|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lornetki - Naprawiać czy odsyłać
RoboBat - Pią 17 Lis, 2017 Temat postu: Naprawiać czy odsyłać Kupiłem dachówkę na ebayu. Okazało się, że ma ukryty defekt, o którym sprzedający zapomniał wspomnieć. Otóż nie działa regulacja dioptrażu w prawym okularze. Pkrętło kręci się. Bez oporu. Ktoś ma jakąś wiedzę co do anatomii dachówek? To poważna wada do usunięcia? Może to jakaś ......, przez którą nie warto odsyłać lornetki, tylko naprawić i zarządać obniżenia ceny. Lornetka jest jak nowa. Szkoda mi jej bo jest ładna. Poradźcie co mam robić bo nie wiem czy jest to do naprawienia.
[ Dodano: Pią 17 Lis, 2017 22:42 ]
Ok. Skoro nikt nie jest specjalistą z budowy dachówek to może doradzicie jak profesjonalnie dokonać zwtotu na Ebayu, żeby nie być stratnym na kosztach odsyłki za granicę i odzyskać 100% poniesionych kosztów związanych z zakupem i przesylką do Polski. Ktoś już to przerabiał?
m-day - Pią 17 Lis, 2017 Temat postu: Re: Naprawiać czy odsyłać
RoboBat napisał/a: |
Ok. Skoro nikt nie jest specjalistą z budowy dachówek to może doradzicie jak profesjonalnie dokonać zwtotu na Ebayu, żeby nie być stratnym na kosztach odsyłki za granicę i odzyskać 100% poniesionych kosztów związanych z zakupem i przesylką do Polski. Ktoś już to przerabiał? |
To akurat jest b.proste. Piszesz patafianowi, że jak nie odda kasy to Ty go oddasz PayPalowi i już ma gatki pełne. Jak nie poskutkuje to faktycznie zakładasz spór na PayPal i w 90% wypadków masz załatwione. Europa, prawo, wiesz, nie ci gamonie z flagami..
RoboBat - Sob 18 Lis, 2017
Facet zgodził się oddać kasę. Tylko jak to technicznie ma wyglądać? Muszę najpierw mu ją odesłać. Pytanie pierwsze: jemu osobiście czy ebayowi, a ebay dopiero jemu? Pytanie drugie: kim, czym, jakim kurierem aby ebay mógł śledzić przesyłkę i skąd będę miał pewność, że gdy on ją dostanie z powrotem to odda mi kasę? Pytanie trzecie: kto mi zróci koszty wysyłki zwrotnej? Ktoś to przerabiał już?
dizba - Sob 18 Lis, 2017
Ja przerabiałem. Nawet odsyłałem do Chin. Wszystko musisz robić po kolei co powie paypal.
RoboBat - Sob 18 Lis, 2017
Tak jak radziliście otworzyłem spór poprzez PayPal. Czekam na rozwój wydarzeń. Zastanawia mnie tylko czy będę odsyłał za swoje, czy koszt odesłania przedmiotu będzie mi zwrócony. Zastanawia mnie też, w którym momencie zostaną mi zwrócone pieniądze.
dizba - Sob 18 Lis, 2017
Odsyłasz za swoje. Koszty odesłania Ci zwrócą. Zwrot nastąpi dopiero po potwierdzeniu otrzymania przesyłki przez sprzedającego. Najlepiej zadzwoń do paypala.
m-day - Sob 18 Lis, 2017
Przesyłka jest monitorowana, masz ileś tam dni (musisz sprawdzić) po wysłaniu, na przekształcenie sporu w roszczenie, jeśli nie otrzymasz zwrotu. Jeśli gostek się miga to musisz tylko pilnować tego terminu. Jak zgłosisz roszczenie to PayPal zwróci kasę i będzie dusił dłużnika sam. Z mojej praktyki nie masz się czym przejmować.
Ja na kilka takich spraw, nie miałem żadnych problemów, z Amerykanami, z Chińczykami, z Niemcami, z Włochami, Francuzami... tylko Polacy sprawiają problemy i dlatego jesteś nieufny.
Ja nawet nigdy nie zgłaszałem sporu na PayPal, bo zawsze dostawałem satysfakcjonujace rozwiązanie bez pośredników. Nie jest tak, że na świecie każdy Cię chce przekręcić, chociaż ostatnio starają się nas przekonać, że tak jest. Świat jest normalny - tylko u nas jest nie teges z uczciwością sprzedawców.
