forum.optyczne.pl

Filmowanie cyfrowe - Porady odnośnie sprzętu do wesela.

Gangster - Czw 06 Lip, 2017
Temat postu: Porady odnośnie sprzętu do wesela.
Witam.
Mój brat bierze ślub i poprosił mnie o filmowanie. Ja jako nie mam żadnego doświadczenia z slubami na początku odmowilem. Po kilkunastu namowach jednak podjąłem się zadania.
Dotychczas filmowalem moje wyjazdy wakacje co ma mało wspólnego z reportazem weselnym.
Mój setup na ślub wygląda następująco.
W jednym rogu przez całą ceremonię w kościele będzie włączona kamera Panasonic Tm700 ustawiona na ołtarz. Ja podczas całej ceremonii będę "biegal" z Canonem 5D MKIII z podpietym obiektywem Canon 16-35 f2. 8 II. Całość założona na glidecam HD4000. Do pomocy na ramieniu będę miał 5D MKII z Tamronem 24-70 f2.8 VC do bliskich ujęć. Cała przysięgę chciałem nagrać przy pomocy glidecama i ogniskowa 16mm. Tylko czy to nie przypadkiem za szeroko? Kazanie przy pomocy obu aparatów. Ja wy byście ogarneli temat?
A i mikrofon rode Pro byłby podpięty na stałe do kamery Panasonic do nagrywania dźwięku.
A może 24-70 na glidecamie a 16-35 z ręki. Jaki aparat do jakiego obiektywu i z którego częściej korzystać?
Mikrofon Rode podpięty do kamery czy jednego z aparatów?

Wojmistrz - Pią 07 Lip, 2017

Niezły setup :)
Zapytaj się księdza, czy możesz podpiąć się z rekorderem pod instalację dźwiękową, może jest taka opcja. Jeśli nie ma, to jakiś rekorder/dyktafon daj blisko głośnika. Ja ogarniam to Tascamem DR7 MkII. Może jest jakieś inne miejsce gdzie dałoby się zebrać poprawnie dźwięk. Dla mnie dźwięk jest ważniejszy od obrazu, bo ten zawsze idzie wspomóc czy to przebitkami czy ujęciem z innego źródła.
Szkoda, że nie masz więcej takich małych kamer, zwłaszcza 3MOS :) . W takim przypadku postawiłbym jedną (np jeśli jest pięterko dla chóru) by cały czas filmowała dość szeroko ołtarz. Ujęcia w obu stron mogą się przydać na przebitki.
Osobiście mam dwie stabilizacje w tym Flycama 5000 z kamizelką i ramieniem, a i tak wolę filmować z ręki na napiętym pasku, zwłaszcza, jeśli na koniec ma to być DVD a nie Blu-Ray. Jeśli nawet były drgnięcia, to stabilizuję programowo, a z takiego materiału fullHD mogę sobie nawet zoomować przy obróbce :D Oczywiście gorzej jeśli to ma być BD, wtedy nagranie mniej wybacza. 16mm to nic złego, ale to kwestia jak blisko podejdziesz; po to masz zooma żebyś mógł łatwiej się dostosować, równie dobrze, może najlepszy kadr uchwycisz na 22mm stojąc jeden krok dalej.
Pamiętaj o ustawieniu balansu bieli na miejscu dla wszystkich kamer, żebyś potem to sensownie mógł w całość złożyć bez zagrzebywania się.

Gangster - Sob 08 Lip, 2017

Dzięki za odpowiedz.
Z tym balansem bieli to nie pomyślałem ale jednak tak trzeba zrobić.
Co lepsze 5D MKII i 16-35 na glidecamie a 5DMKIII i 24-70 z ręki czy odwrotnie??
Do nagrywania dźwięku będzie Zoom H1 a i zamierzam dokupić
osłonę na LCD.
Czy naprawdę są stabilniejsze ujęcia oraz zwiększona dokładność w ostrzeniu??

Wojmistrz - Nie 09 Lip, 2017

Mam podobny viewfinder, to jest świetne na rig lub inne podparcie.
Co do tego co będzie lepsze i z jakim szkłem to powiem ci tyle, że to zależy wyłącznie od twoich upodobań. Musisz znać kościół gdzie będziesz filmować, bo inaczej jak masz go na 10m, a inaczej jak na 40m szerokości i jaka odległość od ołtarza do pary młodej, jak daleko możesz chodzić tu i tam (oczywiście kulturka, nigdy nie wychodzimy dalej niż stoi ksiądz), i dopiero pod to dobieraj szkło. O wąski kart zawsze łatwiej niż o szeroki. Musisz mieć wizję tego jak będziesz to potem montował.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group