|
forum.optyczne.pl
|
 |
Obiektywy fotograficzne - Mgła przy krawędziach canon 50 i 85 mm 1.8
Fotografia.K - Sro 18 Lip, 2018 Temat postu: Mgła przy krawędziach canon 50 i 85 mm 1.8 Witam od dłuższego czasu mam problem z obiektywami. Tak myślę ponieważ zmieniłam body na canona 5dmIV i problem nie ustąpił. Otóż zauważyłam że fotografowane przedmioty czy ludzie mają zawsze jakby czerwone kirawędzie badź inny odcień czerwieni. Fotografując ze statywem obiektyw 50 mm 1.8 ustawiony na 2.0 i 1/1500 nie ostrzy z bliska, tak samo 85 mm 1.8 oba marki canon. Mam te obiektywy od nowości i od roku czasu zaobserwowałam to zjawisko. Oba obiektywy posiadam już kilka lat ponad 5 napewno. Przesyłam zdjęcia niżej.
Dziękuję za odpowiedzi.
Wojmistrz - Sro 18 Lip, 2018
Robisz zdjęcia w raw czy jpg? Może wyłączyłeś w korpusie redukcję aberracji chromatycznej?
Fotografia.K - Sro 18 Lip, 2018
Raw a pozniej obrabiam w Camera Raw i leci na Adobe Ps jako TIFF.
Wojmistrz - Sro 18 Lip, 2018
No to wgraj profil obiektywu.
Fotografia.K - Sro 18 Lip, 2018
Mimo usuniecia w camera raw aberracji i użyciu profilu obiektywu zdjecie bez zmian.
Negatyw - Sro 18 Lip, 2018
Wojmistrz napisał/a: | Robisz zdjęcia w raw czy jpg? Może wyłączyłeś w korpusie redukcję aberracji chromatycznej? |
Wojmistrz napisał/a: | No to wgraj profil obiektywu. |
Wojmistrz, co za farmazony? Komunijny aparat za 300zł robi lepsze zdjęcia. Przydał by się do tych zdjęć EXIF, wtedy będzie wiadomo. Teraz tak bez informacji EXIF wygląda na:
źle ustawiona ostrość, prześwietlenie, ustawiony maksymalny otwór przysłony f/1.8, maksymalny otwór przysłony + zdjęcie pod światło. Trzy pierwsze występują jednocześnie na wszystkich zdjęciach.
Fotografia.K - Sro 18 Lip, 2018
Negatyw zdjęcie zaproszenia było robione w cieniu, 2.0 i 1/2000. Ostrość była ustawiona na zaproszenie obok i nawet ono było ostre ale te zaproszenie niebieskie które tutaj dodałam wyszło okropnie. Nie rozumiem dlaczego nie wyszło delikatnie rozmazane bo na nim nie skupiłam ostrości tylko wyszła taka aberracja Poczytalam teraz troche o tym poszukałam w ustawieniach aparatu wszystko jest ok ustawienia są na redukcje aberracji. Te obiektywy nie są najwyższej półki i liczę się chyba z tym ze od 2.5 dopiero ona zniknie :/
Negatyw - Sro 18 Lip, 2018 Temat postu: Re: Mgła przy krawędziach canon 50 i 85 mm 1.8
Fotografia.K napisał/a: | ... Mam te obiektywy od nowości i od roku czasu zaobserwowałam to zjawisko. Oba obiektywy posiadam już kilka lat ponad 5 na pewno ... | Wcześniej nie robiłaś takich zdjęć czy robiłaś i aberracji nie było? Teraz zrozumiałem, że to są fragmenty zdjęć z widoczną aberracją a nie całe zdjęcia.
EXIF też podaje ustawienia automatyki, korekty itd.
