|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw do Sony slt a58
darth80 - Sob 22 Lip, 2017 Temat postu: Obiektyw do Sony slt a58 Witajcie.
Od razu napisze ze w temacie fotografi jestem totalnym amatorem ale wykonywany zawód zmusza mnie do zgłebiania tego tematu - i nie ukrywam ze coraz bardziej mnie wciąga.
Temat trochę nietypowy - mam sklep z akwarystyka morska, wykonuje zdjęcia koralowcom które wystawiam na sprzedaż . Wiekszość fotek jest wykonywana od gory przy pomocy takiego urzadzenia : http://www.twistman.eu/pl/p/CAMERA-BOX/278 dzieki ktoremu moge zanurzyc obiektyw pod tafle wody. Zbiorniki nie sa wysokie - ok. 40cm miedzy tafla a koralem, problemem jest oczywiscie specyficzne swiatlo o paśmie powyżej 15k i duzej zawartosci uv.
Do chwili obecnej używam obiektywu z zestawu - dt 3.5-5.6/18-55 samII, aparat jak wspominalem to sony slt a58. Na chwile obecna nie mam mozliwosci zmiany aparatu na bardziej zaawansowany wiec mysle nad zmiana obiektywu zeby ułatwić sobie robienie fotek. A wiec:
• czego szukamy (rozważane modele obiektywów),
szukamy w miare jasnego obiektywu, do makro, z mala odlegloscia ostrzenia
• do jakiej lustrzanki ma być przeznaczony obiektyw,
sony slt a58
• do jakich celów ma służyć obiektyw (co chcemy fotografować),
makro, foty koralowców pod wodą z małej odległosci
• ile planujemy/możemy wydać na zakup,
na chwile obecna - do nauki - planuje kupić używkę , budżet max 400pln
• jakie jest nasze doświadczenie z fotografią,
2-3 miesiące robienie zdjęc, około 1000 fotek
• czy w przyszłości planujemy wykorzystywać lustrzanką wyposażoną w matrycę o wielkości filmu 35mm (Full Frame) ?.
nie
Wiem ze zakres bedzie mały jednak może coś doradzicie.
Dziekuje !
Kilka fotek jakie wykonuje
ghost - Pon 24 Lip, 2017
Za 400 zł to można szukać:
Sony SAL30mm macro, ale on może być za krótki.
Konica Minolta MAF 50mm f/2.8 macro (przykładowe zdjęcia są na 45mm, więc powinno pasować)
Cosina/Soligor/Vivitar 100mm f/2.8 (raczej z zestawową soczewką)