|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Bezlusterkowiec do studia graficznego (budżet: ok. 7 500 zł)
jantelecki75 - Pon 22 Maj, 2017 Temat postu: Bezlusterkowiec do studia graficznego (budżet: ok. 7 500 zł) Witam,
poszukuję aparatu do firmy. Wcześniej rozważałem zakup lustrzanki, ale po konsultacji wybór padł na aparat z wymienną optyką.
Zastosowanie aparatu to wysokojakościowa fotografia (zastosowanie uniwersalne: reklamy, banery, portrety, plener etc.) oraz nagrywanie filmów (reklama, fabularne).
Interesuje mnie jasny obiektyw, dobra jakość zdjęć i filmów (bez efektu pływania i szybki autofocus podczas filmowania), możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu montowanego na aparacie, ruchomy wyświetlacz oraz optyczna stabilizacja obrazu i
możliwość rejestracji filmów z szybkością 60/50 klatek na sekundę w fullhd.
Wstępnie interesuję się aparatem: Lumix GH4R z v-log ze standardowym obiektywem 12-35mm, F2.8.
Prosiłbym Was jednak o poradę czy w tym budżecie (ok. 7 500 zł) znajdę coś lepszego w stodunku do moich wymagań. Jeśli jednak Lumix GH4R to najlepszy wybór w tej cenie to może z innym obiektywem ?
z góry dzięki za pomoc.
komor - Pon 22 Maj, 2017
Tyle wymagań do obgonienia jednym sprzętem? Fiu, fiu… A co z optyką, oświetleniem i osprzętem do filmowania?
PDamian - Pon 22 Maj, 2017
jantelecki75 napisał/a: | wysokojakościowa fotografia reklamy, banery, portrety, plener etc. | m4/3?
komor - Pon 22 Maj, 2017
No już nie przesadzajmy, jeśli nie trzeba pracować w wysokich czułościach i będzie dobra optyka, to czemu nie? Oczywiście nie jest to najoptymalniejszy wybór finansowo, ani pod względem stosunku jakości do ceny. Najtaniej przy dobrej jakości opędzić foto Nikonem APS-C z matrycą bez filtra AA, ale to z kolei nie jest dobry wybór do filmowania.
PDamian - Pon 22 Maj, 2017
Przy ruszeniu V-LOG filmy będą bardzo dobre.
Do wysokojakościowej fotografii: reklamy, banery, portrety, plener m4/3 to jednak najgorszy wybór. Nawet w studiach robiących zdjęcia do dowodów (i łapiących zlecenia kotleta) rzadko spotykany.
jantelecki75 - Pon 22 Maj, 2017
@komor: wiem, że wymagania są duże, ale dysponuję podanym wcześniej budżetem, w którym jakoś muszę się zmieścić. Niestety oświetlenia nie ma na razie w cale. Optyka - tu właśnie pytanie do Was jaki obiektyw wybrać do tego aparatu. Osprzęt do filmowania jest planowany razem z zakupem aparatu. Na razie będzie to statyw z olejową głowicą 3D, być może studyjny.
@PDamian: niestety przeoczyłem, że model obsługujący V-Log jest znacznie droższy i przekracza budżet (8 000 zł). Więc biorę pod uwagę zakup modelu Lumix GH4A i ewentualnie późniejsza płatna aktualizacja oprogramowania do V-Log. Ma to sens ? jedyna różnica pomiędzy GH4A i GH4R to oprogramowanie ?
Dlaczego sprzęt do wszystkiego ?
Po konsultacjach w salonach foto (głównie ABfoto), polecono mi, że najlepszym wyborem będzie zakup hybrydy, a w tym budżecie jest właśnie Lumix GH4. Nie jest to oczywiście ostateczny wybór i stąd założony temat. Wcześniej rozważałem zakup osobno aparatu do fotografii oraz osobno kamery cyfrowej, jednak jak wcześniej wspomniałem doradzono mi rozwiązanie hybrydowe.
Tutejszyn - Pon 22 Maj, 2017
jantelecki75 napisał/a: | rozwiązanie hybrydowe. | Hybryda, to jest coś innego. To aparat kompaktowy, skierowany do bardziej zaawansowanych fotografów, z większą możliwością regulacji ekspozycji, z rozbudowanym, aczkolwiek niewymiennym obiektywem. Hybryda, bo łączy w sobie zalety (i wady) kompaktów, a jednocześnie udaje trochę lustrzankę.
Lumix GH4A to po prostu bezlusterkowiec systemu m4/3
PDamian - Pon 22 Maj, 2017
To może lepiej zacząć od jednego -do zdjęć lub do filmów w zależności od spodziewanego rodzaju zleceń.
