forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw do portretów dla wizażystki (Canon)

wizazystka - Sro 07 Wrz, 2016
Temat postu: Obiektyw do portretów dla wizażystki (Canon)
Witam.
Przepraszam że zaśmiecam forum żenującym poziomem pytania jak na to forum jednak potrzebuje naprawde pomocy...

Otóż jestem wizażystką, coraz częściej foce zdjęcia swoich makijaży, nawet za pomocą beauty disha czy okty, jednak do tej pory robiłam to za pomocą starego kitu od canona 1000d.

Niestety po wielu latach walki mi się zepsuł i chciałabym kupić minimalnie lepszy obiektyw.

Zaznaczam nie chcę udawać profesjonalisty bo jestem laikiem w fotografii i wiem tyle ile pracuje przy sesjach... jednak zależy mi na jaknajlepszej jakości zdjęć.... I tutaj mój problem, bo ja się kompletnie nie znam na obiektywach i parametrach... Kilka osób poleciło mi Canon EF 50 mm f/1.8 II jednak wydaje mi się że lepsza byłaby zmienoogniskowa jako że mam małe pomieszczenie. Czy możecie mi coś doradzić co będzie kompatybilne bez żadnych konwenterów, przejściówek czy nie wiadomo czego :/ i dobre do portretów ew close upów że tak brutalnie napisze: "studyjnych" ?

Będę niesamowicie wdzięczna za odpowiedź!!!!!

Kasia.

komor - Sro 07 Wrz, 2016

wizazystka, moim zdaniem nie potrzebujesz zmiennoogniskowego obiektywu, jeśli chcesz fotografować głównie twarz czy popiersie, a nie całą postać. Wspomniany Canon 50mm f/1.8 II ma obecnie następcę z dopiskiem STM w nazwie, za prawie niezmienioną cenę (jeśli mówimy o nowym). Polecam gorąco, bo portrety twarzy wyjdą na pewno lepiej niż kolejnym obiektywem kitowym. Jeśli jednak z jakichś powodów wolisz mieć ponownie zakres 18-55 mm, to kup po prostu kolejnego kitowca, takiego ze stabilizacją (jest lepszy niż te starsze bez IS). Budżet na taki obiektyw będzie w sumie mniejszy niż na 50/1.8 STM.
wizazystka - Sro 07 Wrz, 2016

komor napisał/a: