| 
				
					| 
							
								|  | forum.optyczne.pl 
 |  |  Pomagamy w wyborze obiektywu - obiektyw do fotografii lotniczej
 
 Rainbow6 - Sob 24 Maj, 2008
 Temat postu: obiektyw do fotografii lotniczej
 witam wlasnie stalem sie posiadaczem Canona 400d i w tej chwili stoje przed dylematem wyboru obiektywu. Obiektyw ma byc przeznaczony glownie w fotografii lotniczej (pokazy lotnicze, spotting). Mam na oku dwa modele Canona 70-300 IS USM oraz Canon 55-250 IS. Bylbym wdzieczny za jakiekolwiek opinie i rady. W tej chwili zwezilem krag poszukiwan do tych dwoch gdyz przeczytalem kilka dobrych opinii na ich temat ale jestem otwarty na inne byc moze mniejsze ale z szybkim AF (rowniez Sigma lub Tamron). Jesli chodzi o cene to +/- 1500zl. Prosze o rady gdyz od przegladania testow itp. mam tylko wiecej pytan niz odpowiedzi a chcialbym juz cos dzialac
   krisv740 - Sob 24 Maj, 2008
 
 na rozpoczęcie przygody to raczej 70-300is usm, ale zaraz wpadną tu inni i będziesz wiedział że lepiej 70-200 (+ ew.t.konwerter) -bo szybszy lub 100-400L bo szybszy i wiekszy zakres
   spotterem jest MM i do niego kieruj pytania. ja zaraziłem się od niego i zamówiłem 100-400L. tylko na wynikibędę musiał poczekać.
 goltar - Sob 24 Maj, 2008
 
 Jeśli masz na ten cel 1500 zł to Canona 100-400 nie będę Ci polecał (choć to świetny obiektyw do tego celu), napisze tylko że główne kryterium to szybkość i celność AF oraz ogniskowa im większa tym lepiej (chyba że nastawiasz się tylko na duże maszyny to 200-300mm może wystarczyć). Wiele swoich zdjęć w locie robię przy 400mm (+body 40D). Przydaje się także stabilizacja. Ciekawą propozycją w rozsądnej cenie jest nowa Sigma 120-400, ale to i tak więcej niż planowane 1500zł... ale o połowę taniej niż 100-400
  Z podanych przez Ciebie wolałbym 70-300. Widział też sporo fajnych zdjęć pasażerów robionych Canonem 70-200 za którym przemawia szybki AF. ted - Sob 24 Maj, 2008
 
 
  	  | Rainbow6 napisał/a: |  	  | Jesli chodzi o cene to +/- 1500zl. | 
 Jeżeli masz tyle do wydania to proponuje C 70-300 IS USM,mam ten obiektyw i jestem zadowolony.Ma lepszą budowę od 55-250 i jest dłuższy.Na 400D masz na na długim końcu 480 a nie 250 i szybszy AF.Może nie taki jak L-ka ale szybki,cichy i jeszcze IS który w L-ce masz za dwa razy większą kasę.
 Za taką kasę ja kosztuje teraz 1800 minus zwrot 180 polecam go każdemu bo taką cenę jest naprawdę wart.
 MM - Sob 24 Maj, 2008
 
 Szkoda, że kolega już wybrał aparat. Za małe pieniądze do spottingu jest rewelacyjny tandem w postaci Nikon D80 i Nikkor 70-300 VR. Pokazy lotnicze wymagają ogniskowych w okolicach 400mm na cropie. 70-300 IS USM nie jest ideałem bo AF ma często za wolny i zawodny. Do wolniejszych maszyn wystarcza, do szybkich (szczególnie przy 400D) może być za słaby. Najwięcej zależy od fotografa i tego musisz mieć świadomość. Jeżeli nie masz dużej wiedzy i doświadczenia to do wyboru są dwa szkła - Canon 100-300 USM (lepszy AF) i Canon 70-300 IS USM (ma stabilizację). Musisz mieć świadomość tego, że Canon to chyba najlepszy obecnie system do spottingu dla zaawansowanego amatora, ale warto wtedy kupić 100-400L.
 Ja bym na Twoim miejscu dozbierał na Sigmę 120-400 OS HSM. Jest zauważalnie gorsza w użytkowaniu dla spotterów od 100-400L, ale to lepszy wybór od 70-300 IS USM kosztujący w chwili obecnej połowę tego co L-ka.
 mavierk - Nie 25 Maj, 2008
 
