|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Co wybrać - zdjęcia słabe światło, w ruchu + filmowanie
Films - Sro 14 Cze, 2017 Temat postu: Co wybrać - zdjęcia słabe światło, w ruchu + filmowanie Witam,
mam poważny dylemat.
Obecnie posiadam telefon galaxy s6, który z powodzeniem zastąpił i przebił jakością zdjęć poprzedni apart klasy superzoom - olympus sp650uz i zaspokoił poniekąd moje potrzeby dotyczące fotografowania i filmowania. Jednak z czasem okazało się, że większość zdjęć lub filmów w pomieszczeniach, gorszych warunkach oświetleniowych, w ruchu - porostu nie zachwyca.. fotografując w domu małe dziecko, w słabo nasłonecznionym pokoju na większości zdjęć jest rozmyta twarz lub rączki które się poruszyły.
Dlatego też szukam aparatu w celu:
- filmowania (uwielbiam wysokiej jakości, niezaszumienie filmy). Z wakacji raczej sklejam film niż tworzę album.
- robienia zdjęć w pomieszczeniach, słabszych warunkach oświetleniowych.
- robienia ujęć sportowych (w trakcie treningu, ruchu)
Budżet to mniej więcej 4000zł. Jeśli tańszy aparat np. za 3000zł spełni moje oczekiwania to dla mnie oczywiście lepiej
Zaznaczę że jestem amatorem, ale bardzo cenię jakość.
Zastanawiałem się nad canonem 70D, lub ze względu na "lepsze" parametry filmowe 77D. Znajoma ma 70D i uważa że to solidniejszy sprzęt. Doradziła mi również abym pomyślał o aparacie ze stałym ale jasnym obiektywem.
Jestem trochę zabiegany. Obawiam się troche, że zainwestuje w lustrzankę, a co za tym idzie obiektywy a niekoniecznie znajdę czas na doskonalenie swoich umiejętności fotograficznych. Chyba że naprawdę się wciągnę
Co wy polecacie ? Kupić lustrzankę? może jakiś bezlusterkowiec lub inny aparat ?
Andrzej.M. - Sro 14 Cze, 2017
Raczej bezlusterkowiec, do filmu Sony wydaje się być dobrym rozwiązaniem (A6000?). Bardzo dobra matryca (mniej szumiąca niż canony). I wygoda. Lustrzanka - to duży przeskok, taki Nikon D7200 to już duże urządzenie. Z canona - 80D to już matryca najmniej odstająca od Nikonów, Pentaxów i Sony.
Wojmistrz - Sro 14 Cze, 2017
Canona 77D odpuść, to to samo co 800D.
Films - Sro 14 Cze, 2017
A jak się ma do lustrzanki lub bezlusterkowca zaawansowany kompakt ? np. canon g3, g5, lub podobnej klasy sony czy panasonic ( z panasoniców zaciekawił mnie model Panasonic Lumix DMC-FZ1000? warto inwestować w takie aparaty ?
komor - Sro 14 Cze, 2017
Jeśli zależy Ci na zdjęciach/filmach w gorszych warunkach oświetleniowych, to nawet dobre kompakty będą na straconej pozycji w stosunku do aparatów z większymi matrycami.
Films - Sro 14 Cze, 2017
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Po coraz głębszej analizie z każdej klasy aparatów wyłoniłem aparat, który zwraca moją uwagę:
Zaawansowany kompakt - Panasonic LUMIX DMC-FZ1000 - na yt oglądałem filmy 4k i powiem że są naprawdę dobre ( chyba że zostały nagrane czymś lepszym i napisano że to ten panasonic ) jedyne czego obawiam się to zdjęcia w domowych warunkach.. przy słabszym świetle.
Bezlusterkowiec - Sony serii A6000 - wszyscy polecają do filmów. Nie wiem jak radzi sobie od strony fotograficznej, muszę doczytać.
Lustrzanka - Canon 70D - sprawdzony przez koleżankę, widziałem zdjęcia, są w pełni zadowalające. Jedyny minus to konieczność dokupienia różnych obiektywów, co przekroczy budżet.Jest to aparat który więcej wymaga doświadczenia od fotografującego niż kompakt, a więc pochłonie więcej czasu zanim nauczę się go w pełni wykorzystywać.
Jak myślicie? - którym aparatem powinienem się zainteresować aby sprostać swoim oczekiwaniom i potrzebom ?
Wujek_Pstrykacz - Sro 14 Cze, 2017
Mnie w tej chwili zadowala Panasonic LX100. Jedynie ma dość mało uniwersalne ogniskowe skrajne zoomu. Ale za to jest całkiem jasniutki, a matryce ma taką jak bezlustra m4/3.
