forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - obiektyw do fotografii krajobrazowo-podrózniczej - fuji x

arek84 - Wto 27 Lis, 2018
Temat postu: obiektyw do fotografii krajobrazowo-podrózniczej - fuji x
Posiadam obiektyw fuji xf 18-55 ale zastanawiam sie nad kupnem xf 10-24mm, cel fotografii jak w temacie, czyli fotografia podróżnicza ale ze zdecydowana przewaga fotografii w górach. Czy w takiej sytuacji przesiadka na 10-24 jest oplacalna czy moze lepiej zostać przy 18-55, jako ze jest bardziej uniwersalna. Czy majac 18-55 lub ewentualnie 10-24 taki zestaw do fotografii w górach powinienem jeszcze uzupelnic jakims innym szklem, czy posiadajac którys z tych zoomów całkowicie to wystarczy.

Druga kwestia jest związana z moja praca zawodowa. Ponieważ jestem kierowcą ciagnika siodłowgo, przez niektórych czasem zwanego ,,TIR" Podczas moich przymusowych pauz, mam okazje od czasu do czasu pozwiedzac rózne europejskie miasta i tam tez chcialbym pofotografować, co wy wybralibyscie na moim miejscu, wiekszy gabarytowo zoom czy moze jakas jasniejsza kompaktowa stalke

PDamian - Wto 27 Lis, 2018

W cenie obiektywu Fuji XF 10-24mm masz Samyang 12mm + Samyang 50mm f/1.2.
arek84 - Wto 27 Lis, 2018

Ja jestem początkujący i nie umiem ostrzyć manualnie a samyang jak czytalem nie ma automatyki, a na marginesie to samyang to jednak chinski wynalazek a fuji to made in japan i obiektyw systemowy
Arek - Sro 28 Lis, 2018

Jak manualne odpadają to wybór ogranicza Ci się do 10-24, nowego ale drogiego 8-16. Ewentualnie możesz 18-55 mm uzupełnić o stałkę 2.8/14. Tanio jednak nie będzie.

Za to Samyang 2/12 albo Laowa 2.8/9 to bardzo dobre szkła i ze względu na dużą GO wcale nie wymagają doświadczenia w ostrzeniu manualnym. Poczytaj o moim fotografowaniu Laową na Islandii:

https://www.optyczne.pl/6...a_Islandii.html

Negatyw - Czw 29 Lis, 2018

arek84 napisał/a:
... a na marginesie to samyang to jednak chinski wynalazek a fuji to made in japan i obiektyw systemowy