 
 Rozumiem, że canon jest najlepszy z powodu właśnie niezwykłej przewagi 100-400L nad 80-400VR 	  | MM napisał/a: |  	  | Canon to chyba najlepszy obecnie system do spottingu dla zaawansowanego amatora, ale warto wtedy kupić 100-400L. | 
  A 70-300VR chyba rzeczywiście mógłby dawać radę z d80, bo co do d70s to pewien nie jestem (chyba że problemy z AF występują tylko z moim modelem) 
 A tak po za tym, to może Sigma 400/5.6? Może nie ma za szybkiego AF, ale ogniskową nie ma małą, do tego stosunkowo jasna i tania..
 MM - Nie 25 Maj, 2008
 
 Canon jest najlepszy dla ZAAWANSOWANEGO AMATORA bo ciężko jest przebić jakością zdjęć i ceną zestaw 40D plus 100-400L (a to świetny tandem do spottingu). Natomiast nie znam Sigmy 400/5.6.... jest taka stałka?
 mavierk - Nie 25 Maj, 2008
 
 No jest, pewnie wyprodukowana jako jedna z pierwszych sigm z AF
  Z tego, co wyczytałem, relacja jakość / cena jest na wysokim poziomie, bo co się dziwić w przypadku szkła za 7stów  Zdjęcia na pbase pokazują, że cropy 100% nie są użyteczne, tak koło 70% dopiero   
 http://www.allegro.pl/ite...cena_raty_.html
 MM - Nie 25 Maj, 2008
 
 Długi tele stałoogniskowy obiektyw.
 Sprawdzony, działa w 100% z Canonem 300, 50E, 5, 1
 z cyfrowymi może mieć pewne problemy, ale ostrość AF ustawia. - Ostrzegają delikatnie przed współpracą z body cyfrowymi, więc "errory" są pewnie murowane. Strasznie leciwe szkło wygrzebałeś
   Wygląda podobnie jak moja stara Tokina 400/5.6 - jeżeli działa podobnie i ma podobnej klasy zdjęcia to nadaję się co najwyżej do odganiania przez głodnymi psami. AF w tych starych szkłach był fatalny.
 Rainbow6 - Nie 25 Maj, 2008
 
 dzieki za wszystkie rady chyba jednak zostane przy 75-300 is usm a to ze wzgledu na to iz nie moge czekac i zbierac na L, chcialbym sie obyc z nowym sprzetem i tak se mysle ze chyba nie moze byc az tak zle z tym obiektywem tym bardziej ze wczesniej uzytkowalem Fuji Finepix S6500 i nawet na airshow udalo mi sie zrobic ostre fotki (moze nie wszystkie ale bylo kilka
  ) takze jak ktos mi jeszcze nie podsunie innego pomyslu to zakupie w/w obiektyw jeszcze tylko dowiem sie cos o tych obiektywach o ktorych wspomnial MM i goltar MM - Nie 25 Maj, 2008
 
 Mam nadzieję, że chcesz kupić 70-300 IS USM a nie 75-300 IS USM... Ten drugi jest koszmarny, na szczęście ciężki do kupienia i dlatego chyba zwyczajnie "popełniłeś" literówkę.
 Wujek_Pstrykacz - Pon 26 Maj, 2008
 