Films - Sro 14 Cze, 2017
Zaletą LX100 w przeciwieństwie do FZ1000 jest prawie 3x mniejsza waga :O
Wojmistrz - Czw 15 Cze, 2017
Zobacz sobie na YT jak działa taki 70D lub 80D z 18-135 STM i zobacz funkcję trackingu postaci.
Films - Czw 15 Cze, 2017
Wojmistrz napisał/a: | Zobacz sobie na YT jak działa taki 70D lub 80D z 18-135 STM i zobacz funkcję trackingu postaci. |
Właśnie na takich efektach w filmowaniu mi zależy.
Mam w telefonie 4K i jest naprawdę super, film z wakacji nakręciłem rewelacyjny, ale telefon ma za mało możliwości ustawień w filmowaniu i bez dobrego światła już nie jest tak kolorowo...
Teraz powstaje pytanie: Czy kierować się danymi technicznymi ? Canon 70D wg mnie kręci bardzo ładne filmy, w porównaniach na yt moim zdaniem jako amatora nie odstają od tych kręconych aparatami z teoretycznie lepszymi parametrami filmowymi np. 60fps, 4K. Canon nie ma 4K, i ma tylko 30fps.
Czy zatem parametry techniczne są aż tak ważne? czy 4K robi aż taką różnicę ? (oczywiście w tej kategorii cenowej, powiedzmy do około 4000zł)
komor - Czw 15 Cze, 2017
Wybór nie jest łatwy, bo różne aspekty filmowania są lepiej lub gorzej zaimplementowane przez poszczególnych producentów. Canon ma dobry AF przy filmowaniu, ale ciągle upiera się przy ignorowaniu 4K w sprzęcie popularnym, podobnie było do niedawna z 60 fps. Obraz z Canona Full HD będzie też z pewnością wyglądał bardziej miękko niż nagranie 4K przeskalowane w dół do Full HD.
Decyzję więc musisz podjąć sam, na czym Ci bardziej zależy, czy chcesz nagrywać/przechowywać/montować filmy w rozmiarze 4K. Co do 60 fps to akurat mniejszy problem, chyba że chcesz używać efektu slow-motion.
Wojmistrz - Czw 15 Cze, 2017
Films, postaram się napisać najbardziej obiektywnie jak dam radę. Ja zaczynałem ponad trzy dekady temu od fotografii analogowej, potem fotografia cyfrowa i dopiero kilka lat temu wzięło mnie na film. W pewnym momencie doszedłem do wniosku, że wolę filmować niż fotografować, a montaż razem fotografii i filmu potrafi być bardzo bajeczny dla oka. Technologia 4K wywraca to trochę do góry nogami. O ile wcześniej mogłem w filmie FullHD zrobić przebitkę zdjęcia po czym bezstratnie pojeździć po nim pokazując detale, tak 4K to stały wysokiej klasy obraz w którym nie bardzo można ukryć jakieś niedoskonałości. Film trafi swoją magię.
Canon nie ma najlepszego obrazu nawet FullHD i to jest fakt. Czasem mam wrażenie, że jest to super jakościowy obraz HD interpolowany do FullHD i stąd jest to mydło na ekranie oraz to, że przy montażu ujęć np 50fps HD z 25fps FullHD praktycznie nie widać różnicy jakości. Nie mniej łączenie potem materiału z Canonów jest czystą przyjemnością, czego nie mogę powiedzieć np przy Panasonicu G6, którego także używam.
Jak się ma parcie na 4K, to wybór Canona jest słaby. O ile przy videoRAW z takiego 5D MkIII da się całkiem ślicznie interpolować klatki do 4K i po nawet lekkim podostrzeniu przebija to byle smartfony i mini kamery (pomijam plastykę itp w pełnej klatce), tak zwykłe h.264 do tego na APS-C nie może się pochwalić najwyższymi osiągami. To sprzęt dobry (nawet dobry+) do wszystkiego poza bardzo dynamicznymi scenami i znając gdzie co ustawić można zrobić zarówno film dokumentalny jak i przebarwiony teledysk. Niestety bezmyślnymi ustawieniami często przegrywa np z Sony, gdzie ten na auto potrafi wypluć lepszy obrazek, ale przy świadomym filmowaniu mają podobny poziom. Tu na plus Canona jedynie przemawia łatwiejszy do obróbki materiał z wyższym bitrate.
komor - Czw 15 Cze, 2017
Wojmistrz napisał/a: | Canon nie ma najlepszego obrazu nawet FullHD i to jest fakt. Czasem mam wrażenie, że jest to super jakościowy obraz HD interpolowany do FullHD |
Nie doszedłem do źródła, ale od osoby zajmującej się na codzień filmowaniem usłyszałem, że na forum Magic Lantern właśnie do takiego wniosku ktoś doszedł… Nie wiem ile w tym prawdy, może ktoś nie zrozumiał zasady na jakiej działa np. subsampling koloru, albo coś podobnego. Ale kto wie?
