|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe aparaty bez lustra z wymienną optyką - Panasonic Lumix DMC-G70 - Jaki obiektyw typowo do filmów?
matisz - Sro 30 Lis, 2016 Temat postu: Panasonic Lumix DMC-G70 - Jaki obiektyw typowo do filmów? Witam, na wstępie chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów ze względu na mój pierwszy post .
Dopiero co zaczynam zabawę z fotografią oraz filmowaniem, także proszę o wyrozumiałość .
Na pierwszy aparat postanowiłem sprawdzić sobie Lumixa G7 - bardziej aparat obierałem w stronę amatorskiego filmowania , choć nie ukrywam zdjęcia też są dla mnie ważne .
Aparat zakupiłem wraz z kitowym obiektywem 14-42, lecz po obeznaniu się już ze sprzętem poszukuje do niego jakiś konkretny obiektyw do jakiś fajnych ujęć , oraz amatorskich filmików.
Czy jest ktoś w stanie doradzić mi jaki obiektyw powinienem wybrać, poradników na ten temat w sieci jest mało.
Liczę na pomoc i dziękuje z góry !.
WojciechW - Sro 30 Lis, 2016
Doradzałbym ci Panasonica 1.7/20 mm, bo jest to moim zdaniem bardzo praktyczna ogniskowa, na jakiej mając założonego kita robię większość zdjęć. Przy tym jest to jasna i dobrze rysująca stałka. Sam mam wyraźnie tańszego Panasonica 1.7/25, który choć znacznie tańszy też jest jasny i dobrze rysuje, ale jego ogniskowa jest jednak dla mnie wyraźnie za długa do zdjęć na co dzień i zakładam go niezbyt często do mojego E-PM2.
Pragnę ci jednak zwrócić uwagę, że w przypadku filmowania w miastach czy w plenerze twój kit będzie miał istotną zaletę - możliwość wykonywania najazdów przez zmianę ogniskowej. Jednocześnie przy dobrym oświetleniu mniejsza jasność nie będzie aż takim problemem.
Serdecznie pozdrawiam,
WojciechW
muzyk - Czw 01 Gru, 2016
WojciechW napisał/a: | Doradzałbym ci Panasonica 1.7/20 mm, bo jest to moim zdaniem bardzo praktyczna ogniskowa, na jakiej mając założonego kita robię większość zdjęć. Przy tym jest to jasna i dobrze rysująca stałka. Sam mam wyraźnie tańszego Panasonica 1.7/25, który choć znacznie tańszy też jest jasny i dobrze rysuje, ale jego ogniskowa jest jednak dla mnie wyraźnie za długa do zdjęć na co dzień i zakładam go niezbyt często do mojego E-PM2.
|
Popieram. W systemie m4/3 20 1.7 Panasonica to jeden z dwóch (inny to Olympus 45 1.8) obiektywów do zdjęć, które trzeba/powinno się posiadać.
Do filmowania wypróbuj jakiś manualny, np. m42 przez adapter.
Może być nawet Helios 58 f2, tyle, że wąsko będzie.
Albo jakiś manualny zmiennoogniskowy 28/24- 70/80
WojciechW - Sob 03 Gru, 2016
Hm, pozwolę sobie zauważyć, że w przeciwieństwie do Olków G70 jednak nie ma stabilizacji matrycy, a to na dłuższych ogniskowych bywa istotne. Z tego względu do Panasa bez stabilizacji od olkowego 45/1.8 pewno lepszy byłby LUMIX G Vario 42.5 F/1.7 Asph POWER O.I.S.
Jeżeli chodzi o analogowe (i nie tylko) obiektywy innych systemów, to dużą zaletą systemu m 4/3 jest duża ilość miejsca, pozwalająca na używanie adapterów bez żadnych soczewek. Łatwo dostępne są nawet adaptery do tak egzotycznego systemu jak Practica BX, z których sam korzystam. Tyle, że trzeba opanować drżenie rąk (niektórzy mogą potrzebować w tym celu kielicha).
Serdecznie pozdrawiam,
WojciechW
matisz - Nie 04 Gru, 2016
Witam, przepraszam za moją nieobecność ale już jestem:). Dziękuje Wam za rady, będę musiał zapoznać się z tymi obiektywami i na pewno się na jakiś skuszę.
Wojmistrz - Pon 05 Gru, 2016
matisz, temat jest dość bardzo skomplikowany i wszystko rozbija się o poziom twoich umiejętności i ambicji.
Najprostsze i najważniejsze pytanie brzmi, czy chcesz aby za ostrość na twoich filmach była ustawiana automatycznie czy będziesz ostrzył ręcznie. Oba wspomniane rozwiązania tworzą zupełnie inne kierunki doboru obiektywów.
Aleks78 - Pon 05 Gru, 2016
Warto zwrócić uwagę na:
25F/1,7 - najtańsza stałka
30F/2,8 macro - fajny do detali w filmie i foto
42,5F/1,7 - fajna portretówka
Od ciebie zależy na co stawiasz w foceniu
|
|