Te obiektywy nie są dobre do takich zdjęć, a zwłaszcza 85 f/1.8 bo ma max. skalę odwzorowania 1:7,69 a 50 f/1.8 lub 50 f/1.8 II też nie są dużo lepsze bo mają max. skalę odwzorowania 1:6,67. Lepszy już jest 50 f/1.8 STM ze skalą odwzorowania 1:4,76. Chodzi o to, że jak za blisko podejdziesz do obiektu to AF już nie ustawi ostrości, np. 85 f/1.8 ostrzy od 85 cm. Co ciekawe mój stary obiektyw kitowy ma max. skalę odwzorowania 1:2,9. https://www.optyczne.pl/i...p=0&moc=0&sort=
Druga sprawa to odpowiednia kompozycja, to co ma być ostre i to co ma być rozmyte nie mogą być prawie w tej samej odległości. Następna to światło. Unikaj dużych kontrastów i zdjęć pod światło. Niestety te stare obiektywy tracą wtedy kontrast (zdjęcia są jak za mgłą) i powstają większe aberracje na elementach rozmytych, zwłaszcza na dużych otworach przysłony.
Fotografia.K - Sro 18 Lip, 2018
Ze skalą to ja wiedziałam i jaka odległość ma byc tylko zauważyłam ze od dłuższego czasu mam te cholerstwo :/ Nie wiem czy prędzej az tak mocno tego nie było widać ale ostatnio przy obróbce to az boli :/ Wkurza mnie to ze nie mogę robic zdjeć pod słońce mając f 2.0 czy tez zdjęcia w dużym słońcu. Teraz robię zdjęcia przeważnie w cieniu a w tle mam słońce za drzewami ktore daje piękny bokeh. I aberracja występuje W sumie teraz na każdym zdjęciu. Powiedz mi czy Canon 50 mm 1.4 ma mniejsza aberracje ?
Negatyw - Czw 19 Lip, 2018
Nie "siedzę" w Canonie, może ktoś od Canona doradzi. Moim zdaniem Canon 50 mm 1.4 nie będzie nic lepszy. Niby Canon ma największą ilość optyki, ale jak przyjdzie co do czego to nie ma co wybrać. Na pewno dobra będzie Sigma A 50 mm f/1.4 DG HSM, ale to cena ponad 3 tys. zł.
https://www.euro.com.pl/o...hsm-canon.bhtml
Z drugiej strony jest tani Canon EF 50mm f/1,8 STM https://www.fotoplus.pl/o...-50mm-f-1-8-STM
nieco poprawiony stary EF 50mm f/1,8 ale przy cenie 469 zł pewnie rewelacji na przysłonie 2.0 nie będzie. Można gdzieś spróbować wypożyczyć i zrobić testy.
komor - Czw 19 Lip, 2018
Fotografia.K napisał/a: | Powiedz mi czy Canon 50 mm 1.4 ma mniejsza aberracje ? |
Prędzej zmień na 50/1.8 STM, jeśli koniecznie Canona. Ale Sigma Art 50/1.4 jest fajniejsza.
Negatyw - Czw 19 Lip, 2018
Nie wiem czy nie należało by pójść w kierunku stołu bezcieniowego, takiego przewoźnego do zdjęć obrączek, zaproszeń itd. Jak potrzeba większego makro to można kadrować lub kupić pierścień pośredni ze stykami. Do normalnych zdjęć czyli portret, grupa ludzi itd. te obiektywy się nadają bo nawet jak wystąpi aberracja gdzieś w tle to nie jest ona rażąca. Przy obróbce, gdy powiększamy fragmenty zdjęcia to widać, ale gdy oglądamy zdjęcie w całości to tego się nie zauważa. Ale jak ktoś ma "kasę" to kupi sobie taką Sigmę.
komor - Czw 19 Lip, 2018
Negatyw napisał/a: | Nie wiem czy nie należało by pójść w kierunku stołu bezcieniowego |
Hm…
Fotografia.K napisał/a: | Teraz robię zdjęcia przeważnie w cieniu a w tle mam słońce za drzewami ktore daje piękny bokeh. |
Negatyw - Czw 19 Lip, 2018
Fotografia.K napisał/a: | Raw a pozniej obrabiam w Camera Raw i leci na Adobe Ps jako TIFF. | Jeżeli masz Adobe PS i czas na obróbkę to nie ma problemu. Ja bym w takich wypadkach rozmył fragmenty zdjęć w Adobe PS tam gdzie aberracja jest rażąca. Zastosował bym rozmycie dwuetapowe z promieniem 5 i 10 pikseli (w przypadku tych dwóch zdjęć). Rozmycie Gausa.
