|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka 1500-2500 konkretne wymagania
piotrzpolamalin - Wto 18 Paź, 2016 Temat postu: Lustrzanka 1500-2500 konkretne wymagania Dzień dobry SZANOWNYM użytkownikom forum.
Przymierzam się do zakupu lustrzanki w cenie 1500-2500 zł (wiem, że dla niektórych nic w tej cenie się nie poleca, bo sam dobry obiektyw kosztuje w okolicach 2000).
Mam już obrany cel. Odrzuciłem te śmieciowe canony (1200d) i inne nikony. Ująłem śmieciowe, bo numeracji jest od groma i zbierają niskie noty zdjęciowe.
Więc tak na mój cel padł albo nowy Pentax k-50 z 2 kitami (18-55, 50-200), z czego sprzedam 18-55 i zakupię być może stałkę 50 1,4 lub 1,7 - tyle, że mnie stac na wersję bez AF i tu też kwestia czy sobie poradzę na początek, ewentualnie rozmyślam też nad Canon Eos 7D tutaj byłby znacznie większy budzet potrzebny - około 3000zł i pewnie przebieg w granicach 50-80 tysięcy zdjęc przy nie wiadomo której migawce. Nie znam się na nowych a tym bardziej na używkach i szkoda by mi było wyrzucić w błoto kasę, - bo może mieć ukrytą wadę, którą odkryję po 3 miesiącach użytkowania - cieżko też trafić o rozsądny obiektyw z tym Canonem - by zmieścic się w budzecie.
Stad myślę o tym Pentaxie i ewentualnej dopłacie do lepszego obiektywu, niż dobre body Canon i słaby obiektyw (chyba, że obiektywy w przeciwieństwie do Pentaxa - u Canona są tańsze?).
Cel zdjęć - to wyłącznie natura, góry (czy wystarczy kitowy 50-200 czy lepiej coś koło 20 lub 35 ?), - sporadycznie zdjęcia koncertowe - wiem tutaj przydałby się jasny obiektyw 1,4.
Byłoby dobrze jakiś teleobiektyw, tyle, że cenowo bylby to np Hanimex 400mm (nie czytałem rezcenzji).
Na makro obiektyw mnie nie stać i prawdopodobnie dołożę filtr do obiektywu.
Czy taka stałka na start starczy? Czy lepiej dołożyć 400 zł i szukać 1.4.
50 1,7
50 1,4
A może 35 lub mniejsza?
Poproszę was o ewentualne korekty i doradzenie, czy warto teraz kupić lustrzankę,