forum.optyczne.pl

Wolne tematy - Jaka biała farba na ścianę w studio?

komor - Pią 04 Lis, 2016
Temat postu: Jaka biała farba na ścianę w studio?
Macie jakiś sprawdzony kolor/producent białej farby, takiej co będzie jak najbardziej neutralna na pomieszczenie używane jako studio foto?
Preskaler - Sob 05 Lis, 2016

Uważam, że bez przesady. Można zwykłym wapnem pomalować i powinno być dobrze tak jak to było przed półwieczem. Oczywiście można akrylem matowym też bo będzie bardziej praktyczna.
Tutejszyn - Sob 05 Lis, 2016

Zaznaczam, ze nie znam się na tym, ale gdybym stanął przed podobnym problemem, zastanowiłbym się, co chcę osiągnąć malowaniem? W rozważaniach może być pomocne studio nagraniowe. Studio nagraniowe skonstruowane jest w taki sposób, aby ściany raczej tłumiły dźwięk, a nie go odbijały. Myślę, że budując studio fotograficzne, którego zadaniem jest komfort kontroli nad światłem, poszedłbym właśnie tą drogą. Studio, z którego usług korzystałem, wyglądało mniej więcej tak.

maziek - Sob 05 Lis, 2016

Niektóre farby (jak i proszki do prania zresztą), zwłaszcza reklamowane jako "bielsze niż biel" odbijają nienaturalnie więcej na niebieskim końcu widma, albo i wykazują fluorscencję na niebiesko pod wpływem UV słonecznego, "żeby biel była jeszcze bielsza" (w dyskotekach to wykorzystują, znaczy fluorescencję a nie słońce). Wapno moim zdaniem będzie bezpieczne jak najbardziej :) . Jak chcesz komor naukowo, to może wiodący producenci farb dają takie info na karcie wyrobu (spektrum odbicia światła białego).
Marlut - Sob 05 Lis, 2016

W specjalistycznych sklepach można wypożyczyć wzorniki kolorów i przetestować w domu.
Ja mam Dulux Acryl Matt

PDamian - Sob 05 Lis, 2016

Jak nie chcesz łapać lewego światła to na czarno.
Wiele studiów jest szarych (coś jak szara karta Kodaka).

komor - Sob 05 Lis, 2016