forum.optyczne.pl

Warsztat foto, literatura, teoria, art - Bia³e t³o

heding - Czw 15 Maj, 2008
Temat postu: Bia³e t³o
Czy powy¿sze t³o na portretach to skutek obróbki programowej czy efekt studyjny?
goltar - Czw 15 Maj, 2008

Jakie powy¿sze t³o ? chyba przyk³adu zabrak³o ?
arietiss - Czw 15 Maj, 2008

Mo¿e to w³a¶nie to jest to "bia³e t³o" ...? :lol: :wink:
heding - Czw 15 Maj, 2008

goltar napisa³/a:
Jakie powy¿sze t³o

powy¿sze czyli bia³e jak w temacie... chyba nie piszê juz po polsku :mrgreen:
ale mogê dodatkowo co¶ zapodaæ przyk³adowo

http://www.digart.pl/praca/1904853/Ewa.html

arietiss - Czw 15 Maj, 2008

To siê robi np. w PS! Tam mo¿liwe s± ró¿ne takie "cuda"! :mrgreen:
heding - Czw 15 Maj, 2008

Wiem, ¿e mo¿na ró¿ne cuda, ale chcia³em siê tylko upewniæ... :wink:
A czy to znaczy jednocze¶nie, ¿e takiego efektu nie da siê osi±gn±æ studyjnie? Definitywnie nie???

komor - Czw 15 Maj, 2008

Da siê osi±gn±æ studyjnie bia³e t³o :) ale przyk³ad, który da³e¶ to akurat wygl±da mi na postaæ wyciêt± w Photoshopie. Co nie znaczy, ¿e w na oryginalnym zdjêciu nie by³o te¿ bia³ego t³a, bo to znacznie u³atwia potem naturalne wyciêcie postaci bez zafarbów na krawêdziach.
arietiss - Czw 15 Maj, 2008

W studiu pewno tak! T³a, odpowiednie o¶witlenie, ale chyba w dzisiejszych czasach du¿o taniej, wygodniej i pewniej (chodzi o efekt), korzystaæ z PS. :mrgreen:
komor - Czw 15 Maj, 2008

Pewnie, ¿e taniej nie mieæ studia ni¿ je mieæ, a co do „pewniej” to nie jestem pewien, skoro ³atwo mo¿na poznaæ, ¿e zdjêcie wycinane. ¯eby porz±dnie przygotowaæ tak± postaæ w wysokiej rozdzielczo¶ci to te¿ potrzeba trochê czasu nad tym spêdziæ, a czas to te¿ pieni±dz.
Ja ju¿ siê przekona³em, ¿e fotografuj±c makro np. fili¿anki lepiej spêdziæ 5 minut na jej dok³adnym oczyszczeniu z kurzu, plam i odcisków palców, ni¿ potem spêdziæ godzinê nad tym samym w Photoshopie i to z gorszym rezultatem.
Podejrzewam, ¿e z tym bia³ym t³em mo¿e byæ podobnie... :)

arietiss - Czw 15 Maj, 2008

Nigdy siê w to nie bawi³em w PS, ale my¶la³em, ¿e to mniej k³opotliwe i pracoch³onne! :neutral: Na filmikach pokazowych wygl±da to tak banalnie i ³atwo! Reklama d¼wigni± handlu.... :mrgreen:
jaad75 - Czw 15 Maj, 2008

Wystarczy daæ dwie lampy na t³o (nawet nie koniecznie bia³e choæ w tym przypadku takie by³o), ustawione tak o 3EV powy¿ej lampy g³ównej (np. g³ówne na f/5.6, t³o na f/16) lub powy¿ej tego co chcemy by by³o ¶wiat³ami (od ¶wiat³a/cienie... :wink: ) fotografowanego obiektu. Prawdopodobnie na tym zdjêciu akurat s± tylko dwa ¶wiat³a na t³o i jedno nad modelk±, na boomie...
heding - Czw 15 Maj, 2008

wycinanie t³a jest ³atwe przy obiektach o w miarê prostych krawêdziach, makabr± jest robienie tego w¶ród np. traw czy
zapodana przeze mnie postaæ mia³a w miarê liniowe kontury wiêc by³o ³atwiej, o ile to tylko praca w PS :wink:

[ Dodano: Czw 15 Maj, 2008 12:49 ]
Jedno ¼ród³o na pewno nad modelk± s±dz±c po cieniach...ale PS te¿ umo¿liwia umiejscawianie hipotetycznego ¼ród³a ¶wiat³a, o ile nie mylê go z innym softem, gdzie to by³o mozliwe ...

mavierk - Czw 15 Maj, 2008

i lekko przepaliæ t³o, ¿eby by³o nieskazitelnie bia³e, nie wiem na co siê w PSie mêczyæ :D
MC - Czw 15 Maj, 2008

A moze jakis stol bezcieniowy? Tylko nie wiem czy sa tez takich rozmiarow...
jaad75 - Czw 15 Maj, 2008

Tyle, ¿e tutaj jest cieñ i o niego w³a¶nie chodzi...
MC - Czw 15 Maj, 2008

Racja jaad, slepy juz sie chyba robie...
heding - Czw 15 Maj, 2008

jaad75 napisa³/a:
Tyle, ¿e tutaj jest cieñ i o niego w³a¶nie chodzi...


swoj± drog± studio bez zmiany ¶wiat³a przy ³±czeniu ¶cian z pod³og±... musia³oby chyba mieæ z kilometr skoro nic takiego na tej fotce nie widaæ...cieñ jedynie pod modelk±... wychodzi po mojemu ¿e soft...

komor - Czw 15 Maj, 2008

heding napisa³/a:
swoj± drog± studio bez zmiany ¶wiat³a przy ³±czeniu ¶cian z pod³og±... musia³oby chyba mieæ z kilometr skoro nic takiego na tej fotce nie widaæ...cieñ jedynie pod modelk±... wychodzi po mojemu ¿e soft...


We¼ sobie kartkê papieru, po³ó¿ na stole, jeden z koñców unie¶ lekko jedn± rêk±, ¿eby¶ zamiast drastycznej granicy miêdzy „pod³og±” a „¶cian±” mia³ stopniowe przej¶cie - to wystarczy, ¿eby nie by³o granicy widaæ na zdjêciu. Do tego przepa³ t³a, o którym wspomina³ Mavierk, a potem ewentualny retusz w Photoshopie je¶li co¶ pójdzie nie tak... :D

heding - Czw 15 Maj, 2008

komor napisa³/a:
We¼ sobie kartkê papieru

Chyba tak, ale zastanawiam siê, czy na tej p³aszczy¼nie z wygiêtej kartki nie powsta³by cieñ i jak d³uga musia³by ona byæ, ¿eby nie by³o widaæ jej koñca :wink:
Ale to ju¿ akademickie dyrdyma³y...."cz³owiek musi se czasem polataæ"... :grin:

jaad75 - Czw 15 Maj, 2008

heding, we¼ sobie obejrzyj backstage z jakiegokolwiek studia, przestaniesz mieæ takie dylematy... :smile:
Cieñ ma szanse powstaæ za przedmiotem, je¶li ¶wiat³o pada z przodu, a nie je¶li o¶wietlisz t³o mocnym ¶wiat³em, tak, ¿e de facto staje siê ono ¼ródem ¶wiat³a odbitego...

heding - Czw 15 Maj, 2008

jaad75 napisa³/a:
we¼ sobie obejrzyj backstage z jakiegokolwiek studia


tylko kto mnie dopu¶ci... :wink:

co do cienia to nie tylko za przedmiotem, je¶li ¼ród³o ¶wiat³a jest umieszczone nisko nad samym obiektem, co innego silne i wysoko, i je¿eli ¼ród³o o¶wietlaj±ce t³o jest s³absze od ¿ród³a ¶wiat³a o¶wietlaj±cego obiekt...

chyba temat bia³ego t³a wyczerpali¶my, no chyba ¿e kto¶ znowu na mnie najedzie :mrgreen: . ja tam ju¿ sporo wiem dziêki wam w tym temacie...

jaad75 - Czw 15 Maj, 2008

heding napisa³/a:
co do cienia to nie tylko za przedmiotem, je¶li ¼ród³o ¶wiat³a jest umieszczone nisko nad samym obiektem, co innego silne i wysoko, i je¿eli ¼ród³o o¶wietlaj±ce t³o jest s³absze od ¿ród³a ¶wiat³a o¶wietlaj±cego obiekt...

A co ja napisa³em w pierwszym po¶cie w tym w±tku? To s± zreszt± absolutne podstawy o¶wietlenia...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group