Dżozef - Pią 20 Lip, 2018
Fajny obrazek: "Profesjonalna sesja" przy pomocy 50/1,8.
Skąd ludzie czerpią takie pomysły "Profesjonalista" nie wie jak używać zjechanych obiektywów amatorskich. 5DIV to najnowsza puszka amatorska, dobra ale amatorska. Do tego potrzebny jakiś współczesny obiektyw i trochę umiejętności. Lepiej żeby to klienci komentowali Cię jako profesjonalistę oceniając zdjęcia niż psioczyli czując się oszukani na -"profesjonalną sesję".
komor - Nie 22 Lip, 2018
Dżozef napisał/a: | 5DIV to najnowsza puszka amatorska, dobra ale amatorska. |
Czego jej Twoim zdaniem brakuje do posiadania miana „profesjonalna”? No i nie widzę problemu robienia profesjonalnej sesji obiektywem 50/1.8. Fotografie robi się ponoć głową, a nie sprzętem… Jest to prawdą co najmniej w części zastosowań.
Dżozef - Nie 22 Lip, 2018
Profesjonalny muzyk lepiej zagra na grzebieniu niż ja na słynnych organach w Oliwie. Ale też nigdy nie przyszło by mi do głowy proponować bilety na swój koncert skoro grać nie umiem.
Nie rozumiem tego popularnego pędu do ukrywania dyletanctwa pod przykrywką "Profesjonalisty". Że niby co? ma się nie wydać, czy klient jest głupi albo- ludziee!! pomocy bo zdjęcia do d.. a przecież jestem "super profesjonalistą".
komor napisał/a: | Czego jej Twoim zdaniem brakuje do posiadania miana „profesjonalna”? |
Deklaracji producenta który robi w tym celu jedynki. Ale jak ktoś umie grać na grzebieniu to to bardzo poręczny instrument
komor - Nie 22 Lip, 2018
Dżozef, to Canon ma tylko jeden profesjonalny korpus w swojej ofercie, a reszta jest dla amatorów? 5DS/5DS R też są dla amatorów? Żeby przystąpić do programu Canon Professional Services wystarczy korpus 60D…
https://cps.canon-europe.com/Public/QualifyingProducts?_ga=2.46957799.1388964411.1532283010-603122719.1463664965
Statystyki korpusów użytych w nagrodzonych pracach we wszelakich konkursach też w sumie wskazują, że sami amatorzy tam uczestniczą…
Dżozef - Nie 22 Lip, 2018
Eee no, bez dziecinady, to są wnioski od d..y strony.
Niby jakim to "zawodowcem" jest ktoś , kto tego zawodu nie zna i w nim nie pracuje? - że niby co, wystarczy mieć jakieś narzędzie którego używają zawodowcy?
A może wystarczy dać swój aparat to potrzymania dla artysty i już mamy wersję "art." czy wystarczy "profesjonalny serwis" w pakiecie i już jesteśmy zawodowcami
komor - Nie 22 Lip, 2018
Dżozef, to rozmawiamy o tym, czy 5DIV jest profesjonalny, czy o tym, czy o zawodowcach i ich umiejętnościach, bo już się zgubiłem.
Cóż, ja jestem techniczny i dla mnie pytania o „czerwone krawędzie” na brzegach kadru przy niedomkniętym obiektywie są banalne, ale to nie czyni ze mnie profesjonalisty, nie wspominając o artyście. Jest sporo fotografów, którzy nie znają się specjalnie na sprzęcie, a robią znakomite foty.
Negatyw - Pon 23 Lip, 2018
Dżozef, do kogo ta gadka? Przeczytaj jaki jest temat i pisz do rzeczy albo w cale. Czy ktoś pisał, że jest profesjonalistą? Jak zrobię zdjęcie zaproszenia to jestem profesjonalistą? Nie mogę kupić profesjonalnego obiektywu (cokolwiek by to znaczyło) bo nie jestem profesjonalistą? A jak zawodowy fotograf zrobi zdjęcie obiektywem 50mm f/1.8 to przestaje być profesjonalistą?
Dżozef - Czw 26 Lip, 2018
Negatyw napisał/a: | Czy ktoś pisał, że jest profesjonalistą? |
Noo na zaproszeniu
|
|