Bez oświetlenia studyjnego -to do d...
Bez doświadczenia w np pracy na profilach filmowych i montażu -też.
jantelecki75 - Pon 24 Lip, 2017
witam ponownie,
Mam do Was jeszcze kilka pytań.
1. czy możecie mi powiedzieć jaka jest różnica między wersją GH4 a GH4RE-K ? (osobno kupuje korpus i obiektyw "Panasonic LUMIX G X VARIO 12-35mm f/2.8 ASPH./Power O.I.S. wersja OEM" - oczywiście oprócz odblokowanego V-Loga ?
2. czy wersja GH4R posiada także profile CineLike V i CineLike D ?
3. czy jest coś słabszego w wersji "R" względem podstawowej wersji GH4 ?
znalazłem wypowiedź jakoby v-log nie do końca był przydatny: "If you're considering a 100$ firmware upgrade to get Vlog fuction - it's not worth it. It only helps if you have outside recorder and are able to record in 10bit 4:2:2 In-camera it expands dynamic range, but lowers color resolution in already low 8bit color space - resulting in a sub-par outcome"
4. czy za te pieniądze (budżet wzrósł do 7 900,00 zł) kupię coś lepszego ?
komor - Pon 24 Lip, 2017
jantelecki75 napisał/a: | znalazłem wypowiedź jakoby v-log nie do końca był przydatny |
Odpowiedź o przydatności jest w tej wypowiedzi:
Cytat: | if you have outside recorder and are able to record in 10bit 4:2:2 |
Możliwość pracy na v-log zawsze wydawała mi się jedną z ważnych cech GH4, dla których był wybierany zamiast czegoś innego. Jeśli różnica wynosi 100$ to bym się nie zastanawiał, nawet jeśli w najbliższych planach nie masz zakupu zewnętrznego rekordera.
jantelecki75 - Wto 25 Lip, 2017
komor napisał/a: | jantelecki75 napisał/a: | znalazłem wypowiedź jakoby v-log nie do końca był przydatny |
Odpowiedź o przydatności jest w tej wypowiedzi:
Cytat: | if you have outside recorder and are able to record in 10bit 4:2:2 |
Możliwość pracy na v-log zawsze wydawała mi się jedną z ważnych cech GH4, dla których był wybierany zamiast czegoś innego. Jeśli różnica wynosi 100$ to bym się nie zastanawiał, nawet jeśli w najbliższych planach nie masz zakupu zewnętrznego rekordera. |
prawie się zdecydowałem, ale jeszcze rozważam:
Sony A7 II Alpha ILCE-7M2 n+ obiektyw 28-70mm/3.5-5.6 OSS
Niestety określony budżet powoduje, że muszę mieć aparat do "wszystkiego"
// orientujecie się może jak wygląda sprawa z licencją na kodek AVC/H.264 w GH4.
Mam sprzeczne informacje co do komercyjnego wykorzystywania materiałów nagranych tym aparatem.
komor - Sro 26 Lip, 2017
Był kiedyś wątek na ten temat na tym forum, generalnie – o ile pamiętam – doszliśmy do wniosku żeby olać drani. Generalnie będziesz chyba coś montował, więc bardziej liczy się to, co wypuszczasz z programu montażowego, a nie surowy materiał z kamery.
jantelecki75 - Sro 26 Lip, 2017
komor napisał/a: | Był kiedyś wątek na ten temat na tym forum, generalnie – o ile pamiętam – doszliśmy do wniosku żeby olać drani. Generalnie będziesz chyba coś montował, więc bardziej liczy się to, co wypuszczasz z programu montażowego, a nie surowy materiał z kamery. |
Otrzymałem informację, że są jednak ograniczenia licencyjne i to spore. W niektórych przypadkach komercyjnego wykorzystywania opłaty są liczone procentowo względem przychodu. Natomiast oficjalny komunikat firmy brzmi /mniej więcej/: filmy z GH4 tylko na użytek osobisty (sic!) - sprzęt tej klasy z przeznaczeniem głównie do filmowania nie powinien mieć takich ograniczeń !
co do aparatu: fotografia i filmy -> 60:40 - w takich proporcjach będzie wykorzystywany na korzyść zdjęć.
Nie mam możliwości sprawdzenia na żywo obydwu aparatów tak więc analizuję to co jest zamieszczone w sieci i wciąż nie mogę podjąć decyzji.
Czy na prawdę duża różnica będzie w jakości zdjęć między GH4R z Lumix G Vario 12-35mm f/2.8, a Sony A7 II z obiektywem Sony 28-70mm/3.5-5.6 OSS ?
|
|