Wojmistrz - Czw 15 Cze, 2017
Ooo.., a to muszę poszukać, bo serio, coś jest na rzeczy.
Films - Czw 15 Cze, 2017
Czyli filmowanie nieco na korzyść sony ? a sony ma funkcje trackingu postaci ?
A co powiecie o tym panasonicu, który dałem do zestawienia? jedyny ma 4k
i ostatnie moje pytanie, w sumie również istotne. Który jest najlepszym apartem do fotografowania ? Canon 70D ?
Wojmistrz - Pią 16 Cze, 2017
FZ1000 to bardzo ciekawy kompakt. Jego filmowanie na pewno jest świetne do domowego użytku, czy wspomnień z wakacji, ale miałbym obawy przy poważnym dokumencie czy reżyserowanego filmu, ze względu na sporą ingerencję automatów. To są akurat takie dziedziny gdzie czym więcej możesz ustawić sam tym lepiej. FZ1000 jako kompakt ma jeszcze jeden wielki plus, nie musisz wydawać kasy na obiektywy, z drugiej strony jest to minus jeśli chodzi o kreatywność i np filmowanie przebitek w papierowej głębi.
Films - Sob 17 Cze, 2017
Przymierzyłem się dzisiaj do tych aparatów i nieco sobie uzmysłowiłem. Rozmiar ma znaczenie.
Mając w ręku wszystkie te aparaty dostrzegłem ogromną zaletę sony a6000 - młały rozmiar i poręczność czego nie mogę powiedzieć o konkurentach. I ze względu na aktywny tryb życia który prowadzę ta prostota i poręczność jest istotna. Jestem prawie zdecydowany. Dodatkowo cena najlepsza teraz zainspirowany sony a6000 przyglądam się a6300, który zachwyca autofokusem. Ale niestety, cena zaporowa....
komor - Sob 17 Cze, 2017
Films napisał/a: | Mając w ręku wszystkie te aparaty dostrzegłem ogromną zaletę sony a6000 - młały rozmiar i poręczność czego nie mogę powiedzieć o konkurentach |
Sprawdź tylko jaki rozmiar mają co lepsze obiektywy do niego.
http://camerasize.com/com...39,535.360,ha,t
Films - Nie 18 Cze, 2017
Tak, zdaję sobie sprawę.. ale puki co będę fotografował krótkim obiektywem, głównie portretówki w domu, później oczywiście rozbuduję Plusem jest to że w cenie body 70D mam już a6000+ dodatkowy obiektyw za ok 1200zł
Cały czas rozmyślam, ale najbliżej mi chyba do sony.
Wojmistrz - Nie 18 Cze, 2017
Poczekaj na Canona 200D 100D był świetny w filmowaniu jak 700D ale nie miał odchylanego ekranu a ten prawdopodobnie będzie jeszcze mniejszy i będzi odchylany
PDamian - Nie 18 Cze, 2017
Canon 200D będzie kosztował niewiele mniej niż 800D.
Już 100D nie był tani.
Chyba ze Films ma odczekać z 3 lata od premiery 200D.
Wojmistrz - Nie 18 Cze, 2017
No właśnie 100D był tani. Cenowo to była konkurencja dla xxxxD a nie xxxD.
PDamian - Nie 18 Cze, 2017
To sprawdź ceny w podsumowaniach testów 100D, 650D, 700D, 1100D i 1200D.
Kolejna bezsensowna dyskusja.
Andrzej.M. - Nie 18 Cze, 2017
Films napisał/a: | młały rozmiar i poręczność |
Co prawda to prawda - http://camerasize.com/com...53,611.290,ha,t
Oczywiście - fuji ma szkło 16-50 znacznie większe ale też znacznie lepsze. A sony z 50/1.8 będzie niewiele mniejsze od Pentax KS-2 z analogicznym szkłem . Za to pentax KS-2 czy KP z DA70/2,4 Ltd czy FA43/1,9 Ltd będzie nawet mniejszy.
Wojmistrz - Pon 19 Cze, 2017
PDamian napisał/a: | To sprawdź ceny w podsumowaniach testów 100D, 650D, 700D, 1100D i 1200D.
Kolejna bezsensowna dyskusja. | Masz rację, kolejna bezsensowna dyskusja. 100D na początku może i faktycznie nie był bardzo tani, ale zrobił się takim potem. Jeszcze nie tak dawno nowy korpus 100D w UK można było kupić za około £230 z 18-55 STM.
W moim ulubionym miejscu cena za korpus w tej chwili:
100D £215
650D £315
700D £335
1100D £135
1200D £185
Films - Sro 12 Lip, 2017
Ostatecznie zakpiłem FZ1000 puki co uczę się go bo funkcji ma naprawdę sporo
Wojmistrz - Czw 13 Lip, 2017
Udanych kadrów życzę.
|
|