo też Bowens. Wszystko, dodatkowo z gratami do filmowania zajmuje około 4-5m³
Dlaczego to wszystko napisałem? Jeśli wynajmiesz pomieszczenie na stałe i będziesz w nim robił studio, które będzie miało tam być latami, to można inwestować nawet niewielkie pieniądze, kupować różne lampy, modyfikatory, tła, zabawki np generator dymu i tak powoli rozwijać studio. Jeśli chcesz wynajmować pomieszczenie podobnie jak ja, na zasadzie każdorazowego rozkładania się ze sprzętem, w życiu nie kupił bym już różnych lamp, a zwłaszcza o różnej mocy. Kupił bym zestaw, jak najmniejszy, lekki i dobrze spasowany. Tu dodam, że zestaw lamp reporterskich z _TTL potrafi działać cuda. Swoją drogą, gdybym miał taką możliwość, wolałbym wynajmować gotowe studio, z oświetleniem, tłami itd na godziny. Wiem, że w Polsce są takie możliwości.
awerty86 - Sro 07 Wrz, 2016
Lampy Quadralite Move Pro 400 wyglądają sensownie w cenie około 1000zł za sztukę, mają wyzwalanie IGBT, będę mógł wtedy używać krótszych czasów, kupię 3 takie lampy. Dobry pomysł z tą szkołą, to nie będą regularne sesje zdjęciowe, raz na miesiąc może więc rozkładanie sprzętu nie będzie uciążliwe.
Andrzej.M. - Sro 07 Wrz, 2016
Wojmistrz napisał/a: | gdybym miał taką możliwość, wolałbym wynajmować gotowe studio, z oświetleniem, tłami itd na godziny. Wiem, że w Polsce są takie możliwości. |
Ja tak robię , co nie zmienia faktu że mam również własne studio mobilne oparte na 4 Metzach i 4 lampach studyjnych ze światłem pilotującym. Do tego statywy, modyfikatory, piloty i tła . I mam dodatkową możliwość robienia zdjęć z tym zestawem w kilku zaprzyjaźnionych lokalizacjach za symboliczną opłatą.
Wojmistrz - Sro 07 Wrz, 2016
Ale zastanowiłeś się po co ci te krótsze czasy...?
Weź aparat ustaw na TV 1/160s i zrób fotkę komuś kto nawet idzie z szybkością modelki na wybiegu.
[ Dodano: Sro 07 Wrz, 2016 11:26 ]
Andrzej.M., a studyjne masz różne czy takie same?
awerty86 - Sro 07 Wrz, 2016
Wojmistrz napisał/a: | Ale zastanowiłeś się po co ci te krótsze czasy...?
Weź aparat ustaw na TV 1/160s i zrób fotkę komuś kto nawet idzie z szybkością modelki na wybiegu.
[ Dodano: Sro 07 Wrz, 2016 11:26 ]
Andrzej.M., a studyjne masz różne czy takie same? |
No tak do modelek wystarczy 1/160s więc wezmę serię Move 400 po 700zł za sztukę to prawie się w budżecie zmieszczę, teraz tylko czy 400Ws mi wystarczy do studia?
Andrzej.M. - Sro 07 Wrz, 2016
Wojmistrz napisał/a: | studyjne masz różne czy takie same? |
3 takie same, jedna nowsza - niestety świeciła inaczej , musiałem dopasować barwę.
awerty86 napisał/a: | No tak do modelek wystarczy 1/160s |
To sobie zrób zdjęcie dziewczyny na 1/160s w obrocie... i zobacz czy włosy są ostre... albo rzęsy...
W wielu lampach pełny a nawet pól błysku trwa dłużej niż 1/500s więc łatwo o nieostrość powodowaną ruchem.
Ale jak cię to nie przekonuje to weź takie: http://afe.pl/kompletny-z...ws-steiner.html będziesz miał chociaż wygodę i zapas mocy.
Wojmistrz - Sro 07 Wrz, 2016
awerty86 napisał/a: | czy 400Ws mi wystarczy do studia? | Mi wystarczy 300Ws, ale to wszystko kwestia modyfikatorów, ilości lamp i odległości od modelek.
matys - Sro 07 Wrz, 2016
komor, ten pierwszy wyzwalacz. Czyli mam głupie szczęście i mam błysk na zdjęciu ?
komor - Sro 07 Wrz, 2016
matys, przyjrzyj się dokładniej, czy nie masz ciemniejszego paska na dole. Być może błysk był dość kierunkowy i oświetlał tylko modelkę/górę modelki, a na dole, w szerszym kadrze było tylko słońce.
|
|