|
forum.optyczne.pl
|
 |
Wolne tematy - Długie terminy płatności na fakturze
janko125 - Pią 27 Sty, 2017 Temat postu: Długie terminy płatności na fakturze I tutaj zawsze pojawia się dylemat - wchodzić w taki układ, czy rezygnować. Mowa o 1 misięcznych a nawet dłuższych terminach płatności. Bierzecie, czy rezygnujecie?
kelvinpiotr - Pią 27 Sty, 2017
Długi ?? 30 dni ? Nie przesadzaj , wszystko zależy od wiarygodności kontrahenta i wysokości kwoty za projekt. Dodatkowo , czy to klient jednorazowy , czy dłuższa współpraca .
Nie da się tak jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie , dotyczące Twojego projektu.
Na pytanie :bierzecie , odpowiem - my bierzemy.
wirtualny - Sob 28 Sty, 2017
Zgadza się, jeżeli nie chcesz stracić klienta, to lepiej zrobić. Szczególnie jeżeli współpracujesz z nim i ma jakąś wiarygodność. Jeżeli kasa jest potrzebna od ręki to cóż - faktoring, bądź wykup faktur.
janko125 - Wto 31 Sty, 2017
Dzięks
Wysłałem zapytania do mojego banku https://www.mbank.pl/o-nas/grupa/mfaktoring/ oraz do https://www.monevia.pl/dla-kogo-sprzedaz-faktur/
Zobaczymy jakie oferty przedstawią i czy będą elastyczni.
MC - Sro 01 Lut, 2017
To nie są długie terminy. Bywają i 90 dni (duże sieci handlowe).
rojken - Sro 08 Lut, 2017
serio aż tak długie?
MC - Sro 08 Lut, 2017
Oczywiście.
komor - Sro 08 Lut, 2017
Ech… W czasach jak zajmowałem się książkami, to termin płatności 30-dniowy to był krótki. Tylko wtedy jak zlecenie intensywne, szybkie, terminowe i wydawnictwu bardzo zależało na sprawnej współpracy, a z racji specyfiki produktu nie mieli zbyt dużego wyboru podwykonawców. W przypadku normalnych zleceń i większego wyboru (czyli bardziej zależy mi niż im), termin był zwyczajowo 60-dniowy. Za to przeważnie był dotrzymywany. Chyba że nie, co dotyczyło pewnych wydawców, o których z góry było wiadomo, że będą problemy. Stare dzieje…
MC, a obecnie to nie ma czasem jakiejś ustawy, która odgórnie ograniczyła termin płatności do miesiąca? Coś kiedyś w newsach pisali…
MC - Sro 08 Lut, 2017
Ustawa o terminach zapłaty w transakcjach handlowych ogranicza termin płatności do 30 dni.
I co z tego? Jak jesteś dostawcą do sieciówki, to spróbuj to wyegzekwować - tzn. odsetki ustawowe, bo taki jest rygor...
PDamian - Sro 08 Lut, 2017
"To tak zwana rotacja kapitału obrotowego, czyli samo sedno biznesu detalicznego. Widzimy, że rotacja zapasów (inventories) w Jeronimo Martins to 17 dni. Czyli czas, który upływa od momentu przyjęcia towaru od dostawcy do momentu sprzedania go przy kasie klientowi to średnio 17 dni. Niżej widać rotację zobowiązań wobec dostawców (suppliers). Wynosi 58 dni. To czas, który mija od momentu, w którym Jeronimo kupuje towar od dostawcy do momentu w którym mu za ten towar faktycznie zapłaci. ...
Jeronimo dysponuje tą gotówką i może ją przeznaczyć na kolejne zakupy kolejnych towarów. Czyli zatowarowuje sobie sklepy za pieniądze dostawców. Co więcej, zanim zapłaci dostawcy może tak zrobić dwa razy (towar schodzi w 17 dni. 17 dni razy dwa to 34 dni, a dostawcy płacimy dopiero po 58 dniach). Tak działa ta branża." http://next.gazeta.pl/nex...lski-sklep.html
maziek - Sro 08 Lut, 2017
Nie wiem jak to się ma do ustawy (ale pewnie dobrze się ma, bo wielcy mają dobrych prawników) ale raz robiłem dla firmy, która po pierwsze uzależniała wystawienie faktury od zatwierdzenia protokołu zdawczo-odbiorczego (np. termin jest na 1 maja, w tym dniu przekazanie roboty wraz z protokołem, zatwierdzenie zapisane w umowie na 14 później) - i wówczas możliwość wystawienia faktury, czyli 15 maja, termin od wystawienia faktury 30 dni, czyli 15 czerwca, z tym że zapisane w umowie, że forma płaci tylko 10 i 25 dnia miesiąca, o ile to nie dzień wolny od pracy - czyli w tym przykładzie 25 czerwca. Razem miesiąc i 25 dni spoko. Szedłem w to jak w dym, bo to była dobra firma tak w ogóle i nie korzystała np. z tego, żeby po 14 dniach nie zatwierdzić protokołu i dać coś tam do poprawki uzyskując kolejne 2 tygodnie (a w umowie oczywiście było zapisane, że korzystać z roboty mogą od dnia przekazania, t.j. od 1 maja).
ster - Pią 17 Mar, 2017
Wszystko zalezy od tego jaki jest to klient. Jesli jest to klient pewny, który już korzystał z moich usług i ktory wiem,e wszystkie faktury placił tak jak było w umowie to nie ma problemu.Wystawiam fakturę z długim okresem płatności.
Jeśli jednak jest to zupełnie nowy klient, do którego nie mam pewności czy jest pewny czy nie to raczej sie na coś takiego nie zgadzam.Tak jest również z wysokimi fakturami.
|
|