forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Canon Eos 5D mk2 i szkła Pentax

chups - Pon 31 Paź, 2016
Temat postu: Canon Eos 5D mk2 i szkła Pentax
Bliska osoba zajmuje się fotografią. Zaznacze że ja jestem laikiem.
Obecnie ma Pentaxa k-r i 3-4 szkła, ale chce iść dalej bo:
-duża kasza jak się przesadzi z iso
-nie ma ff
-mało mpix
-drogie szkła i mały rynek wtórny
-brak złącz do podłączenia zew. mikrofonu, a chce pokręcić

Po rozmowach z nią i znajomymi zdecydowałem się na zakup Canona EOS 5d MK2 (jako prezent-niespodzianka). Chcę kupić z rynku wtórnego, myślę o budżecie do 3k na samo body. Mniej wiecej wiem na co patrzeć i do samego zakupu mam osobę która pomoże mi w oględzinach.

Rzecz w tym że na razie zebrałem na samo body, a na szkła trzeba będzie jeszcze poczekać.
Pomyślałem żeby kupić przejściówkę http://www.foto-net.pl/sk...EOS-Pentax.html
aby na razie korzystac ze szkieł z Pentaxa (ma np. Tamrona SP AF 17-50mm i reszte stałoogniskowe)

Mam teraz następujące wątpliwości
-czy ten pierścień bez problemu zadziała? Gdzieś czytałem że są problemy z popychaczem (?) lub jego osłoną (??) - dla mnie to zupełne zagadki
-ktoś mi powiedział że używając szkieł od niepełnej klatki, z aparatem pełnoklatkowym traci się na jakości i efekt (mimo że to tylko na czas przejściowy) będzie gorszy niż na samym pentaxie
-zdaję sobie sprawę że AF i automatyka nie będą działać, ale to nie przeszkoda bo i tak nie korzysta

Czy to co wymyśliłem ma ręce i nogi? Czy ktoś to przećwiczył? Może ktoś poradzić jak sie za to zabrać?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

P.S.
Zakup szkieł to nie perspektywa lat, tylko następnego kwartału. Ot - po prostu nie wyrobię się na święta z takim budżetem, ważne jednak żeby aparatu dało się używać przez ten okres przejsciowy

Wojmistrz - Pon 31 Paź, 2016