Master Yoda - Nie 19 Lis, 2017
Pierwsza część Twoja postu, ok, to prawda, natomiast co do drugiej...hm
Właśnie autoryzowany serwis Niemiecki "miga się" od kilku miesięcy z naprawą gwarancyjną, koszt 600 Euro.
A przekręty internetowe to nie Polska "domena", wszędzie trafiają się "czarne owce", po to jest PayPal, by tego uniknąć, nieprawdaż?
m-day - Nie 19 Lis, 2017
Prawdaż. Jednak, z drugiej strony, na ebay nie straciłem nigdy żadnych pieniędzy, pomijając możliwe różnice kursowe. Na Allegro straciłem już kilkaset złotych i nie jest tak, że na Allegro kupuję więcej.
kimek27 - Nie 19 Lis, 2017
W Ebay PL jest wogóle dziwnie, spór zakłada się przez paypal a nie przez ebay.
W Ebay UK spór zakłada się najpierw przez Ebay ( do 45 dni od zakupu) i ebay rozwiązuje takie sprawy. Jeśli zakładamy sprawe przez paypal mamy na to 180 dni.
Za zwrot płaci sprzedawca, (ale nie po odebraniu towaru) To sprzedawca wysyła etykiete zwrotną, albo udostępnia ją Ebay. Wszystko to wiąże się z odzyskaniem przez sprzedawce prowizji i podatku po zwrocie.
Jeśli sprzedawca robi to za plecami ebay nie uzyska tego zwrotu, chyba że zwróci sie za skasowaniem tranzakcji, ale wtedy kupujący musi sie na to zgodzić.
Sprzedawca nie ma prawa też wystawić komentarza negatywnego, może co najwyżej zgłosić kupującego do ebay jeśli ma do tego podstawy.
W PL zawsze wszystko okrężną drogą, było już wspomniane dlaczego więc nie bede się powtarzał.
m-day - Nie 19 Lis, 2017
W takim razie warto sprawdzić zakładając spór na stronie ebay sprzedawcy, a nie na polskim. Login przecież jest ten sam i działa na całym świecie, a może faktycznie procedura zwrotu będzie inna i lepsza?
kimek27 - Nie 19 Lis, 2017
Na dodatek w aukcji która akceptuje zwrot towaru. Wystarczy kliknąć na zwrot. Powód zwrotu wada/niezgodność z aukcją i zwrot jest wręcz automatyczny z podaną etykietą zwrotną. Po nadaniu przesyłki zwrot już jest na paypalu kupującego.
RoboBat - Nie 19 Lis, 2017
Niestety moj sprzedający zadbał o to aby nie akceptować zwrotów. A pierwsze co zarządał po zgłoszeniu problemu to abm potwierdził dostawę, żeby mu PayPal przelał pieniądze, które mi by wtedy zwrócił. Nie wiem za bardzo o co mu chodziło z tym potwierdzeniem, bo nigdy tego nie musiałem robić, a nawet nie znalazłem takiej funkcji w Ebayu, ale od razu mi się zapaliła czerwona lampka, że za bardzo jest skupiony na tym, żeby dostać tą kasę a nie na problemie.
[ Dodano: Pon 20 Lis, 2017 22:30 ]
Facet teraz się wycofał z chęci przjęcia lornetki z powrotem. Twierdzi, że jak wysyłał to była sprawna. Nie chce rozmawiać przez centrum rozstrzygania sporów tylko pisze cały czas przez Ebay. Chyba nie załatwimy tego polubownie.
[ Dodano: Czw 23 Lis, 2017 13:22 ]
Taką odpowiedź dostałem z PayPala:
"Po dokładnym zbadaniu sprawy stwierdziliśmy, że przysługuje Ci zwrot pieniędzy. Aby móc uzyskać zwrot pieniędzy, odeślij sprzedającemu przedmioty, których dotyczyło uznane roszczenie, w nienaruszonym stanie i zachowaj informacje z systemu monitorowania przesyłek. Odpowiadasz jednak za pokrycie kosztów wysyłki oraz opłat manipulacyjnych."
Czyżbym był w plecy o wartość przesyłki, bo nie wiem jak mam to rozumieć?
|
|