|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Fotografia produktowa czyli jakie szkła na początek
Grzesiek13 - Czw 24 Lis, 2016 Temat postu: Fotografia produktowa czyli jakie szkła na początek Moja historia z obecnym zawodem jest nieco zwariowana, obecnie pracuje jako fotograf produktowy dla pewnego sklepu internetowego i chciałbym w tym kierunku rozwijać Motorem do urządzenia sobie własnego kącika jest masówka jaką tam robię, na eksperymenty nie ma czasu, fuk fuk i na stronę Na czym tam pracuje - Canon 70D i dwa obiektywy - Sigma 50/2.8 Macro i Sigma 24-70/2.8 DG HSM. Najlepiej pracuje mi się na stałce, winietowanie tak nie dokucza, drugi to krowa przy której muszę się odźwigać... po miesiącach nauczyłem się że na wyższych ogniskowych jest masakra
Mam braki, braki masakryczne, też z tego względu że czas naświetlenia aparat dobiera sobie sam bo tak jest najszybciej Dlatego własny kącik i szkła...
I teraz dylemat, na co zbierać? Skłaniam się ku w/w stałce bo w domu będę eksperymentował z małymi przedmiotami no i fotografią artystyczno produktową, jakoś nie czuje żeby zoom byłby mi do niczego na tym etapie potrzebny
W następnej kolejności szukam czegoś na codzień, lekką stałkę na wycieczkę i myślałem o Yongnuo YN 35mm, ogniskowa dobra do fotografi ulicznej i jakiś portret można dziabnąć - tak wiem chińszczyzna. Nie chcę ciemnego kita bo specjalnie kupiłem samo body - stwierdziłem że +400 mogę przeznaczyć inaczej
Ostatnia kwestia, w przyszłym roku startuje z projektem kanału na YT i potrzebuje czegoś znośnego do filmowania, nie musi być to wysoka jakość, nie wiem czy tutaj nie przyda się jakiś używany kit - kanał o problemie jąkania więc ważniejszy będzie tam lepszy miktofon ;D dobrze jakby można było czymś powyżej to filmować niż specjalnie kupować gówniany obiektyw
No i najważniejsze, Canon 80D - cashback byl, więc 4k to niezły deal a system już znam z pracy przy 70D
komor - Sob 26 Lis, 2016
Trochę chaotyczny ten post i nie do końca jestem pewien, czego oczekujesz. Ale do taniej budżetowej produktówki to mi się sprawdzała Sigma 17-70, bo ma makro i przy 70mm da się coś tam wyizolować trochę. Sigma 24-70 nie ma zbyt dobrej opinii co do jakości optycznej, co zdaje się potwierdzasz, pisząc o masakrze.
Jak coś lepiej i drożej, to może przemyśl kupno obiektywu typu 100mm makro?
Grzesiek13 - Sob 26 Lis, 2016
Sigma 24-70 moim okiem strasznie traci na długich ogniskowych, nie dość że namiot spłaszcza mi przedmiot to jeszcze jakość jest tragiczna. Jak już muszę pracować z białym tłem to długie ogniskowe odpadają
No troszkę chaotycznie Uproszczę potrzebuje coś do tysiaka do makro - w tej cenie nie jestem pewien czy znajdę coś lepszego niż używana Sigma 50/2.8 macro. Setka mnie kusi zwłaszcza że będę dziabać na białym tle i myśle że jak nabiorę wprawy to będzie mój drugi obiektyw
Sigma 17-70mm jest fajną uniwersalną konstrukcją ale hmmm obawiam się że jest zbyt ciemna do makro i wolę stałkę bo będę zaczynał od małych przedmiotów
komor - Nie 27 Lis, 2016
Grzesiek13 napisał/a: | Sigma 24-70 moim okiem strasznie traci na długich ogniskowych, nie dość że namiot spłaszcza mi przedmiot to jeszcze jakość jest tragiczna. |
Dłuższa ogniskowa pozwala zachować bardziej neutralną perspektywę. Przeważnie wychodzi to na dobre zdjęciu produktowemu.
Grzesiek13 napisał/a: | Sigma 17-70mm jest fajną uniwersalną konstrukcją ale hmmm obawiam się że jest zbyt ciemna do makro |
W makro zwykle trzeba ostro przymykać, żeby mieć jakąkolwiek głębię ostrości. Sigma 17-70 nie ma odwzorowania 1:1, więc aż takiego problemu nie ma, ale przymknięcie do f/5.6 przy możliwości zastosowania stabilizacji (jeśli o dwóch nowszych modelach mówimy) i tak jest przydatne. Oczywiście obiektyw typu 100 mm f/2.8 makro daje większe możliwości kreacyjne. Mi się tym fajnie kwiatki fotografowało na f/2,8 lub lekkim przymknięciu. Ale to coś ciut innego niż makro.
ryszardo - Czw 01 Gru, 2016
Mam Sigmę 17-70 OS i nawet kilka zdjęć produktowych nią robiłem (dla siebie, nie profesjonalnie), więc coś mogę napisać.
Ogólnie obiektyw do tego celu sprawdza się fajnie, ale idealny nie jest. Czasami irytujące jest wysuwanie się tubusu, gdy aparat jest na statywie z obiektywem skierowanym w dół. W efekcie przeważnie zdjęcia robię na 70 mm, co bywa trochę niewygodne.
Maksymalna skala odwzorowania jest niezła i dla mnie w zupełności wystarczająca. Niestety przy maksymalnym powiększeniu zaczyna przeszkadzać niewielka odległość obiektywu od przedmiotu i w większości sytuacji jest problem z oświetleniem.
Z jasnością nigdy problemów nie miałem. Przeważnie przymykam, żeby uzyskać większą głębię ostrości. Na ostrość też narzekać nie mogę, ale warto zauważyć, że używam 40D, więc mam wyraźnie mniejszą gęstość pikseli.
Gdybym miał kupować obiektyw stricte pod produkty, to brałbym chyba EF-S 60/2,8 Macro. Ogniskowa wydaje mi się optymalna do komfortowej pracy przy obiektach o wielkości między 15, a 40 cm. Pozwala uzyskać neutralną perspektywę bez przesadnego oddalania obiektywu od przedmiotu. Dodatkową zaletą byłaby możliwość robienia zbliżeń na detale przy większej odległości roboczej.
DarkRaptor - Pią 02 Gru, 2016
Być może warto zastanowić się jeszcze nad jakimś tiltem. Nie znam Canon'owskiej TS-E 90/2.8, ale mam Nikkora Micro PC 85/2.8 i przy kombinowanym makro sobie chwalę.
|
|