|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - problem z YN560 IV
killerperson - Sro 08 Lut, 2017 Temat postu: problem z YN560 IV Dzień dobry wszystkim,
mam problem z lampą YN560 IV, otóż działała ona od zakupu (od roku) bez zarzutu, natomiast zauważyłem dziś, że podczas pracy z nadajnikiem RF603C II (którego zawsze używałem na stopce a lampe miałem w softboxie) ,że lampa działa dość losowo... co drugi czy co trzeci raz... a potrafi mieć też serię 5zdjęć, gdzie w ogóle nie zaświeci lub trzy razy z rzędu zaświeci. Pracuję w trybie M RX na lampie i TX na nadajniku (tak jak w instrukcji) i tak jak mówię, raz zaświeci raz nie... wcześniej nie było tego problemu. Gdzie może leżeć przyczyna? Jestem rzecz jasna amatorem po tym co widzicie co popisałem. Pozdrawiam serdecznie,
Dawid
Kerebron - Sro 08 Lut, 2017
A działa normalnie podpięta do aparatu albo z innym nadajnikiem?
Ładuje się normalnie i nie odpala, czy w ogóle nie ładuje?
(BTW - chyba 560, nie 5600 )
komor - Czw 09 Lut, 2017
Jak napisał Kerebron, przetestuj ją założoną na aparat, to będzie więcej danych. Jeśli nadal nie będzie odpalała, to pozostaje serwis. Jeśli będzie odpalała, to trzeba przetestować jeszcze nadajnik.
killerperson - Czw 09 Lut, 2017
Bardzo dziękuję, za szybką odpowiedź. Lampa sama w sobie działa bez zarzutu i podłączona do aparatu i jak wciskam "test". Nadajnik świeci swoją diodkę normalnie i wygląda jakby działał bez zarzutu czasami jednak jakby nie dawał sygnału rzeczywiście do lampy, że uruchamiam spust migawki... Nie wiem jak sprawdzić działanie nadajnika (jest jakiś guzik na nim duży, ale nie wiem jak go uruchomić jako tester) pozdrawiam.
Dżozef - Czw 09 Lut, 2017
Takie zachowanie zwykle oznacza padnięcie baterii w wyzwalaczu.
PS. zwykle oznacza to też g..... wyzwalacz , czyli taki który po założeniu świeżych baterii działa jakiś czas a potem to już baterie tylko do latarki bo wyzwalacz potrzebuje nowiusieńkiej, mówiąc inaczej -będzie stroił fochy.
killerperson - Czw 09 Lut, 2017