|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe aparaty bez lustra z wymienną optyką - Teleobiektyw do Olympus OMD 5 mark II
grandemario - Pon 19 Lis, 2018 Temat postu: Teleobiektyw do Olympus OMD 5 mark II Dzień dobry, poszukuję teleobiektywu do zestawu: Olympus OMD 5 Mark II oraz 12-40 PRO.
Skłaniam się ku:
OLYMPUS M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150MM F/4.0-5.6 R / EZ-M4015 R
PANASONIC LUMIX G VARIO 45-150MMF/4.0-5.6 ASPH./MEGA O.I.S.
OLYMPUS M.ZUIKO DIGITAL 14-150MM 1:4.0-5.6 II CZARNY
Czy macie jakieś inne propozycje? Czy jakość obrazka z 3 w/w ma jakieś większe różnice? Bardzo proszę o pomoc w wyborze lub inne sprowadzone propozycje.
T.B. - Wto 20 Lis, 2018
Skoro używasz 12-40 PRO i jesteś przyzwyczajony do wysokiej jakości obiektywu, to może powinieneś kupić 40-150 PRO? Ale to będzie jednocześnie duży i ciężki obiektyw.
Z trzech wymienionych przez Ciebie znam tylko ten pierwszy i nie mam porównania z pozostałymi. Biorąc pod uwagę jaki tani jest ten obiektyw, jest całkiem niezły. W sprzyjających warunkach, albo jak się postarasz, można nim zrobić bardzo ładne zdjęcia.
grandemario - Wto 20 Lis, 2018
Niestety 40-150 PRO - to jednak kawał obiektywu no i cena na chwile obecną dla mnie zbyt wysoka. Szukam czegoś na wycieczki, aby w połączeniu z moim OMD było poręczne i dawało w miarę dobry obrazek. Tak na dobrą sprawę to tylko te 3 wymienione obiektywy wchodzą chyba w grę. Jeszcze widziałem w necie Tamrona pod m4/3 podajże 40-150 mm.
Olympus 40-150 - jest naprawdę tani - jest jednak plastikowy i nawet osłony nie dodają - koszt samej osłony to 150 zł.
Panasonic 45-150 - pytanie czy warto dopłacać 300 zł za metalowy bagnet tylko. Ma też OIS, ale chyba to nie ma znaczenia przy OMD jak ma stabilizację w korpusie, bo chyba stabilizacja w obiektywie i OMD się nie uzupełniją
No i Olympus 14-150 - najdroższy - po prawie 2 kPLN. Zakres z dołu pokrywa się z moim 12-40 PRO, ale bagnet metalowy i jest uszczelniony.
Niestety nie mogę znaleźć testów czy porównań w/w obiektywów - jedynie znalazłem jeden opis do 14-150 vs 40-150:
[...] Jego główna zaleta, to uniwersalność, szybkość zmiany kadru. Najbardziej przydatny w fotografii podróżniczej. Ale ostrość ustawia mniej pewnie, niż obiektyw 40-150. Z soczewkami makro Hamy też współpracuje gorzej, niż 40-150, duże aberracje chromatyczne, obraz gorszej jakości [...].
Stąd też szukam użytkowników, którzy faktycznie mieli do czynienia z tymi obiektywami i mogliby jednak powiedzieć czy warto dopłacać do Panasonica czy nawet do 14-150.
|
|