 
  	  | MM napisał/a: |  	  | Długi tele stałoogniskowy obiektyw. Sprawdzony, działa w 100% z Canonem 300, 50E, 5, 1
 z cyfrowymi może mieć pewne problemy, ale ostrość AF ustawia. - Ostrzegają delikatnie przed współpracą z body cyfrowymi, więc "errory" są pewnie murowane. Strasznie leciwe szkło wygrzebałeś
   Wygląda podobnie jak moja stara Tokina 400/5.6 - jeżeli działa podobnie i ma podobnej klasy zdjęcia to nadaję się co najwyżej do odganiania przez głodnymi psami. AF w tych starych szkłach był fatalny.
 | 
 To jest starsza wersja tej optyki. Ostatnią była 400 APO Macro i była całkiem niezłym szkłem. Dosyć popularnym w kręgach fotoprzyrodników. Tylko z cyfrowymi Canonami jakoś tak nie chcą współpracować. Oczywiście obiektyw ma napęd AF - HSM.
 Rainbow6 - Nie 01 Cze, 2008
 
 wlasnie znalazlem cos takiego http://cgi.ebay.ie/ws/eBa...:MEWA:IT&ih=002
 oraz
 http://cgi.ebay.ie/ws/eBa...e=STRK:MEWA:VRI
 no i teraz sie zastanawiam ktory wybrac czy canona czy dozbierac i sigme ? jak ta sigma bedzie wspolpracowala z eos 400d?
 Wujek_Pstrykacz - Nie 01 Cze, 2008
 
 Dozbieraj do Sigmy. Zawsze to większy zakres zooma.
 krisv740 - Nie 01 Cze, 2008
 
 zdecydowanie sigma, ale IMHO nie z tych ofert które zamieściłeś
 kupno u sprzedawcy z ratings poniżej 99% to kuszenie losu
 mavierk - Nie 01 Cze, 2008
 
 to ja napiszę przeciwnie do poprzedników:
 
 dozbieraj do Sigmy
 
 :]
 mnich - Nie 01 Cze, 2008
 
 Nie rozumiem dlaczego nikt nie doradził dozbierania do sigmy
 Ja polecam tak zrobić !
   MC - Nie 01 Cze, 2008
 
 Nie rozumiem, czemu Sigma jest tak krytykowana... Dozbieraj do niej
   krisv740 - Nie 01 Cze, 2008
 
 no co wy! SIGMA?
 niech kupi 120-400 HSM IF OS i coś tam jeszcze sigmy
 ale sigma?
     mnich - Nie 01 Cze, 2008
 
 Lepsza będzie: Sigma 120-400mm F/4.5-5.6 APO DG OS HSM ( mocowanie Canon)
 
 
   
       MM - Nie 01 Cze, 2008
 
 A ja zapytam na jakim lotnisku robisz zdjęcia, jakie to są samoloty i z jakiego dystansu robisz te foty. Z doświadczenia wiem, że często minimum 120mm może być ograniczeniem przy dużych samolotach na małych dystansach. Do typowych pokazów lotniczych lepsza będzie Sigma choć nie będzie odlotowo-rewelacyjna.
 mavierk - Nie 01 Cze, 2008
 
 nie zgodzę się z Tobą, MM, sigma będzie lepsza do typowych pokazów lotniczych...
 
 A co większych i z bliska zawsze jest kit
   MM - Nie 01 Cze, 2008
 
 
  	  | mavierk napisał/a: |  	  | sigma będzie lepsza do typowych pokazów lotniczych... 
 | 
 
 A ja to niby co powyżej napisałem?
 A co do 70 czy 120mm "na dole" i stosowania kita to ciekawe czy w 2 sekundy potrafisz zmienić obiektyw. Bo samoloty generalnie dość szybko latają i mnie np. często nawet minimum w postaci 100mm przy 100-400L przeszkadzało bo samolot się w całości nie mieścił przy starcie czy lądowaniu. Teraz mam to gdzieś bo mam dwa korpusy, ale kiedyś to było okrutnie wnerwiające i koledzy mający np. Nikkora 70-300 VR byli na wygranej pozycji. Robię zdjecia lotnicze i piszę jako praktyk.
 mavierk - Nie 01 Cze, 2008
 
 
 Przeczytaj kilkanaście postów powyżej i zczaj o co chodzi 	  | MM napisał/a: |  	  | A ja to niby co powyżej napisałem? | 
   
 Oczywiście kit jest półśrodkiem - ale jest. Zawsze można posiłkować się analogiem z 28-100, które nie za bardzo są duże
   
