forum.optyczne.pl

Lornetki - Prośba o pomoc - zwrot zakupionej na eBay lornetki

Benedykt - Czw 16 Mar, 2017
Temat postu: Prośba o pomoc - zwrot zakupionej na eBay lornetki
Witajcie. No i się wkopałem. Dostałem wczoraj zakupioną na eBayu "nową" lornetkę, która wcale nie jest nowa. Pasek z urwanym karabinkiem, mocno sfatygowane pudełko, na którym widnieje naklejka z napisem "OPTISCH DEMO BYN PUFFIN 8x25". W opisie aukcji było, że przedmiot nowy, nieużywany, nieuszkodzony ... :evil:
http://www.ebay.pl/itm/By...XgAAOSwknJX0w8T


Chcę zwrócić tą lornetkę. Zapłaciłem za nią z PayPala. I tutaj mam pytania do doświadczonych kolegów i koleżanek w dokonywaniu zakupów na eBayu. Mogę wybrać jedną z dwóch opcji: zwyczajny zwrot (w ciągu 14 dni) lub niezgodność przedmiotu z opisem. Którą opcję lepiej wybrać? Czy w przypadku zgłoszenia niezgodności przedmiotu z opisem mam szansę na zwrot kosztów za przesyłkę od sprzedawcy do mnie? Jak długo PayPal rozpatruje zgłoszenie?

toomkoo7474 - Czw 16 Mar, 2017

Z tego co wiem ebay gwarantuje zwrot pieniedzy bynajmniej ebay uk i mnie.musisz zaczac procedure,raz mialem tylko przypadek ze nie otrzymalem przedmiotu wiec dostalem zwrot pieniedzy w przeciagu 3 tygodni jak pamietam,ale to zalezy,ktora opcje mysle ze ta druga,ale nie jestem pewien,
Benedykt - Czw 16 Mar, 2017

Czy eBay gwarantuje zwrot kosztów przesyłki od sprzedawcy do mnie?
I którą procedurę lepiej rozpocząć: zwrotu czy niezgodności przedmiotu z opisem?

toomkoo7474 - Czw 16 Mar, 2017

Najlepiej jak bys zadzwonil do ebaya i zapytal, ja za nieotrzymanie przedmiotu dostalem zwrot wraz z kosztami przesylki ale to bylo dosc dawno temu,
Benedykt - Czw 16 Mar, 2017

Nie ma formy kontaktu telefonicznego z eBay.
toomkoo7474 - Czw 16 Mar, 2017

Benedykt napisał/a:
Nie ma formy kontaktu telefonicznego z eBay.

Na ebay UK znalazlem,fakt ze sie musialem natrudzic.ale nie wiem jak jest z pl.

[ Dodano: Czw 16 Mar, 2017 18:15 ]
a czy przesylke odebrales za podpisaniem?? bo jesli nie to zrob akcje ze nie otrzymales wogule jej,wiem ze jest to nie w porzadku ale jesli sprzedawca swiadomie wyslal ci to co nie trzeba no to,gdzies kiedys na ebay uk czytalem ze jesli przedmiot jest nie zgodny z opisem to mozna ubiegac sie o zwrot pieniedzy bez odsylania zakupionego przedmiotu,.

Benedykt - Pią 17 Mar, 2017

Oczywiście, że podpisałem odbiór przesyłki.

dzisiaj poinformowałem sprzedawcę, że przedmiot nie jest zgodny z charakterystyką (nie jest nowy, tylko używany). Oczywiście załączyłem fotografie i opisałem sytuację. Zażądałem zwrotu pieniędzy na konto PayPal i zadeklarowałem odesłanie lornetki. Jeżeli nie dostanę zwrotu pieniędzy za lornetkę, to uruchamiam procedurę ochrony zakupów na eBay i PayPal.

toomkoo7474 - Pią 17 Mar, 2017

Dokladnie tak,bardzo dobrze,wszystko bedzie dobrze.tylko trzeba czasu.
kimek27 - Pią 17 Mar, 2017

Zwrot albo sprawa na ebay, sprzedawca ma obowiązek podania etykiety zwrotnej, gdyż towar nie jest zgodny z opisem. Najpierw uruchom procedure, po co masz płacić za koszt odsyłki. Na ebay wszystko trzeba robic oficjalnie, zeby nie było problemów.
Arek - Pią 17 Mar, 2017

A to nie jest tak, że PayPal z ebayem blokują środki dopóki opinii pozytywnej nie wystawisz?
kimek27 - Pią 17 Mar, 2017

Nie blokuja, moze byc tylko opcja zaplac po dostawie, ale sprzedawca zawsze i tak ma kase od razu. Pamietaj ze sprawe na ebay mozesz otworzyc do 45 dni, na paypal do 180dni od zakupu. Przynajmniej tak jest na ebay.co.uk na .pl nie mam pojecia jak to jest rozwiazane bo nie uzywam.
toomkoo7474 - Sob 18 Mar, 2017

Arek napisał/a:
A to nie jest tak, że PayPal z ebayem blokują środki dopóki opinii pozytywnej nie wystawisz?

Jak sie jest nowym sprzedawca to blokuja srodki do jakiegos czasu,ja tak mialem a po jakims czasie juz nie, w tej chwili od razu po otrzymaniu pieniedzy moge je odrazu wybrac,

Benedykt - Pon 20 Mar, 2017

Wygląda na to, że wszystko jest na dobrej drodze. Sprzedawca się odezwał, przyznał że nastąpiła pomyłka, przeprosił i zaproponował do wyboru przeze mnie kilka rozwiązań. Od możliwości zwrotu lornetki (za pokryciem przez niego wszystkich kosztów odesłania) i oddania pieniędzy, poprzez wymianę na nowy egzemplarz, a skończywszy na możliwości zatrzymania przez mnie tego egzemplarza i otrzymaniem sporego upustu. Prawdopodobnie poszedłbym na wymianę na nowy egzemplarz, ale niestety mam poważne obawy odnośnie gwarancji na lornetkę. Kilka dni temu wysłałem zapytanie do europejskiego dystrybutora lornetek Bynolyt. Zero jakiejkolwiek odpowiedzi. Strach pomyśleć, co co by było gdybym musiał skorzystać z usług serwisu. Ja chcę kupić lornetkę z prawdziwą gwarancją, a nie fikcyjną. Dlatego wybrałem opcję zwrotu lornetki.
O finale sprawy oczywiście poinformuję.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group