forum.optyczne.pl

Lornetki - Lornetka ???

MIKI - Czw 29 Maj, 2008
Temat postu: Lornetka ???
:oops:
Witam
Nie znam się na lornetkach i dlatego proszę o pomoc.
Chciałbym kupić odpowiednią lornetkę przez którą mógbym przeczytać treść wyświetlaną na ekranie projekcyjnym z odległości 30-50m. W hali czasami oświetlenie nie jest dość dobre. Będąc na wystawach muszę kilkanaście razy podchodzić do ekranu, a tak mógłbym podejść w odpowiednim momencie do sędziego po wyświetleniu na ekranie numeru.
Pozdrawiam
MIKI :oops:

Arek - Czw 29 Maj, 2008

Pewnie jakiś klasyk typu 10x42 lub 10x50 byłby tu odpowiedni. Jaką kwotę chcesz przeznaczyć?
MIKI - Czw 29 Maj, 2008

Myślę że cena to aż tak nie jest istotna dla mnie. Najważniejsze że sprzęt spełni swoje zadanie, no i oczywiście nie chciałbym przepłacić tzn kupić zbyt dobrego sprzętu którego później nie wykorzystam
Pozdrawiam
MIKI :oops:

[ Dodano: Czw 29 Maj, 2008 10:53 ]
:?:
Z doświadczenia wiem że czasami lepiej kupić dwie rzeczy z których każda służy do konkretnej czynności, niż kupować jedną nawet bardzo drogą którą wykorzystuje się do wszystkiego, nie wiem jednak czy wtym przypadku ta zasada też obowiązuje?? :neutral:

[ Dodano: Czw 29 Maj, 2008 11:08 ]
A może np Luneta - VIXEN – HANDY EYE 15x50 ?? lub inna??

Arek - Czw 29 Maj, 2008

Lunetę sobie odpuść. W warunkach wystawowych się nie sprawdzi. Musisz mieć coś do powieszenia na szyję co możesz pewnie chwycić. Powiększenie 10x będzie dobre, więcej bym nie brał. Masz pełne testy
lornetek 10x50 i 10x42 na naszych stronach oraz ich rankingi:

http://www.optyczne.pl/ra...etek-10x42.html
http://www.optyczne.pl/ra...etek-10x50.html

Pełne pole wyboru w zalezności od jakości i ceny.

MIKI - Czw 29 Maj, 2008

No tak wybór znakomity, można się pogubić. Ceny też są różne niskie i wysokie.
Tylko się zastanawiam czy do tego celu ma sens wydać 1000zł lub więcej za lornetkę.