 No ale ja jestem tylko teoretykiem, bo nie lubię fotografii lotniczej
   Rainbow6 - Wto 03 Cze, 2008
 
 samoloty głównie pasażerskie, z odległości ok 200m tak mi się wydaje chodź ciężko mi jednoznacznie stwierdzić no i oczywiście na pokazach lotniczych mniejesze samoloty, i chyba masz rację z tym minimum poprzednio miałem Fuji S6500 i na maksymalnym zoomie samolot nie miescił mi się w kadrze
 
 
 
 
 
  	  | MM napisał/a: |  	  | A ja zapytam na jakim lotnisku robisz zdjęcia, jakie to są samoloty i z jakiego dystansu robisz te foty. Z doświadczenia wiem, że często minimum 120mm może być ograniczeniem przy dużych samolotach na małych dystansach. Do typowych pokazów lotniczych lepsza będzie Sigma choć nie będzie odlotowo-rewelacyjna. | 
 bielik - Sob 13 Cze, 2009
 
 Odświerzę trochę temat
   
 Mam podobny problem co kolega Rainbow6. Rok temu, chcąc więcej niż daje kompakt, kupiłem Nikona D80 + Sigma 17-70 HSM i zacząłem sobie ćwiczyć. Myślałem aby od razu zainwestować w 70-300 VR, ale stwierdziłem, że najpierw pouczę się żyć z lustrem. Lotnisko w Pile daje możliwość fotografowania szybowców i małych samolotów, także w spokoju jest się gdzie uczyć. Teraz w sierpniu planuję wycieczkę do Radomia. Może od czasu do czasu wypad na Krzesiny, do Łasku, Mirosławca (pod płotem lub w bazie). O ile na lotach szybowców i ULM można stać w odległości często bardzo blliskiej, o tyle na Air Show i w przypadku baz wojskowych już tak różowo nie jest. Właściwie od początku patrzyłem tylko na Nikkora 70-300 VR. Jednak ostatni wzrost cen zwrócił moją uwagę także na szkła:
 
 - SIGMA 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM
 - SIGMA 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM
 
 Ten ostatni już się przewijał tutaj. Może kolega Rainbow6 podpowie co wybrał i jak mu się to sprawuje
   
 Ot dylemat powstał. Głównie dlatego, że cena Nikkora podskoczyła pod 2k, a obie Sigmy kosztują podobne pieniądze - ok. 2,5k - 3k. Co proponujecie w tej sytuacji
   szaybowiec - Wto 23 Cze, 2009
 
 Witam!
 Jakie szkło polecilibyście do Nikona d60 do podobnych celów jak w temacie, głównie szybowce i małe samoloty aeroklubowe
   Sunders - Wto 23 Cze, 2009
 
 Nikon 200-400/4 G ED-IF VR
   krisv740 - Wto 23 Cze, 2009
 
 
  	  | Sunders napisał/a: |  	  | Nikon 200-400/4 G ED-IF VR   | 
 
 dobre, ale.........
   ...........nieśmieszne.....
     mavierk - Wto 23 Cze, 2009
 
 
 70-300VR jest tani i w miarę wygodny 	  | szaybowiec napisał/a: |  	  | Jakie szkło polecilibyście do Nikona d60 do podobnych celów jak w temacie, głównie szybowce i małe samoloty aeroklubowe   | 
   Rainbow6 - Sob 27 Cze, 2009
 
 odp do bielik A wiec ze wzgledow finansowych wybralem C70-300is, po roku uzytkowania przyszedl czas na zmiane ze wzgledu iz ten Canon powyzej 200mm jest poprostu kiepski nie mialem okazji bawic sie ani sigma 120-400 ani canonem 100-400 take nie mam porownania. W tej chwili stoje przed decyzja ktory z obiektywow zakupic:
 w gre wchodzi Sigma 120-400, 150-500 no i Canon 100-400. Tego ostatniego moglbym zakupic w sklepie eurortvagd na raty (0%) ale jeszcze nie zdecydowalem bo chcialbym przetestowac obie Sigmy
 
 |  |